مطلب کفر آمیز روزنامه آسمان

190 02 36834 مطلب کفر آمیز روزنامه آسمان

 

 

محمدعلی اسفنانی  با اشاره به اقدام اخیر روزنامه «آسمان» در غیر انسانی خواندن حکم قصاص اظهار داشت: زیر سئوال بردن احکام قطعی اسلام امری است که گذشت و امکان عبور از آن وجود نداشته و محال است.

 

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، انتشار چنین مطالب کفرآمیزی در روزنامه‌های تحت نظارت نظام اسلامی را امر ناپسندی دانست و در ادامه افزود: پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی بیان چنین مطالبی جای تاسف دارد و آنچه که برخی از مسئولان این روزنامه انتشار این مطالب را بدلیل اشتباه در چک نهایی عنوان کرده‌اند، پذیرفتنی نیست و توضیحی نامعقول و نامتعارف است.

 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که درج چنین مطالب کفرآمیزی برای جامعه اسلامی قابل قبول نیست و قطعا باید به این مساله در دادگاه رسیدگی شود و حکم متناسب با آن صادر شود.

 
نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» حکم قصاص را از جمله احکام مصرح در قرآن عنوان کرد و انکار آن را در برخی موارد موجب ارتداد دانست و در ادامه گفت: این آیه دقیقاً تمامی مطالب را درباره قصاص بیان می‌کند و اجرای این حکم اگرچه ممکن است باعث صلب حیات یک فرد شود ولی آثار بازدارندگی بسیاری برای جامعه خواهد داشت.

 

اسفنانی در ادامه افزود: اجرای حکم قصاص علاوه بر بازدارندگی نسبت به وقوع جرم، باعث بوجود آمدن اطمینان خاطر در جامعه می‌شود و از سوی دیگر باعث التیام آلام اولیای دم خواهد بود که در مدت زمان اجرای این حکم آثار مثبت آن نیز به مراتب دیده شده است.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه درج توهین به احکام و حدود الهی در روزنامه‌هایی که از قِبَل جمهوری اسلامی اجازه انتشار یافته‌اند پذیرفتنی نیست خاطرنشان کرد: با توجه به متن این آیه، اجرای حکم قصاص علاوه بر آثار ذکر شده، برای حفظ حیات بشری لازم است و قطعاً تخطی از آن، ادامه حیات و بقا نسل بشری را به مخاطره خواهد انداخت.

 

 

گردآوری : ایران خاتون

منبع:tasnimnews.com


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!