علی اصغر یوسفی یگانه بنیانگذار بدمینتون بروجرد و لرستان

استاد “علی اصغر یوسفی یگانه”

بنیانگذار بدمینتون بروجرد و لرستان

( آغاز هفته بدمینتون بروجرد گرامی باد)

 9 الی ۱۵ آذر ۱۳۹۸

استاد یوسفی در سال ۱۳۳۳در بروجرد دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات خود را دراین شهر به پایان رساند.

و در سال ۱۳۵۲ با قبولی در کنکور سراسری به دانشگاه‌ تربیت بدنی و علوم ورزش راه یافت.

ورود استاد یوسفی به دانشگاه ورزش همزمان بود با آماده سازی تیمهای ملی جهت برگزاری مسابقات آسیایی ۱۳۵۳ تهران

و چون بدمینتون از رشته هایی بود که پیشینه زیاد از نظر موجودیت تیم نداشت، کمیته المپیک تصمیم گرفت از یک مربی هندی به نام دیپو گووش جهت سازمامدهی تیم ملی دعوت کند. گووش جهت انتخاب بازیکنان ابتدا سری به دانشکده تربیت بدنی زد و افراد علاقه مند و مستعد این رشته ورزشی را انتخاب نمود که استاد یوسفی یکی از آنها بود.



در این سالها تیم دانشکده ورزش به همراه استاد یوسفی مقام اول تمام مسابقات دانشگاهی ایران را کسب کرد.
بدین ترتیب استاد یوسفی از آن تاریخ تاکنون که بیش از ۴۵ سال میگذرد خود را به واقع وقف این ورزش مفرح نموده است.

هر چند که استاد جزو تیم حاضر در مسابقات آسیایی قرار نگرفت ولی تجربه و دانشی که از آن اردوها و تمرینات کسب کرد چراغی شد جهت روشن کردن ورزش بدمینتون در بروجرد.

استاد یوسفی در سال ۱۳۵۸به بروجرد برگشت و به عنوان دبیر در دبیرستان های بروجرد مشغول به کار شد.

با همت وی در سال ۱۳۵۹ با خطکشی روی کف سیمانی سالن طالقانی که آن زمان کفپوش نداشت، بدمینتون اولین هیأت ورزشی شد که مشغول فعالیت در این سالن گردید.
وی با دعوت از دوستان، محصلین و دیگر دوستان خود به این ورزش سنگ بنای بدمینتون را در بروجرد و لرستان نهاد.



وی با تجربه ای که در تهران کسب کرده بود به آموزش عملی و علمی بازیکنان پرداخت و در سال۱۳۶۰ اولین تیم را راهی مسابقات که در زنجان برگزار شد نمود.

ولی اولین مقام را به همراه بازیکنان خود در سال ۱۳۶۱ در مسابقات منطقه ای که در اصفهان برگزار شد به دست آورد و آن هم مقام اول.

از سال ۵۹ تا ۶۳ که استاد یوسفی بعد از آن به مدت ۵ سال به اجبار از صحنه ورزش کنار رفت شاگردانی پرورش داد که نه تنها در سالهای نبود خود توانستند مقام‌های فراوانی را در کشور به دست بیاورند بلکه تاکنون همچنان پرچم  بدمینتون بروجرد و لرستان را به عنوان یکی از مطرحترین و زبانزدترین تیمهای ایران بالا نگه دارند.

در سال ۱۳۶۸با بازگشت استاد یوسفی به بروجرد شور و شوقی دو چندان در بین بازیکنان به وجود آمد.


 هر چند که استاد بعد از چند سال دوباره مجبور به ترک جلای وطن شد و لی سایه ایشان همیشه و در همه حال به عنوان بنیانگذار بدمینتون بروجرد و لرستان بالای سر همه ما هست و خواهد بود.

استاد یوسفی با کوله باری از دانش و تجربه بعد از ترک بروجرد همچنان به امر مربیگری و آموزش نونهالان و جوانان در شهرهای استان مازندران همچون بابل، بابلسر و امیر کلا همت گماشته و همواره در چند سال گذشته پای ثابت و دارنده  مقامهای اول تا سوم مسابقات پیشکسوتان ایران بوده است.

استاد یوسفی با دارا بودن مدارک مربیگری و داوری درجه یک و ملی از سال ۱۳۷۲ از فدراسیون بدمینتون، در حاضر ساکن شهر بابلسر و عضو کمیته داوران فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران می باشد.

با آرزوی سلامتی و تندرستی برای استاد یوسفی و خانواده محترم ایشان


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!