معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه یک موتورسیکلت بنزینی در بهترین حالت هشت برابر یک خودرو با استاندارد یورو ۲ تولید آلایندگی می کند گفت: تغییر موتورسیکلتهای بنزینی به موتورهای برقی یک ضرورت محسوب می شود که در تلاشیم این مهم را هرچه سریعتر در پایتخت محقق کنیم.
سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز (سه شنبه) جلسه بررسی فراخوان شناسایی شرکتهای تامین کننده موتورسیکلت برقی استاندارد برگزار خواهد شد که در این جلسه خصوصیات مورد نظرمان را برای موتورسیکلت های برقی استاندارد اعلام خواهیم کرد تا صنعت گران داخلی که قادر به تامین چنین موتورسیکلت هایی هستند کار خود را آغاز کنند.
وی ادامه داد: در صورت تامین موتورسیکلتهای برقی، در فرصت زمانی منطقی که بتوانیم مقدمات کار را فراهم کنیم، تسهیلات وام به خریداران اعطا می شود و سپس در دوره ای مشخص محدودیتهایی را با مصوبه شورا برای تردد موتورسیکلت های بنزینی در محدوده مرکزی شهر اعمال خواهیم کرد.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: موتورسیکلتهای بنزینی در بهترین شرایط ۸ برابر خوردوهای یورو ۲ تولید آلایندگی می کنند، این درحالیست که اغلب موتورسیکلتهای موجود از حداقل استانداردها برخوردار نیستند و میزان تولید آلایندگی آنها چندین برابر بیشتر است.
وی گفت: هنگامی که استفاده از موتورسیکلتهای برقی الزامی شود، صنعت گران داخلی باید هر چه زودتر زیرساختهای لازم را برای تولید فراهم کنند و خط تولید خود را از بنزینی به برقی تغییر دهند.
تشکری خاطر نشان کرد: همزمان با ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی، زیرساخت های لازم را نیز به این منظور در سطح شهر ایجاد خواهیم کرد چنانچه به طور مثال این موتورسیکلتها با طی مسیری در حدود ۶۰ کیلومتر نیاز به شارژ مجدد دارند و به منظور رفع این مشکل، در محدوده مرکزی شهر امکان شارژ موتورسیکلتهای برقی را فراهم خواهیم کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: موتورسیکلتهای برقی علاوه بر توجیه اقتصادی و اجتماعی،محاسن محیط زیستی بسیار زیادی دارند و تولید آلودگی صوتی و هوا در این نوع موتورسیکلتها بسیار کمتر از موتورهای بنزینی است.
گردآوری : ایران خاتون
منبع: mehrnews.com