نقد ورزشی/ اگر قواعد بازی را رعایت نکنید محال ممکن است در ورزش قهرمانی موفق شوید

تصویر ندارد

اگر قواعد بازی را رعایت نکنید

محال ممکن است

در ورزش قهرمانی موفق شوید


فرهاد داودوندی- بروجرد:

از صبح تا شب می شنویم که ورزشکاران بسیاری در مسابقات داخلی موفق به کسب عناوین قهرمانی شده اند، اما چرا فقط تعداد بسیار اندکی از این ورزشکاران در بروجرد موفق شده اند نامشان را در بین ورزشکاران بین المللی کشورمان ثبت کنند؟

شاید بتوان گفت رمز موفقیت در احترام و عمل به “قواعد بازی ورزشی” است که راه تعداد اندکی از ورزشکاران را از خیل عظیم ورزشکاران شهر و دیارمان جدا کرده است.

تاکید دارم که محال ممکن است فردی در عرصه ورزش موفق شود و یا موفقیتش تداوم داشته باشد، اگر حتی یک مورد از مواردی را که به “قواعد بازی”  می توان نامید را در زندگی ورزشی رعایت نکند.

” قواعد بازی ” زندگی موفق ورزشی، یک اصل جهانی ورزش حرفه ای است که می توان آن را در حد منطقه ای و محلی هم، بنا به شرایط موجود در هر منطقه ای و متناسب با عرف آن جامعه تغییر داد.

ثابت شده است که در جامعه ما داشتن سه خصلت “اخلاق” و “کسب تحصیلات عالی” و “پشتکار ورزشی” توانسته جایگاه ورزشکاران را در رده های بالای ورزشی تثبیت کند، ممکن است این قواعد در کشورهای دیگر توسعه بافته و یا در حال توسعه با عرف جامعه ما تفاوت هایی داشته باشد.

در کنار سه فاکتور ذکر شده بالا ریزه کاری هایی دیگری هم وجود دارد که عدم به کار گیری هر کدام از آنها در زندگی ورزشی و اجتماعی می تواند  موفقیت های ورزشی یک قهرمان را دچار  مشکلات جدی کند.

 به هر حال داشتن روابط عمومی قوی، به کار گیری مشاورین کاربلد، تغییر به موقع مربیان ورزشی، شناخت و تحلیل تمامی رقبا، جدیت در داشتن زندگی سالم گرفته تا حتی یک سلام و احوالپرسی به موقع و به ظاهر ساده می تواند در روند رو به رشد یک ورزشکار تاثیر مستقیم داشته باشد تا جائیکه به فراموشی سپردن هر کدام از ” قواعد بازی” نیز می تواند نتیجه کاملا منفی و غیر قابل برگشتی برای یک ورزشکار جوان در پی داشته باشد.


سبحان صحرایی قهرمان بوکس نوجوانان ایران

تصویر ندارد

سبحان صحرایی قهرمان بوکس نوجوانان ایران

کسب مقام اول مسابقات بوکس دومین دوره جشنواره بوکس نوجوانان کشور در اراک در وزن ۴۶ کیلو گرم توسط سبحان صحرایی را به  مربی ارزنده این شهرستان آرش روشنایی و جامعه ورزشی بروجرد تبریک می گوییم.

شهادت حضرت فاطمه (س)

تصویر ندارد
خزان زود هنگام و كبود شدن یاس بوستان پیامبر،

 تسلیت باد


اسماعیل الله دادی و سید حمید رضا شریعتمداری

تصویر ندارد

اسماعیل الله دادی و سید حمید رضا شریعتمداری

 جز برگزیدگان نخستین کنگره ملی شعر کتاب

درخشش شاعران بروجردی در نخستین کنگره ملی شعر کتاب… اسماعیل الله دادی و سید حمید رضا شریعتمداری جز برگزیدگان نخستین کنگره ملی شعر کتاب ..

اختتامیه این کنگره امروز بعد از ظهر در تهران برگزار شد .از میان ۷۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این کنگره ۱۹ اثر برگزیده شدند و امروز از هنرمندان این آثار تجلیل به عمل آمد.


مرفاوی و فروزان هم به فیلم آسیایی استقلال پیوستند

تصویر ندارد

مرفاوی و فروزان هم به فیلم آسیایی استقلال پیوستند

سرمربی و دروازه بان صبای قم در فیلم ” ۴ فینال آسیا ” حضور یافتند


تصویربرداری ” ۴ فینال آسیا ” به تهیه کنندگی مشترک علی فتح اله زاده و امیر رفیعی در ورزشگاه آزادی تهران با حضور تیمور غیاثی، عباس رضوی، عبدالصمد مرفاوی و محسن فروزان ادامه یافت تا این نفرات نیز در فیلم مربوط به تاریخ هفتاد و یک ساله باشگاه استقلال تهران که رفیعی کارگردانی آن را بر عهده دارد، حاضر باشند.
ابتدا تیمور غیاثی دارنده مدال طلای رشته پرش ارتفاع بازیهای آسیایی تهران و بانکوک که در رقابتهای دیگر نیز به مدال طلا رسیده است، در این فیلم حاضر شد تا از حضور خود در باشگاه تاج سخن بگوید. این باشگاه چه در قبل از انقلاب و چه بعد از آن که نام استقلال را به خود گرفت، به جز فوتبال در رشته های دیگری چون: بسکتبال، وزنه برداری، کشتی، پینگ پنگ، فوتسال و … نیز فعالیت داشته که قهرمانان زیادی را در این عرصه ها معرفی کرده است.
بعد از غیاثی، عباس رضوی از اولین مربیان تیم فوتبال استقلال تهران بعد از انقلاب مهمان عوامل ساخت فیلم بود تا از ادامه فعالیت تاج با نام استقلال و حضور خودش در این تیم سخن بگوید. رضوی از ابتدا تا اواسط دهه شصت در دو مقطع زمانی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران شد.
با پایان صحبته های رضوی، عبدالصمد مرفاوی سرمربی حال حاضر صبای قم و مهاجم اسبق و گلزن استقلال تهران که سابقه سرمربیگری در این تیم را نیز دارد، به ” ۴ فینال آسیا ” پیوست تا از دوران حضور خود در این تیم سخن بگوید. به گفته مرفاوی، وی در طی دوران حضورش در استقلال تهران بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده که تا به حال کمتر به این مهم اشاره شده است. مرفاوی که بهترین گلزن رقابتهای جام باشگاه های آسیا در سال ۱۳۷۰ است، در سال ۱۹۹۱ میلادی به عنوان یکی از سه بازیکن برتر آسیا شناخته شد. مرفاوی در تیم ملی ایران نیز بازیهای درخشانی داشته است که گل های وی به ژاپن و الجزایر هرگز از خاطر فوتبالدوستان پاک نخواهد شد.

 فروزان

پس از مرفاوی، محسن فروزان دروازه بان حال حاضر صبای قم  که در فصل 93-94  رقابتهای لیگ برتر کشور وظیفه حفاظت از سنگر تیم آبی پوش و محبوب پایتخت را بر عهده داشت، به فیلم تاریخ باشگاه استقلال پیوست تا از عشق و علاقه خود به پیراهن تیم فوتبال آن سخن بگوید.

واکنش سرپرست استقلال به فیلم جنجالی: مگر هرکسی موندارد «علی چینی» است؟

تصویر ندارد

واکنش سرپرست استقلال به فیلم جنجالی: مگر هرکسی موندارد «علی چینی» است؟

خدا لعنت کند کسانی را که برای مردم حرف و حدیث درست می کنند


نصرالله عبداللهی درباره انتشار فیلمی که گفته می شود از علی چینی مربی استقلال است اظهار داشت: اینها همه الکی است. خدا لعنت شان کند آنهایی را که کارشان حرف و حدیث درست کردن برای مردم است. علی چینی به همراه خانواده اش در این سفر بود و جایی هم نرفت.
وی افزود: انگار هرکسی که مو نداشته باشد و کمی هم چاق باشد علی چینی است! من خودم بالای بیست نفر را دیده ام و آنها را با منصوریان و چینی اشتباه گرفته ام. افرادی که مو ندارند از پشت سر و از فاصله دو همه شبیه هم هستند. خودم یکبار یک نفر را با علی چینی در خیابان اشتباه گرفتم.
سرپرست استقلال درباره این موضوع که ایا کمیته اخلاق احضاریه ای برای این مربی فرستاده است گفت: ما دیروز آمدیم و من خبری ندارم اما همینجا اعلام می کنم که این مسایل فقط تهمت زدن است و فردی که در آن فیلم است مربی ما نیست.
وی درباره مشکلی که برای بازی کردن روزبه چشمی در صبای قم ایجاد شده بیان داشت: روزبه بازیکن ماست و خودمان خواستیم برود و تا پایان فصل در یک تیم بازی کند. حالا هم باید جلسه بگذاریم برای حل مشکل او فکری کنیم.
سرپرست استقلال در پاسخ به این سوال که آیا در سفر اخیر به عمان و امارت سفارتخانه های کشورمان با استقلالی ها همکاری داشتند گفت: بنده ندیدم کسی از سفارت بیاید و فقط یک بار آمدند تا بلیت های بازی را بگیرند.
عبداللهی در پایان درباره بازی تیمش مقابل سیاه جامگان در هفته ۲۳ لیگ برتر گفت: تیم هایی که مربی شان را تغییر می دهند در بازی اول و دوم خود خیلی خطرناک هستند و این شانس ماست که در این شرایط با آنها بازی داریم اما استقلال هم با انگیزه و توانایی هایی که دارد در همه بازی ها برای بردن به میدان می رود.

گوگل یاهو!