حضور صمیمانه دختران و پسران در کافی شاپ‌ها

این گزارش یکی از ویژگی‌های کافه‌ها و کافی شاپ‌های تهران را حضور شانه به شانه و صمیمانه! دختران و پسران در کنار یکدیگر عنوان کرده است.

حضور صمیمانه دختران و پسران در کافی شاپ‌ها

گزارشگر آمریکایی هم‌چنین از استعمال سیگارهای آمریکایی و پخش موسیقی‌های غربی و استفاده از تصاویر و نمادهای غربی در کافه‌های تهران ابراز تعجب کرده است. وی معتقد است اکثر مشتریان کافه‌های تهران، حامیان روحانی هستند.

به نوشته آسوشیتدپرس، طی دو سال گذشته تعداد کافی شاپ‌های در ایران به طور قارچ‌گونه رشد کرده است.

گزارشگر آمریکایی هم‌چنین با دختران و پسران حاضر در این کافه ها گفتگو کرده که علت حضورشان در این مکان‌ها را آزادی موجود در آنجا برای استعمال سیگار و ارتباط با جنس مخالف عنوان کرده‌اند.

آسوشیتدپرس نوشته است که در چند ماه اخیر، موج تعطیلی کافه‌ها از سوی نهادهای نظارتی به علت نقض قوانین و مقررات شرعی، کاهش یافته که نشان‌دهنده افزایش تحمل این نهادها در دولت روحانی است.

سعید لیلاز از فعالان اصلاح طلب نیز به آسوشیتدپرس گفته است که کافه‌ها به کانون تجمع جوانانی تبدیل شده که نقش اساسی در رای آوردن روحانی داشتند.

حضور صمیمانه دختران و پسران در کافی شاپ‌ها
سعید لیلاز

لیلاز همچنین مدعی شده که اگر روال اعطای جواز به کافه‌ها تسهیل شود، مطمئنا تعداد کافه‌ها در تهران به تعداد مساجد آن که حدود ۲ هزار تا است، خواهد رسید.

این در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه کافی‌شاپ‌داران تهران، تعداد کافه‌های تهران از حدود ۲۰ کافه به ۸۰ کافه طی دو سال اخیر افزایش یافته است.

آسوشیتدپرس در پایان گزارش خود مهم‌ترین عامل رشد کافی شاپ‌ها در تهران را آزادی موجود در آنها نسبت به روابط پسر-دختری می‌داند؛ آزادی‌هایی که خلاف شرع اسلام است.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!