گلایه ستاره اسکندری از بی‌توجهی به خانم‌ها در افتتاحیه تئاتر فجر

187338 98032598 گلایه ستاره اسکندری از بی‌توجهی به خانم‌ها در افتتاحیه تئاتر فجر

 

 

وقتی به عنوان یکی از بازیگران نسل میانه برای شرکت در مراسم افتتاحیه جشنواره دعوت شدم‌،این ذهنیت را پیدا کردم که قرار است نسل‌های مختلف در این برنامه مورد توجه قرار بگیرند، چرا که تئاتر ما از نسل‌های گذشته آغاز شده و تا نسل میانه و جوان ادامه پیدا کرده است اما متاسفانه نمی‌دانم چرا به نسل ما هیچ توجهی نشد.

 

 
ستاره اسکندری که به تازگی برای شرکت در مراسم افتتاحیه‌ی جشنواره تئاتر فجر در کیش حضور داشت‌، گفت دلیل دعوتش به این مراسم را متوجه نشده است. این بازیگر گفت: اولین چیزی که در این مراسم توی ذوق زد‌، بی‌توجهی به حضور خانم‌های هنرمند روی صحنه بود.

 

او توضیح داد: در مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر چندین‌بار از حضور پررنگ خانم‌ها صحبت شد اما بی اینکه خانم‌های هنرمند از نسل‌های مختلف در مراسم افتتاحیه حضور داشتند‌، هیچ یک از ما روی صحنه دعوت نشدیم.

 

بازیگر نمایش‌های «شکار روباه» و «قهوه تلخ» با اشاره به پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: این پوستر را خیلی دوست دارم چون دستهای رنگی متفاوتی بر آن نقش بسته و برداشت من حضور طرف‌ها‌، سلیقه‌ها و نسل‌های گوناگون تئاتری در این پوستر است. اما متاسفانه در مراسم افتتاحیه هم به خانم‌ها کم توجهی شد و هم به نسل ما که نسل میانه تئاتر هستیم.

 

اسکندری اضافه کرد: وقتی به عنوان یکی از بازیگران نسل میانه برای شرکت در مراسم افتتاحیه جشنواره دعوت شدم‌،این ذهنیت را پیدا کردم که قرار است نسل‌های مختلف در این برنامه مورد توجه قرار بگیرند، چرا که تئاتر ما از نسل‌های گذشته آغاز شده و تا نسل میانه و جوان ادامه پیدا کرده است اما متاسفانه نمی‌دانم چرا به نسل ما هیچ توجهی نشد.

 
بازیگر نمایش‌های «عشقه» و «سعادت لرزان مردمان تیره روز» یادآور شد: آنچه مرا در مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر شگفت زده کرد‌، این بود که دلیل حضورم را در این برنامه نفهمیدم‌! گویی جنبه زینتی داشتیم و نیازی به حضور ما در این مراسم نبود.

 
او در ادامه درباره ارزیابی‌اش از برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر در جزیره کیش توضیح داد: اینکه احترام گذاشته شود و شروع یک جشنواره با یک مراسم آیینی باشد خیلی خوب است و من این تفکر را دوست داشتم به ویژه در مورد جشنواره‌های تئاتر که خیلی به این جشن و سرورها نیاز دارند.

 
اسکندری با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم افتتاحیه در خارج از تهران افزود: خیلی خوب است که این مراسم هر سال در یک شهر جدید برگزار شود چون تئاتر متعلق به کل ایران است و برپایی مراسم افتتاحیه در جزیره کیش‌، حرکت نمادین خیلی خوبی بود اما شتابزدگی و به همه ریختگی برنامه‌ها از نقاط ضعف این مراسم بود.

 

ستاره اسکندری در پایان گفت: حرکت خوبی بود و خیلی خوب‌تر خواهد شد اگر سال‌های آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و میهمانان مشخص‌تر باشند.

 
مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره تئاتر فجر شامگاه ۲۴ دی ماه در جزیره کیش برگزار شد. پیش از این پری صابری از بی‌توجهی به خانم‌های هنرمند در این مراسم گله کرده بود.

 

 

گردآوری : ایران خاتون

منبع: isna.ir


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!