رئیس اداره ثبت احوال بروجرد : تولد ۲هزار و ۹۸۶ نوزاد در نیمه نخست امسال در بروجرد

تصویر ندارد
رئیس اداره ثبت احوال بروجرد :
تولد ۲هزار و ۹۸۶ نوزاد در 
نیمه نخست امسال در بروجرد
Image result for ‫علی زراسوند ثبت احوال بروجرد‬‎


به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

علی زراسوند روز پنجشنبه افزود: آمار ولادت در ۶ ماه نخست پارسال سه هزار و ۵۸ تن بود که با توجه به آمار امسال ۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد اظهار کرد: ۴۰ مورد از تولدهای نیمه نخست امسال در بروجرد دوقلو و چهار مورد سه قلو بوده است.وی بیشترین اسامی استفاده شده برای پسران را به ترتیب حسین، امیرعلی، محمد، محمد طاها و امیرحسین و بیشتری اسامی استفاده شده برای دختران را به ترتیب فاطمه، باران، اسرا، نازنین زهرا و زهرا اعلام کرد.وی از افزایش ۱۴ درصدی وفات در بروجرد خبر داد و گفت: ۸۷۳ مورد وفات در نیمه نخست امسال در بروجرد ثبت شده که این رقم در مدت مشابه پارسال ۷۵۹ مورد بوده است.

زراسوند کاهش ۱۲ درصدی ازدواج در بروجرد را یادآور شد و افزود: آمار ازدواج در ۶ ماه نخست پارسال ۲ هزار و سه مورد بوده در حالیکه این رقم در نیمه نخست امسال به یک هزار و ۷۵۳ مورد کاهش یافته است.وی اظهار کرد: در ۶ ماه نخست پارسال ۳۹۳ طلاق ثبت شد که امسال این آمار به ۴۱۳ مورد رسیده است.

رییس اداره ثبت احوال بروجرد بر ثبت به موقع وقایع حیاتی ولادت و وفات تاکید کرد و گفت: ثبت این وقایع در بروجرد بیش از ۹۹ درصد به موقع و در مهلت قانونی انجام می شود.وی ۶۸ مورد تغییر نام، ۱۹۰ مورد تغییر نام خانوادگی، ۳۵۴ مورد استعلام بخش وظیفه، صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه را از اقدامات انجام شده این اداره در نیمه نخست سال جاری اعلام کرد.

گلزار شهدای بروجرد غبارروبی و عطر افشانی شد

تصویر ندارد
گلزار شهدای بروجرد 
غبارروبی و عطر افشانی شد

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
گلزار شهدای بروجرد روز پنجشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان و خانواده های معظم شهدا غبارروبی و عطرافشانی شد.
مسئول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش پادگان مهندسی بروجرد در این آیین گفت: با ریخته شدن نخستین قطره های خون شهدا بهشت بر آنان واجب شد.

حجت الاسلام ابوالفضل کشوری با اشاره به عجین شدن دوران دفاع مقدس با عطر و بوی شهیدان افزود: شهدا نمی میرند بلکه زنده هستند و در نزد خداوند روزی می گیرند.


در آیین غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا امام جمعه و فرماندار بروجرد، عباس گودرزی نماینده مردم این شهرستان در مجلس و فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

شهرستان بروجرد یکهزارو ۵۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

فرمانده گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه پاسداران: دفاع مقدس ریشه در عاشورا داشت

تصویر ندارد
فرمانده گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه پاسداران:
دفاع مقدس ریشه در عاشورا داشت
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
فرمانده گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: دفاع مقدس ریشه در عاشورا داشت و جوانان و نوجوانان این آب و خاک به عشق امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) به ندای رهبر خود لبیک گفته و به شهادت رسیدند

سرهنگ علی احمد فیض الهی پنجشنبه در یادواره شهدای شبکه بهداشت بروجرد افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یعنی ادامه دادن راه شهدا که راه راست و صراط مستقیم است.به گفته وی شهدا با بصیرت وارد عرصه جنگ و جهاد با دشمن شدند وبرای دفاع از ناموس و دین و آب و خاک این مرز و بوم به شهادت رسیدند.وی اظهار داشت: شهدا با آگاهی به اینکه شهادت نصیب آنان خواهد شد وارد جنگ شدند و این موضوع در دوران دفاع مقدس با رزم بی امان رزمندگان اسلام و همراهی اقشار مختلف مردم مخصوصا حضور پر رنگ کادر پزشکی همراه بود و از اهمیت بالایی برخودار شد.وی با اشاره به اینکه شهدا هیچ آرزوی دنیایی نداشتند و کوچکترین رزمندگان اسلام نوجوانان ایران اسلامی بودند که در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی را آفریدند.


فرمانده گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در موقع عملیات با علم به اینکه شهید می شوند نبرد خود را آغاز می کردند و در این راستا هیچ تردیدی به خود راه نمی دادند.سرهنگ فیض الهی بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: اعتقاد راسخ رزمندگان اسلام در مقابل ارتش سر تا پا مسلح رژیم بعث عراق با رشادت و شجاعت ایستادگی کرد تا پیروزی را نصیب ملت ایران کرد.وی با اشاره به اینکه شهادت یعنی عاشق بودن و معامله ای با خداوند است که نصیب هر کسی نمی شود گفت: با تمام شدن جنگ در باغ شهادت مسدود نشد و عاشقان شهادت همواره در عرصه های مختلف به شهادت رسیدند.وی با اشاره به زندگینامه ماشااله شمسه شهید مدافع حرم در بروجرد گفت: این شهید بزرگوار قبل از اعزام به سوریه شهادت خودش را اعلام کرد و به دوستان و خانواده گفت که در این ماموریت شهید می شوند.وی افزود: کسانی که می گویند پاسداران برای پول به سوریه می روند آگاه باشند که شهید شمسه بعد از بازنشستگی به ندای رهبر خود لبیک گفت و هیچگونه مشکل مالی نداشت.


رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: یاد و خاطره شهدا باعث می شود که در خلال کارهای روزانه خداوند را مد نظر داشته و به خوبی کار کنیم و مراقب اموال بیت المال باشیم.محسن صیرفی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی باعث تجربه ای بزرگ برای همه آحاد ملت مخصوص کادر پزشکی کشور شد.به گفته وی تجربه جنگ به ما نشان داد که باید همیشه آماده باشیم و دراین راستا عمل خود را به روز کرده و آمادگی خود را حفظ کنیم.وی اظهار داشت: در زمان جنگ پزشکان و پرستاران زیادی به شهادت رسیدند و امکانات و تجهیزات پزشکی بسیاری توسط پزشکان متعهد که اموال شخصی آنان بود در اختیار جبهه و جنگ قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار ایرنا یادواره شهدای شبکه بهداشت بروجرد با برپایی نمایشگاه زنده دفاع مقدس در محل شبکه بهداشت و درمان بروجرد برگزار شد.در این یادواره نمایندگان مجلس و فرمانده هان نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا حضور داشتند که از ۱۰ نفر از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شبکه بهداشت و درمان بروجرد تجلیل شد.

معاون استاندارو فرماندارویژه بروجرد: توسعه گردشگری در روستاهای بروجرد باید با نگاه کمک به مردم انجام شود

تصویر ندارد
معاون استاندارو فرماندارویژه بروجرد:
توسعه گردشگری در روستاهای 
بروجرد باید با نگاه کمک به مردم انجام شود
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
علی کورانی فر روز پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت گردشگری منطقه ونایی بروجرد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: شهرستان بروجرد دارای ظرفیت ها و پتانسیل هایی متنوع است که ورود به هر کدام از آنها می تواند به تنهایی مشکل اشتغال و اقتصاد شهرستان را مرتفع کند.وی اضافه کرد:ا ین شهرستان از نظر گروشگری، صنعت، بناهای تاریخی، صنایع دستی،آ ب و هوا، جاذبه های طبیعی دارای ظرفیت های ی نظیری است که باید برای هر بخش بر نامه ریزی کرد و با کمک از توان دولت و بخش خصوصی به آنها وارد شد.

فرماندارویژه بروجرد اظهار داشت:منطقه ونایی بروجرد در لرستان از نظر زیبایی و شرایط آب و هوایی کم نظیر است که در حوزه گردشگری وزنه ای با ارزش برای استان است و باید به گونه ای از ظرفیت گردشگری این منطقه بهره مند شد که اهالی این روستا نیز متحمل ضرر و زیان نشوند.وی افزود: هدف ما تعطیلی سفره خانه های این منطقه و تاسیسات گردشگری ایجاد شده نیست بلکه هدف ما ساماندهی این واحدها به منظور نظارت بیشتر و جلب رضایت گردشگران و توسعه صنعت گردشگری است.

بخشدار اشترینان نیز در این باره گفت: منطقه ونایی بروجرد بعنوان یکی از مصوبات کارگروه هیات دولت در سال ۸۴ بعنوان منطقه گردشگری معرفی شد.محسن یعقوبی فر افزود: طرح مطالعاتی این منطقه توسط میراث فرهنگی انجام شده ولی تا کنون بر نامه ای در راستای گردشگری در آن انجام نشده و مردم محلی خودشان در این زمینه اقدام نموده و نتیجه آن وجود ۲۸ سفره خانه بدون مجوز است. وی اضافه کرد: تعدادی از این سفره خانه ها می توانند با اصلاح و تعیین حریمهای قانونی مجوز بگیرند.وی تاکید کرد: قصد ما تعطیلی این واحدها نیست زیرا اگر دولت بخواهد خودش در این حیطه وارد شود باید مبالغ بالایی را صرف کند پس باید ساماندهی آنها را در برنامه قرار دهیم.

بگفته وی هم اکنون گردشگران و شهروندان زیادی از نرخ غذاها و خدمات، بی کیفیت بودن غذا و مناسب نبودن محل استراحت و بهداشت این سفره خانه ها گلایه دارند ولی چون نظارتی در این بخش نداریم پاسخی هم نمی توان به مردم داد.

یعقوبی فر افزود: در حال حاظر طرح هادی روستای ونایی در دست اجرا است که کمپی در وسعت حدود پنج هزار متر مربع نیز در این طرح دیده شده که می توان تمامی سفره خانه ها در آن تجمیع کرد .در ادامه فرمانده نیروی انتظامی بروجرد گفت: پاسگاه انتظامی در منطقه گردشگری ونایی حضور مستمر دارد ولی به دلیل آلودگی اخلاقی در منطقه، تا کنون 2 بار به طور دوره ای همه سفره خانه های موجود در ونایی را پلمپ نمودیم.

سرهنگ علیرضا دلیری افزود: اغلب این آلاچیق ها و سفره ها خانه فضای مناسب برای پارک خودروها را ندارند و مسافران و گردشگران خودروهای خود را د ر کنار جاده پارک می کنند که همیشه ترافیک و تصادفاتی در این منطقه گزارش می شود.وی اضافه کرد: اگر قرار است طرح توسعه منطقه گردشگری ونایی در دستور کار باشد باشد افرادی متعهد و با تقوا برای خدمات رسانی به مردم انتخاب شوند و مشکل امنیتی برای گردشگران ایجاد نکنند.

در این جلسه مدیران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بروجرد نیز بر حمایت از طرحهای گردشگری در منطقه ونایی با رعایت مسایل قانونی اعلام حمایت کردند.

گزارش تصویری جشن زنگ مدرسه بنیاد کودک بروجرد

تصویر ندارد

گزارش تصویری

جشن زنگ مدرسه بنیاد کودک بروجرد

بقیه عکس ها در ادامه مطلب


گزارش تصویری جشن زنگ مدرسه بنیاد کودک بروجرد

تصویر ندارد

گزارش تصویری

جشن زنگ مدرسه بنیاد کودک بروجرد

بقیه عکس ها در ادامه مطلب


گوگل یاهو!