پاسخ روابط عمومی اورژانس بروجرد به وبلاگ فرهاد ۹۰

پاسخ روابط عمومی اورژانس بروجرد

به وبلاگ فرهاد ۹۰

بروجرد ۳۰۰ هزار نفری

تنها ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس دارد

دانستن حق مردم٬ پرسیدن حق رسانه ها

 و پاسخگویی وظیفه ماست


جناب آقای فرهاد داوودوندی٬ مسئول محترم وبلاگ «فرهاد نود»

سلام علیکم

احترامأ به استحضار می رساند که در تاریخ ۱۶ دی ماه ۹۵ مطلبی با تیتر «بدون شرح زیادی!» در رسانه تحت مدیریت شما منتشر شده که در خصوص دیر رسیدن آمبولانس اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیماری واقع در خیابان جعفری بوده است.

در مطلب مذکور نوشته اید که بنا به گواه شهروندان حاضر در صحنه و همچنین یکی از مقامات ارشد انتظامی شهرستان٬ آمبولانس اورژانس پس از « ۳۶ الی ۳۷ دقیقه» از زمان تماس با اورژانس بر بالین بیمار حاضر شده است.

ضمن تشکر از حضرتعالی بابت پیگیری خواسته و‌ حقوق همشهریان محترم از آن جا که مطلب مذکور در تضاد با واقعیت می باشد این جوابیه جهت استحضار شما و تنویر افکار عمومی تنظیم‌ و به حضورتان ارسال می گردد؛ خواهشمند است طبق قانون مطبوعات جوابیه در اسرع وقت در همان رسانه منتشر گردد.

۱) پیگیری های ما نشان می دهد که از زمان تماس با اورژانس تا زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار «۱۸ دقیقه» و نه ۳۷ دقیقه طول کشیده و گرچه به ظاهر زمان زیادی طول کشیده اما اگر با دیدی منصفانه و واقع گرایانه فاصله جغرافیایی پایگاه اورژانس – خیابان شهید رجایی روبروی بیمارستان چمران – تا محل حادثه٬ زمان اوج ترافیک مسیر و همچنین عدم همکاری شهروندان محترم جهت بازکردن راه آمبولانس اورژانس را لحاظ کنید متوجه دلیل موضوع خواهید شد.

ضمن احترام به تمامی همشهریان محترم و پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی اعلام می دارد که زمان تماس شهروندان٬ زمان حرکت آمبولانس از پایگاه٬ میزان توقف در مسیر به دلیل ترافیک و زمان رسیدن بر بالین بیمار همگی به طور دقیق توسط تکنسین های انجام‌ دهنده ماموریت٬ سیستم دیجیتال مستقر در مرکز دیسپچ‌ اورژانس ۱۱۵ و همچنین سیستم GPS نصب شده بر روی آمبولانس٬ ثبت شده است. درصورت تمایل جهت رؤیت مستندات مذکور به مرکز اورژانس بروجرد مراجعه بفرمایید.

۲) در بخش دیگری از مطلب نوشته اید «چرا باید از میدان امام حسین(ع) تا نبش بازار طلافروش ها در خیابان جعفری که فاصله کوتاهی است اینقدر زمان صرف شود؟!».

گرچه مستقیمأ اشاره نکرده اید اما از بیان شما واضح است که تصور کرده اید که پرسنل پایگاه اورژانس قدس واقع در میدان امام حسین(ع) مأموریت مذکور را انجام داده اند و به همین دلیل در مطلب خود به تخمین زدن فاصله از میدان امام حسین(ع) تا محل حادثه اقدام کرده اید.

جهت استحضار شما و افکار عمومی عرض می کنم که پایگاه انجام دهنده مأموریت مذکور نه پایگاه واقع در میدان امام حسین(ع)با کد ۵۱۰۳  بلکه پایگاه واقع در خیابان شهید رجایی با کد ۵۰۹۳ بوده و این موضوع در عکس های منتشر شده توسط شما هم به خوبی نمایان است.

حال فاصله جغرافیایی خیابان شهید رجایی تا خیابان جعفری٬ ترافیک همیشه سنگین این مسیر و سایر دشواری ها را لحاظ کرده و با عدد ۱۸ دقیقه زمان رسیدن پرسنل اورژانس مقایسه بفرمایید تا بدانید کوتاهی از همکاران ما نبوده است.

۳) لازم به ذکر است که محل حادثه مذکور در محدوده استحفاظی پایگاه قدس واقع در میدان امام حسین(ع) بوده و باید آمبولانس این پایگاه جهت انجام ماموریت یاد شده اعزام می شد اما از آن جایی که آمبولانس پایگاه قدس در آن لحظه در حال انجام ماموریت دیگری بوده٬ نزدیک ترین پایگاه به محل حادثه پایگاه شهید بروجردی با کد ۵۰۹۳ واقع در خیابان شهید رجایی بوده و به محل حادثه اعزام شده است.

گفتنی است این مهم یکی از معضلات اصلی گریبانگیر سیستم اورژانس ۱۱۵ بروجرد است زیرا شهری با این وسعت و جمعیت تنها دارای ۳ پایگاه اورژانس شهری بوده که تحت هیچ شرایطی جوابگوی حجم بالای درخواست های شهروندان و مأموریت های محوله طی شبانه روز نیست

 و در بسیاری از موارد به دلیل وقوع شرایطی نظیر همین ماموریت و یا در شرایطی که هر ۳ آمبولانس شهر بروجرد مشغول انجام ماموریت هستند برای بیمار چهارم و یا بیشتر آمبولانسی وجود ندارد و به تبع آن همشهریان محترم از اورژانس ناراضی شده و صد البته حق هم دارند چون تمام شهروندان حق دارند در موقع نیاز از خدمات اورژانس بهره مند گردند

 اما مشکل اینجاست که متاسفانه طی سالیان گذشته تعداد پایگاه های اورژانس این شهرستان متناسب با رشد جمعیت رشد نداشته و به حدی رسیده است که شهری تقریبأ ۳۰۰ هزار نفری تنها ۳ دستگاه آمبولانس دارد؛ یعنی تقریبأ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر تنها ۱ دستگاه آمبولانس در بروجرد وجود دارد!

این در حالی است که مطابق با استاندارد برای شهری مانند بروجرد با جمعیت شهری حدودا ۳۰۰ هزار نفری باید دست کم ۶ پایگاه شهری فعال وجود داشته باشد؛و علیرغم تلاش های زیاد اورژانس برای تهیه پایگاهی در مرکز شهر و محل اصلی ترافیک، موفق به تهیه زمین و مکان استاندارد نگردیده وشخص خیری هم برای اهدای مکانی مناسب برای پایگاه اورژانس نیافته ایم. هرچند ۲پایگاه جدید شهری در حال ساخت می باشد ولی همچنان در مرکز شهر فاقد پایگاه اورژانس هستیم.

۴)نکته دیگری که قابل ذکر بوده و یکی دیگر از مشکلات بزرگ اورژانس در بروجرد می باشد این است که مردم تفاوت میان بیمار اورژانسی و غیر اورژانسی را ندانسته و در بسیاری از موارد وقت و‌ توان سیستم اورژانس بروجرد صرف پاسخگویی به ماموریت های غیر اورژانسی می گردد؛ کما اینکه حضرتعالی در مطلب خود از «وقت طلایی احیا یک بیمار بدحال» صحبت کرده اید٬در حالی که اقدامات احیا بر روی بیماری صورت می گیرد که دچار ایست قلبی و تنفسی شده و نیازمند اقدامات احیاست. اما بیمار مد نظر شما هوشیار بوده و بنا به تصریح همکار ما در بیمارستان اظهار داشته «تمام بدنم درد می کند»!

بیماری که هوشیار است و اظهار می دارد تمام بدنم درد می کند نه تنها نیاز به اقدامات احیا نداشته بلکه به احتمال قریب به یقین بیمار اورژانسی هم نبوده و نیاز به اعزام آمبولانس هم نداشته است؛ در این خصوص پیگیری وضعیت بیمار از بیمارستان پذیرنده و شرح اقدامات انجام شده می تواند گویای حقایق بسیاری باشد که به ظن قوی مؤید این جوابیه است.

امید است اطلاعات ارائه شده در این جوابیه شائبه قصور پرسنل اورژانس و تاخیر ۳۷ دقیقه ای آنان را زدوده و باعث رفع سوءتفاهمات ایجاد شده گردد.

روابط عمومی اورژانس بروجرد خود را مقید به پاسخ گویی به افکار عمومی دانسته و ‌اعلام می دارد که «دانستن حق مردم٬ پرسیدن حق رسانه ها و پاسخگویی وظیفه ماست».

حمزه رامین؛ مسئول روابط عمومی اورژانس شهرستان بروجرد

@@@@@

توضیح فرهاد داودوندی:

متن بالا را یکبار دیگر بخوانید، پاسخ مسوول محترم روابط عمومی اورژانس بروجرد به واقع یک درس است برای کسانی که در این شهر ما برای هر نقدی توسط رسانه ها، شمشیرها را از رو برای اصحاب رسانه می بندند.

 ادبیات به کار رفته در متن بالا نشان از حرفه ای و کاربلد بودن مسوول محترم روابط عمومی اورژانس بروجرد دارد که با ظرافت خاصی هم پاسخ داده، هم اطلاع رسانی نموده و هم اینکه در ایجاد یک جاده دوستانه دو طرفه، حق دانستن و پرسش را به مردم و رسانه ها، و پاسخگویی را نیز بعهده روابط عمومی ها گذاشته است.

حتما طی چند روز آینده برای دیدار با آقای حمزه رامین دیداری از اورژانس خواهم داشت تا گزارشی برای همشهریان مان تهیه کنم و سپاسی هم داشته باشم از مسوول محترم روابط عمومی اورژانس که دانستن و مطالبه گری را حق شهروندان می داند.

در خاتمه صمیمانه برای پرسنل زحمت کش اورژانس بروجرد آرزوی موفقیت روز افزون دارم.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!