ایران ۴۵ دقیقه تا جام جهانی فاصله دارد! / نیمه نخست: ایران صفر – کره جنوبی صفر

دیدار تیم‌های ملی کره جنوبی و ایران تا دقیقه ۴۵ با نتیجه تساوی بدون گل دنبال می‌شود.

 

دیدار حساس تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه مونسوی شهر اولسان آغاز شد.

 

تیم ملی در این بازی با ترکیب رحمان احمدی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌نژاد وارد میدان شد.

 

– دقیقه یک: پاس بلند و عمقی پژمان منتظری پشت مدافعان کره جنوبی به رضا قوچان‌نژاد رسید اما در حالی که مهاجم ایران با دروازه‌بان کره تک به تک شده بود پرچم آفساید از سوی کمک‌داور بالا رفت.

 

– دقیقه ۴: اولین کرنر بازی را کره‌ای‌ها روی دروازه تیم ملی ارسال کردند که رحمان احمدی به خوبی این توپ را مهار کرد.

 

– دقیقه ۶: ووک مهاجم کره جنوبی روی سانتری که از سمت چپ دروازه ایران ارسال شد ضربه سرضرب و محکمی را شلیک کرد که شوت او با اختلافی کمی از بالای دروازه به بیرون رفت تا نخستین موقعیت خطرناک بازی به وجود آمده باشد.

 

– دقیقه ۱۱: تیم ملی روی یک ضدحمله با چهار نفر به دروازه کره جنوبی نزدیک شد اما پاس عمقی مسعود شجاعی به مجتبی جباری نرسید.

 

– دقیقه ۱۲: کره‌ای‌ها از سمت چپ دروازه ایران برای سانتر اقدام کردند که توپ بلند آنها از روی سر همه رد شد و از سوی دیگر به اوت رفت.

 

– دقیقه ۱۳: کره‌ای‌ها یک بار دیگر از سمت چپ دروازه ایران حمله کردند که شوت محکم لی دونگ کوگ که در این بازی کاپیتان تیم میزبان است، به راحتی در دستان رحمان احمدی قرار گرفت.

 

– دقیقه ۱۸: خطای امیرحسین صادقی روی ووک باعث شد که کره‌ای‌ها پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک موقعیت خوب شوند. ضربه ووک که سعی کرد این توپ را مستقیم شلیک کند با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.

 

– دقیقه ۲۰: سانتر بلند مدافع کره که از میانه میدان ارسال شده بود با ضربه سر مهاجم این تیم می‌رفت که تبدیل به یک موقعیت خطرناک برای میزبان شود اما رحمان احمدی این توپ را مهار کرد.

 

– دقیقه ۲۱: بار دیگر تیم میزبان از سمت راست خود روی دروازه ایران سانتر کرد و در حالی که این توپ تبدیل به موقعیتی خطرناک برای کره شده بود و ضربه سون هیونگ مین از بالای دروازه به بیرون رفته بود، داور به نشانه خطا روی امیرحسین صادقی در سوت خود دمید.

 

– دقیقه ۲۳: شاگردان چوی در ادامه بازی مستقیم توپ بلندی را به پشت محوطه جریمه ایران ارسال کردند که ووک با سینه پاسی را به هم‌بازی خود داد که شوت مهاجم کره با اختلاف فراوان به بیرون رفت.

 

– دقیقه ۲۶: مسعود شجاعی توپ را در میانه میدان از دست داد و در حالی که قصد داشت اشتباه خود را جبران کند، روی بازیکن کره مرتکب خطا شد. ضربه آزاد کره‌ای‌ها که به تیر دو فرستاده شده بود، سودی برای میزبان نداشت و این توپ هم به بیرون رفت.

 

– دقیقه ۲۹: تاکتیک ارسال توپ‌های بلند از سوی کره‌ای‌ها ادامه یافت و پس از آنکه بار دیگر مهاجمان میزبان ضربه سر اول را زده بودند، توپ بعدی راه به جایی نبرد.

 

دقیقه ۳۵ خسرو حیدری برای نخستین بار در سمت راست زمین استارت زد اما پس از اینکه این توپ به اوت رفت و در یک رفت و برگشت در محوطه جریمه به قوچان نژاد رسید داور به نشانه خطای هند توپ را به کره‌ای‌ها داد.

 

قطر در دقیقه ۳۸ بازی خود با ازبکستان توانست با زدن گل به میزبان خود معادلات گروه را طور دیگری رقم بزند تا ایران امیدواری بیشتری برای صعود مستقیم به جام جهانی داشته باشد.

 

دقیقه ۴۰ ایران در میانه میدان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که اکثر مدافعان سرزن تیم ملی روی این ضربه ایستگاهی به محوطه جریمه کره جنوبی رفتند اما سانتر مسعود شجاعی را مدافعان میزبان برگرداندند و در حالی که روی ضد حمله مهاجم کره در موقعیت تک به تک با رحمان احمدی قرار گرفته بود، فشار خسرو حیدری و دروازه‌بان ایران باعث شد بازیکن کره این موقعیت را از دست دهد و خطری جدی از دروازه ایران دور شود.

 

دقیقه ۴۵ کره‌ای‌ها بار دیگر سعی داشتند با ارسال توپ‌های مستقیم دروازه ایران را تهدید کنند اما کاری از پیش نبردند.

 

در نیمه نخست ایران با تاکتیک اتخاذ شده از سوی کارلوس کی‌روش بیشتر به بازی احتیاط آمیز مقابل کره پرداخت و کمتر توانست به دروازه تیم میزبان نزدیک شود.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!