محرومیت مدارس حاشیه شهر از حضور مدیران شایسته، واسطه
بازی برای ثبتنام دانشآموزان در مدارس شاخص، لزوم رعایت عدالت آموزشی در
مدارس حاشیه شهر و مصلحتاندیشی برخی مدیران مدارس از محورهای نشست خبری
مدیر آموزش و پرورش بروجرد بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد،
شهاب روزبهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که به
مناسبت روز خبرنگار برگزار شد خبرنگاری را شغلی حساس و ارزشمند خواند که
جایگاهی رفیع در جامعه دارد و اظهار داشت: خبرنگاران در وقایع مختلف همواره
رسالت بزرگی بر عهده داشتهاند و با خریدن خطرات به مردم جامعه آگاهی
بخشیدهاند و نمونه آن در دوران هشت ساله دفاع مقدس بود که با از
خودگذشتگی رشادتهای رزمندگان را به دنیا مخابره کردند.
وی
با تأکید بر لزوم جهتگیری اخبار به سمت رشد و آگاهی جامعه خبرنگاران را
از نقدهای غیرمنصفانه بر حذر داشت و افزود: خبر نباید کسالتآور باشد و
باید برای مردم جذبه داشته باشد و خبرنگار نیز نباید با توجه بیشازحد به
جزئیات از هدف اصلی خبر دور شود.
مدیر آموزش و پرورش
بروجرد بیان کرد: باید از انتشار اخبار تنشزا که سبب سلب آرامش عمومی
میشود جلوگیری کرد و هدف خبرنگاران از انتشار اخبار رشد و آبادانی شهر
باشد.
وی در ادامه با اشاره به انتشار برای مخالفتها در
شبکه مدیریتی خود گفت: آموزشوپرورش بروجرد ازلحاظ آموزشی در رتبه پنجم یا
ششم استان قرار دارد و با سه هزار و ۷۰۰ نیرو که حدود ۴۰ نفر از این تعداد
دانشآموخته مقاطع دکتری هستند که از این نیروها استفاده درستی نشده است.
روزبهانی
افزود: اینکه برخی مدیران مدارس ماندن در جایگاه مدیریتی را حق خود
میدانند و بابت این موضوع اعتراض میکنند جای سؤال است و از مسئولان
میخواهیم پیش از هرگونه اظهارنظری در خصوص اخبار واصله واقعیتها را از
خودمان سؤال کنند تا توضیحات لازم را ارائه دهیم.
وی حرکت
کند آموزشوپرورش بروجرد را درنتیجه تصمیمات غیر کارشناسانه دانست و تصریح
کرد: بروجرد از جایگاه واقعی خود دور شده و یکی از جایگاههایی که باید به
فرهنگ بروجرد کمک کند، آموزشوپرورش است که رکن اصلی حرکت و پویایی در
جامعه است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد:
جمعیت بسیاری از شهر بروجرد در مناطق حاشیهای ساکن هستند که عدالت آموزشی
در مدارس این مناطق درگذشته پیاده نشده و باید این مدارس هم که جمعیت
قابلتوجهی از دانشآموزان را در خود جای میدهد همچون مدارس دیگر از
امکانات آموزشی لازم برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه
آموزش و پرورش وظیفه خود میداند به همه مدارس بهصورت یکسان توجه کند،
تصریح کرد: تمرکز امکانات آموزشی و مدیران سطح بالا در مدارس شاخص سبب رواج
واسطه بازی برای ثبتنام دانشآموزان و تحمیل هزینههایی همچون سرویس
مدارس برای اولیای دانشآموزان شده و از سوی تراکم بالای دانشآموزان در
مدارس خاص را ایجاد کرده است.
روزبهانی جابهجایی مدیران
در مدارس را خواسته اول مردم دانست و گفت: گردش مدیریت از یک پشتوانه علمی
برخوردار است اما برخی مدیران مصالح خود را بر واقعیتهای موجود ترجیح
میدهند و قضایا را جور دیگری به گوش مسئولان میرسانند.
وی
در ادامه با اشاره به قول مساعد رئیس مجمع خیرین مدرسهساز مبنی بر
بازسازی دبیرستان تاریخی امام بروجرد گفت: رئیس این مجمع قول بازسازی این
دبیرستان را اخیراً در بازدیدی که از این مجموعه داشته، داده است.
مدیر
آموزش پرورش بروجرد عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد فضاهای آموزشی شهر بروجرد
در بافتهای فرسوده و قدیمی قرار دارد که در صورت وقوع هر گونه مشکلی
خطرساز میشوند که باید نوسازی و تجهیز شوند.
وی با اشاره
به قدمت ۱۰۵ ساله نظام آموزش و پرورش شهرستان بروجرد یادآور شد: کمبود
نیروی انسانی در سیستم آموزشوپرورش بروجرد وجود دارد که در حال حاضر سه
هزار و ۷۰۰ معلم در ۴۰۰ مدرسه و واحد آموزشی برای حدود ۵۲ هزار دانشآموز
تدریس میکنند.
روزبهانی در ادامه با اشاره به لزوم توزیع
یکسان امکانات آموزشی در مدارس شهری و روستایی خاطرنشان کرد: سال گذشته
نزدیک به ۲۰ میلیون تومان وسایل ورزشی خریداریشده و در اختیار مدارس
متقاضی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: متأسفانه برخی مدارس
در بافت مرکزی شهر بروجرد دارای فضای کافی برای نصب امکانات ورزشی نیستند
که باید برای نوسازی و بهسازی این مدارس پیگیریهای لازم انجام شود.