شورای پنجم بودن یا نبودن _ مسئله این است؟

شورای پنجم

 بودن یا نبودن _ مسئله این است؟

۲۹ اردیبهشت ۹۶ مردم بروجرد همزمان با حضورشان در حماسه پیروزی دکتر روحانی، در انتخابات شورای شهر دست به ابتکاری به یادماندنی و گزینشی پرمعنا زدند.

انتخاب معنادار ۳_۳_۳ حاوی پیامهای مهمی بود که اگر منتخبان شهر، سیاسیون دلسوز و فعالان اجتماعی به آن توجه داشته باشند این شورا خواهد توانست الگویی کامل از هر نظر برای انتخابات آینده باشد.


گزینش ۳ نیروی اصلاح طلب(از لیست یاران باران)، ۳ نیروی اصولگرا(از لیست احیاگران) و ۳ نیروی مردمی مستقل نشان دهنده این پیام واضح و شفاف شهروندان بروجردی بود که مردم میخواهند همه دلسوزان و نخبگان و سیاسیون شهر دست در دست هم بگذارند و با وحدت و همدلی اندیشه های سیاسی و اجتماعیشان را جمع نمایند(نه اینکه کنار بگذارند) و برای نجات و اصلاح امور شهر همه توان و همتشان و اندیشه و باورشان را به کار گیرند.

 اینک اما در آستانه شروع به کار رسمی شوراها شاهد آنیم که تفرقه و دودستگی و عهدبندیهای گروهی، این تشکل بنیادین شهر را با چالشهای عدیده ای مواجه کرده است. چالشهایی که اگر در همین ابتدا با تعامل و همدلی و پرهیز از خودکامگی و زیاده خواهی و جنگ قدرت رفع نگردند، نه تنها دردی از شهر و شهروندان را دوا نخواهد کرد بلکه آغازگر فصل دوباره ای از عقب رفت و نابودی شهر خواهد شد و این دقیقا پشت پا زدن به عهد و سوگند با مردم و وعده های داده شده به آنان خواهد بود.

 وقتی مردم روش و منش تعامل و حضور همه جانبه نخبگان سیاسی دو طیف اصلاح طلبان شهر و اصولگرایان و نیروهای مستقل و پرهیز از دودستگی را پسندیده اند دلیلی ندارد که شورا به محلی برای جنگ قدرت و یارکشی ایجاد اکثریت و تهدید و تفکیک تبدیل شود و نهاد اثرگذار و مهمی که با انتخاب پرمعنای مردم نوید یک شورای قوی و هدفمند را می داد امروز هنوز تشکیل و رسمی نشده به جایی برسد که کانالها و گروهها و محافل برایش نظرسنجی عمومی انحلال برگزار کنند

(بخش اول)
                      نادر پاپی


                 فعال سیاسی_اجتماعی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!