مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸/ برتری ارزشمند ایران مقابل میزبان چند ملیتی

تصویر ندارد
مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸/
برتری ارزشمند ایران مقابل میزبان چند ملیتی
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
تیم ملی فوتبال ایران در دیدار خارج از خانه مقابل قطر به پیروزی ارزشمند یک بر صفر دست یافت تا گام بلندی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بردارد.
تیم های ملی فوتبال قطر و ایران، پنجشنبه شب در هفته ششم از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در منطقه آسیا در دوحه به مصاف هم رفتند که این بازی حساس با برتری یک بر صفر تیم کشورمان به اتمام رسید.شاگردان «کارلوس کی روش» با کسب این پیروزی و ششمین کلین شیت متوالی با 14 امتیاز در صدر جدول رده بندی گروه نخست به یکه تازی خود ادامه دادند. تیم ایران با توجه به شکست امروز کره جنوبی و ازبکستان مقابل حریفان در آستانه صعود به جام جهانی قرار گرفته است. 

دیدار قطر و ایران از گروه نخست و در ورزشگاه «جاسم بن حمد» شهر دوحه با قضاوت «لیو ووک من» از هنگ کنگ برگزار شد.ملی پوشان کشورمان این دیدار را هجومی آغاز کردند و در دقیقه پنجم بازی فرصت خوبی برای گلزنی داشتند که ضربه «سردار آزمون» را دروازه بان قطر مهار کرد.

«کارلوس کی روش» در دیدار مقابل قطر نسبت به بازی های قبلی چند تغییر در ترکیب تیم ایران ایجاد کرد و قرار گرفتن همزمان سه مهاجم (کریم انصاری فرد، سردار آزمون و مهدی طارمی) در ترکیب اصلی از تصمیمات غیرقابل پیش بینی سرمربی پرتغالی تیم کشورمان بود.

در ادامه بازیکنان قطر که برای نگه داشتن امیدهای خود باید به سه امتیاز این بازی دست می یافتند در میانه میدان با عملکردی مناسب روند بازی را در اختیار گرفته و حملاتی را روی دروازه ایران طراحی کردند.در دقایق پایانی نیمه نخست، تیم ایران با حرکات «احسان حاج صفی» و «میلاد محمدی» از جناح چپ، خطرهایی روی دروازه میزبان ایجاد کرد که منجر به گل نشد تا نیمه نخست با تساوی صفر بر صفر به اتمام برسد.

در دقیقه ۵۲، پاس پشت مدافعان «کریم انصاری فرد» به «مهدی طارمی» رسید و این مهاجم با کنترلی دقیق و ضربه ای مناسب دروازه قطر را گشود تا تیم ملی ایران شروعی توفانی در نیمه دوم داشته باشد.در ادامه بازی قطری ها که همه چیز را از دست رفته می دیدند با حملات گسترده به دنبال جبران نتیجه بودند که دفاع خوب ایران مانع از تغییر نتیجه می شد.

از سوی دیگر، تیم کشورمان در ضد حملات بسیار خطرناک نشان می داد و بخت هایی را برای افزایش اندوخته گل خود ایجاد می کرد.در ادامه، کارلوس کی روش دو تغییر در تیم ایران ایجاد کرد و «وحید امیری» و «امید ابراهیمی» را به جای «کریم انصاری فرد» و «علیرضا جهانبخش» به میدان فرستاد تا در میانه میدان شرایط تیم کشورمان بهتر از قبل شود.در نهایت بازی با برتری یک بر صفر ایران به اتمام رسید تا تیم کشورمان فاصله چندانی با حضور قطعی در جام جهانی نداشته باشد.

**ترکیب قطر:

سعد الشیب، یاسر عیسی(حسن عفیف)، ابراهیم ماجد، پدرو کوریا، بوعلام خوخی، لوئیز جونیور(علی اسد)، کریم بوضی اف، حسن الهیدوس، اکرم عفیف(، رودریگو تاباتا(یونس علی) و سباستین سوریا.

**ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(امید ابراهیمی)، سردار آزمون(مسعود شجاعی) و کریم انصاری‌فرد(وحید امیری)

در دیگر دیدارهای امروز (پنجشنبه) گروه نخست مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در منقطه آسیا، چین با یک گل بر کره جنوبی غلبه کرد و سوریه با حساب یک بر صفر ازبکستان را از پیش روی برداشت.

**جدول رده بندی گروه نخست:

۱-ایران / ۱۴ امتیاز

۲-کره جنوبی / ۱۰ امتیاز

۳-ازبکستان / ۹ امتیاز

۴-سوریه / ۸ امتیاز

۵-چین / ۵ امتیاز

۶-قطر / ۴ امتیاز

پُرفروش‌ترین فیلم های سال ۹۵ را بشناسیم

تصویر ندارد
پُرفروش‌ترین فیلم های سال 95 را بشناسیم
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
فروش میلیاردی پنج فیلم در نوروز ۹۵ چند باری رکورد آثار پُرفروش سینمای ایران را جا به جا کرد اما باز هم عنوان پُرفروش‌ترین فیلم این سال از میان آثار اکران نوروزی نبود.
سال ۹۵ شش فیلم توانستند به فروشی بالای ۱۰ میلیارد تومان دست یابند که از میان این آثار یک اثر عنوان پر فروش ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران را نیز به خود اختصاص داد.«من سالوادور نیستم» ساخته پرویز هادی، «50 کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی، «سلام بمبئی» ساخته قربان محمدپور، «فروشنده»، ساخته اصغر فرهادی، «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی و «بارکد» ساخته مصطفی کیایی 6 فیلم های بالای 10 میلیارد تومان اکران سال 95 بودند که از میان این آثار «فروشنده» با فروش 15 میلیارد و 714 میلیون 919 هزار تومان در واقع توانست علاوه بر پُرفروش ترین فیلم سال 95 عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما ایران را از آن خود کند.

پس از این فیلم دیگر آثار پرفروش به ترتیب «من سالوادور نیستم» چهارده میلیارد و 330 میلیون و 491 هزار تومان، «50 کیلو آلبالو» سیزده میلیارد و 655 میلیون و 948 هزار تومان، «سلام بمبئی» سیزده میلیارد و 612 میلیون و 526 هزار تومان، «ابد و یک روز» یازده میلیارد و 482 میلیون و 886 هزار تومان، «بارکد» یازده میلیارد و 187 میلیون و 379 هزار تومان، «بادیگارد» شش میلیارد و 690 میلیون و 363 هزار تومان، «لانتوری» شش میلیارد و 296 هزار و 902 هزار تومان و «زاپاس» چهار میلیاردو 816 میلیون و 114 هزار تومان هستند.

در سال ۹۴ نیز عنوان پرفروش ترین فیلم سینمای ایران به فیلم «محمد رسول الله (ص)» با فروش چهارده میلیارد و 620 میلیون و چهار هزار تومان اختصاص یافت.«شهر موش‌های 2» با فروش یازده میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 93 نیز عنوان پُرفروش ترین فیلم اکران سال 93 را به خود اختصاص داده است. اما در سال 95 آثاری نیز اکران شدند که با ناکامی در گیشه فروشی بیشتر از 150 میلیون تومان به دست نیاوردند. 

فیلم‌های «فرار از اردو» 114 میلیون و 520 هزار تومان، «ربوده شده» 141 میلیون و 102 هزار تومان، «دلبری» 138 میلیون و 511 هزار تومان، انیمیشن «ناسور» 133 میلیون و 477 هزار تومان، «هیهات» 131 میلیون و 26 هزار تومان، «سایه» 118 میلیون و 567 هزار تومان، انیمیشن «نبرد خلیج فارس» 76 میلیون و 400 هزار تومان، «ابوزینب» 59 میلیون و 330 هزار تومان، «بچه‌های جسور» 42 میلیون و 948 هزار تومان، «رفقای خوب» 16 میلیون و 22 هزار تومان عنوان 10 فیلم کم فروش سال 95 هستند.

استاندار لرستان: بروجردظرفیت تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی ایران را دارد

تصویر ندارد
استاندار لرستان:
بروجردظرفیت تبدیل شدن به 
پایتخت فرهنگی ایران را دارد
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
هوشنگ بازوند پنجشنبه در نشست خبری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور که در هتل زاگرس برگزار شد افزود: بروجرد شهر فرزانگان، اندیشمندان و دانشمندان در زمان های گذشته و حال است و اماکن تاریخی در این شهر نشان از این دارد که بروجرد زادگاه مردان بزرگی بوده است.

به گفته وی بناهای تاریخی بروجرد دراثر قصور گذشتگان در حال از بین رفتن است که باید این قصورجبران شود و بناهای تاریخی این شهرستان احیا و بازسازی شوند زیرا این موضوع از مطالبات جدی مردم و مسئولان شهرستان بروجرد است.وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی مهم دارد که تاکنون بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ اثرآن ثبت ملی شده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: بافت تاریخی بروجرد یک سرمایه بزرگ است که می تواند در اقتصاد شهرستان نقش مهمی ایفا کنند.بازوند با اشاره به اینکه بافت تاریخی بروجرد مانند گلوله برف در حال آب شدن است بیان کرد: ورشو بروجرد نیز یک برند ملی است که اگر بی توجهی به این صنعت مهم ادامه داشته باشد شاهد از بین رفتن آن خواهیم بود.وی افزود: بناهای تاریخی بروجرد درصورت احیا می توانند هر کدام حکم یک چاه نفت را داشته باشند که باعث رونق اقتصادی شهرستان بروجرد و لرستان می شوند.

استاندار لرستان بیان کرد: در صورت تخصیص ۵۰ درصد اعتبار بازسازی بافت تاریخی بروجرد از سوی سازمان میراث فرهنگی استانداری لرستان نیز ۵۰ درصد اعتبار برای بازسازی این آثار اختصاص خواهد داد.استاندار لرستان با اشاره به اجرای طرح توسعه هتل زاگرس بروجرد گفت: کانون اتومبیل رانی باید تعهدات خود در قبال اجرای طرح توسعه هتل زاگرس که توافق شده عمل کند که متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدامی انجام نداده است.

فرماندار بروجرد: زمینه ورودبخش خصوصی برای احیای میراث فرهنگی در بروجرد ایجاد شود

تصویر ندارد
فرماندار بروجرد:
زمینه ورودبخش خصوصی برای احیای
میراث فرهنگی در بروجرد ایجاد شود
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت: باید زمینه ورود سرمایه گذار بخش خصوصی برای احیا، مرمت وبازسازی میراث فرهنگی وبناهای تاریخی شهرستان بروجرد ایجاد شود.
علی کورانی فر پنجشنبه در نشست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در هتل زاگرس بروجرد افزود: شهرستان بروجرد دارای ظرفیت های متنوع و خوبی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را دارا است.به گفته وی شهرستان بروجرد و استان لرستان نتوانسته به خوبی از خدمات نظام استفاده کند و رفع این موضوع نیازمند توجه بیشترمسئولان است.

فرماندار بروجرد اظهار کرد: برای توسعه گردشگری توجه جدی به میراث فرهنگی و بناهای تاریخی بروجرد ضروری است که در این راستا باید برای ورود بخش خصوصی جاذبه های متنوعی ایجاد کنیم.وی اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای احیا بافت تاریخی بروجرد باید توجه ویژه داشته باشد و با ایجاد زیر ساخت ها و کمک های مضاعف زمینه توسعه صنعت توریسم را دراین شهرستان ایجاد کند.

کورانی فر گفت: توجه ویژه به مسجد امام(ره)، آزاد سازی حریم مسجد جامع، بازسازی و مرمت دبیرستان تاریخی حضرت امام خمینی(ره)، احیا و بازسازی خانه های تاریخی بروجرد از مطالبات جدی مردم این شهرستان است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان نیز دراین نشست گفت: شهرستان بروجرد دارای ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی است و یکی از ظرفیتهای مهم گردشگری درلرستان محسوب می شود.غلامرضا سلیمانی افزود: در استان لرستان بیشترین بافت تاریخی مربوط به شهرستان بروجرد است که برای احیا و بازسازی آن نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد دارای ۴۰۰ اثر تاریخی مهم است که تاکنون ۱۷۱ اثرآن ثبت ملی شده است.مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لرستان اضافه کرد: بروجرد به جز بناهای تاریخی دارای جاذبه های گردشگری طبیعی است که می تواند به عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور: میراث فرهنگی به عنوان عناصر هویت ساز باید احیا و حفظ شوند

تصویر ندارد
معاون رئیس جمهور و رئیس
سازمان میراث فرهنگی کشور:
میراث فرهنگی به عنوان عناصر
هویت ساز باید احیا و حفظ شوند

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: میراث فرهنگی عناصر هویت ساز هستند که باید احیا و حفظ شوند که این مسئولیت ما نسبت به نسل آینده است.

زهرا احمدی پور پنجشنبه درحاشیه سفر به بروجرد در نشست خبری در هتل زاگرس این شهرستان افزود: وقتی در مورد بناهای تاریخی، آداب و رسوم، سنت ها و مشاهیر بزرگ عناصر هویت ساز ما هستند که به ما حس تعلق به مکان را می دهند. به گفته وی بخش اعظم این موضوع برگرفته از میراث فرهنگی است که چگونه و با چه نگاهی به موضوع میراث فرهنگی نگاه کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشوراظهار کرد: مسئولان باید در جهت اهداف ملی کشورحرکت کرده و برای حفظ و احیا میراث فرهنگی تلاش کنند.احمدی پور اضافه کرد: مسئولان باید منافع ملی را پیگیری کرده و نسبت میراث فرهنگی به عنوان هویت ملی شخص غافل نباشند ما باید تلاش کنیم که یک ارتباط منسجم بین ملت و دولت برقرارکنیم ومردم نیز باید عناصر هویت ساز را شناسایی و آنان را به عنوان یک مطالبه جدی فرا روی دولت قرار دهند.وی با اشاره به اینکه تا پایان دومین روز از سال ۹۶ بیش از ۹ میلیون مسافر نوروزی در مراکز اقامتی کشور پذیرش شده اند یادآور شد: استان خراسان رضوی رتبه نخست در حوزه پذیرش واسکان مسافران در مراکز اقامتی کسب کرده است.وی بیان کرد: بافت تاریخی بروجرد در حال فرو ریختن است و تاکنون نیز در این مورد تعلل شده که این زیبنده شهر با سابقه بروجرد نیست شهری که سابقه درخشان درعلم، فرهنگ و هنر دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور ادامه داد: بروجرد همیشه در جغرافیای ایران جایگاه داشته ولی امروز با یک محور فرسوده به جای محور تاریخی روبرو هستیم و این یک اشتباه بزرگ است که بافت تاریخی را به عنوان بافت فرسوده قرار دهیم.

احمدی پوراظهار کرد: همه بافت های تاریخی باید مورد توجه قرار گیرند، تبدیل بافت تاریخی بروجرد به خصوص خانه های تاریخی به یک منطقه گردشگری می تواند ارزش افزوده خوبی برای این شهربه وجود بیاورد.وی اضافه کرد: بروجرد با احیا بافت تاریخی و خانه های تاریخی دین خود را به میراث گذشتگان ادا کند و با مرمت و بازسازی این بناهای مهم و تاریخی به یک قطب گردشگری در کشور تبدیل شود.وی با اشاره به ساخت و سازهای جدید گفت: هیچ عنصرهویتی درساخت و سازهای جدید تحت عنوان توجه به میراث گذشتگان وجود ندارد حالا اگرخودمان میراث جدیدی ایجاد نمی کنیم باید میراث گذشتگان را حفظ و احیا و در اختیار نسل آینده قراردهیم.

معاون رئیس جمهور افزود: در بافت تاریخی بروجرد احساس آشفتگی وجود دارد که باید این به هم ریختگی از بافت تاریخی گرفته شود.احمدی پور اضافه کرد: باید بافت تاریخی بروجرد به یک محور گردشگری تبدیل شود و هرمقدار اعتبار لرستان برای بازسازی بافت تاریخی بروجرد قرار دهد سازمان میراث فرهنگی کشورنیزبه همان میزان اعتبار در نظر خواهد گرفت.وی با اشاره به میزان تخریب دبیرستان تاریخی امام در بروجرد بیان کرد: این میزان تخریب مربوط به یک دهه گذشته است و نشان از بی توجهی ما به این اثر مهم تاریخی است ما باید امروز را به آینده پیوند بزنیم و نسبت به مرمت و بازسازی بافت تاریخی بروجرد به مخصوص دبیرستان امام (ره) اقدام جدی کنیم.وی بیان کرد: بناهای تاریخی مانند یک انسان هستند که اگر از بین برود دیگر امکان زنده کردن وجود ندارد بناهای تاریخی نیز اگر از بین بروند دیگر امکان مرمت و بازسازی مانند گذشته وجود ندارد پس باید نسبت به این بناهای تاریخی حساس باشیم.

وی با اشاره به رویکرد دولت در ایجاد اشتغال گفت: دولت برای ایجاد اشتغال بر روی صنعت گردشگری حساب ویژه ای باز کرده زیرا به عنوان یک صنعت پاک می تواند تولید درآمد در همه جای کشور داشته باشد.وی با اشاره به موزه خالی از ورشو بروجرد بیان کرد: در فصل گردشگری خالی بودن موزه ورشو مانع جذب گردشگر است باید با همان میزان داشته این موزه راه اندازی شود تا گردشگر جذب کند.

وی همچنین با انتقاد از بسته بودن درهای مسجد امام (ره) در فصل گردشگری اضافه کرد: چرا درهای مسجد امام بسته اند این یک مسئله مهم است که باعث از دست رفتن گردشگر می شود مسئولان تمام تلاش خود را نسبت به آماده کردن آثار مهم کشور برای نوروز به کارگرفته ولی متاسفانه یکی از مساجد بزرگ تاریخی در غرب کشور با درهای بسته روبرو شدیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به همراه استاندار لرستان و فرماندار بروجرد در مسجد امام(ره)، مسجد جامع بروجرد، بیت تاریخی آیت اله بروجردی، و خانه تاریخی افتخار الاسلام و مغیث الاسلام طباطبایی و موزه ورشو بازدید کردند.

قطر ۰ – ۱ ایران: خشم یوز در آغاز سال جدید

تصویر ندارد
http://uupload.ir/files/tu8l_geometrical-background-in-red-tones_23-2147506989.jpg

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار دور برگشت مرحله آخر مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا به مصاف قطر رفت و با حساب ۱ بر ۰ به پیروزی رسید.
نیمه اول
بازی در نیمه نخست با برتری تیم ایران دنبال شد،
هرچند قطری ها نیز موقعیت های نصف و نیمه ای را ایجاد کردند، اما موقعیت
های ایران زهردار تر بود. دقیقه ۵ روی همکاری آزمون و جهانبخش موقعیت
خطرناکی برای ایران به دست آمد که توپ به گل تبدیل نشد. روی ریباند همان
توپ نیز، دروازه بان قطر ضربه انصاری فرد را مهار کرد. دقیقه ۱۴ ایران پشت
محوطه صاحب یک ضرب

بازی در نیمه نخست با برتری تیم ایران دنبال شد، هرچند قطری ها نیز
موقعیت های نصف و نیمه ای را ایجاد کردند، اما موقعیت های ایران زهردار تر
بود. دقیقه ۵ روی همکاری آزمون و جهانبخش موقعیت خطرناکی برای ایران به دست
آمد که توپ به گل تبدیل نشد. روی ریباند همان توپ نیز، دروازه بان قطر
ضربه انصاری فرد را مهار کرد. دقیقه ۱۴ ایران پشت محوطه صاحب یک ضربه آزاد
شد و جهانبخش ضربه زیبایی به توپ زد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. ۸
دقیقه بعد قطری ها صاحب یک ضربه آزاد پشت محوطه ایران شدند که ضربه تاباتا
به شکلی خطرناک به بیرون رفت. دقیقه ۳۳ بازیکنان قطر روی یک ضربه کرنر
ضربه والی نصف و نیمه ای را به سمت دروازه بیرانوند روانه کردند که دروازه
بان تیم ملی کشورمان توپ را به راحتی مهار کرد. دقیقه ۳۹ حاج صفی روی یک
حرکت تیمی از گوشه محوطه قطر، وارد محوطه جریمه شد، اما پاس کات بک او در
میان راه به کرنر فرستاده شد.

نیمه دوم

قطری ها نیمه دوم را تهاجمی تر آغاز کردند. دقیقه
۴۸ روی یک شروع مجدد سریع، سوریا در موقعیت خوبی قرار گرفت و واکنش خوب
بیرانوند دروازه ایران را بسته نگه داشت. بعد از گل ایران، بازیکنان قطر
جلو آمدند و فضای زیادی برای بازیکنان ما به وجود آمد و در چند موقعیت
بازیکنان ایران ضد حملات خطرناکی زدند، اما در حالی که تعداد نفرات ما در
حمله بیشتر بودیم، موفق به استفاده از آن ها نشدیم. دقیقه ۵۷ ضربه والی شکل
آزمون از زاویه ای بسته توسط دروازه بان قطر سیو شد. دقیقه ۶۴ شوت راه دور
ماجد، توسط بیرانوند ناقص دفع شد ولی خود او شجاعانه اشتباهش را جبران کرد
و توپ را از جلوی پای سوریا جمع کرد.قطری ها تا دقیقه ۸۰ با وجود میل به
حمله بیشتر موفق به ایجاد موقعیت جدی نشدند. در دقایق پایانی نیز تیم ملی
کشورمان فرصت خوبی داشت که بازهم از آن استفاده نکرد و بازی با همان نتیجه
به پایان رسید.


گوگل یاهو!