طنز/ سرانجام مدیریت در شهر “درجورب”در کره مریخ!



سرانجام مدیریت برای بعضی ها در شهر

“درجورب” کره مریخ!


به قلم: فرهاد داودوندی

طوطیان شکر شکن نقل می کنند شهری در کره مریخ است بنام ” درجورب”


روایان اخبار آن شهر چنین نوشته اند که قانون نانوشته ای در شهر “درجورب” وجود دارد که بر اساس آن بعضی افراد که در آن شهر مسوولیت بگیرند، اولش همه از فرط خوشحالی نیش شان تا “بنا گوش” باز می شود و گل می گویند و گل می شنوند، اما سپس در کار همان مدیر می نشینند و چنان دمار از روزگارش در می آورند که به تخم مرغ بگوید توپ بسکتبال!

ناقلان خبرهای تاریخی آن شهر در کره مریخ در کتب معتبرشان توضیح داده اند که تا کنون بسیار بسیار به ندرت دیده شده در شهر “درجورب” کسی به دل خودش مسوولیت بگیرد و روز آخر و پس از پایان مسوولیت، موقع رفتن پشت پایش، یک کاسه آب بریزند!

و همچنین در پاورقی همان کتب تاریخی شهر “درجورب”، چنین نوشته شده که بعضی از اهالی آن شهر، شخصی که مسوولیت قبول کند را روز اول روی دست بلند می کنند، ارسال تبریک پشت تبریک امری عادی می شود، برایش هلهله ها سر می دهند، پست و مقامش می دهند و سر بزنگاه، چنان با سر به زمینش می زنند که صدها نویسنده به مانند “تولستوی” و “چخوف” و “جک لندن” نمی توانند وصف “کله پا” کردن طرف را در صدها  رُمان جهانی وصف کنند!

الغرض! شهر “درجورب” شهر خاصی است که خیلی ها با اینکه می دانند گرفتن مسوولیت در آن شهر، آخر و عاقبت داستان های دنباله دار ازش در خواهد آمد، اما برای گرفتن پست و مقام در آن شهر، سر و دست می شکنند!

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!