برنامه ی منصوریان برای مهار ژاوی؛ لای در را ببندید

تصویر ندارد

اولین گام استقلال برای کنترل السد در آزادی؛

سرمربی استقلال و کادرفنی این تیم تمرین روز شنبه را با تمرکز بر کنترل خط حمله السد برگزار کردند و دستور مهمی را به بازیکنان این تیم ابلاغ کردند.


به گزارش “ورزش سه”، حضور ژاوی هرناندز در کنار دیگر ستاره های السد قطر برابر استقلال، چالش بزرگی برای کادرفنی این تیم است. به ویژه آنجا که این هافبک سرشناس اسپانیایی با وجود اینکه سن و سال زیادی دارد اما به دلیل ویژگی بارزی که در ارسال پاس دارد، همچنان مهره ای تاثیر گذار در زمین است و نقطه ثقل این تیم به حساب می آید.

منصوریان و کادر آنالیز استقلال اما برای مهار این بازیکن برنامه های ویژه ای دارد؛ در جلسه آنالیز پیش از تمرین روز شنبه سرمربی آبی ها نزدیک به یک ساعت درباره رفتارها و نوع بازی بازیکنان السد در زمین برای آبی پوشان صحبت کرد تا شاگردان اکثرا کم تجربه او بیشتر با خصوصیات این بازیکنان و به ویژه ژاوی آشنا شوند.

بر اساس آنالیز منصوریان، بازیکنان سازمان دفاعی استقلال ۲ وظیفه مهم برای مهار ژاوی دارند. اولین نقطه قوت این هافبک اسپانیایی، پاس های قطری او در پشت محوطه جریمه است که در فضای خالی پشت دفاع استقلال در سمت مخالف ارسال می شود که منصوریان بارها به بازیکنان استقلال این نکته را تذکر داد و روش جلوگیری از ارسال این پاس ها و مهار این توپ ها را آموزش داد.

اما بارز ترین ویژگی ژاوی، پاس های عمقی است که این بازیکن از میان دو بازیکن عبور می دهد تا دیگر بازیکنان سرعتی این تیم، پشت دفاع استقلال فرار کنند. منصوریان در جریان تمرین روز شنبه بارها از بازیکنان خواست تا “لای در را ببندند” و اجازه ندهند که ژاوی از فضای عرضی میان آنها برای ارسال پاس های عمقی استفاده کند. بازیکنان استقلال در جریان فوتبال درون تیمی و دیگر آیتم های تمرینی حفظ فاصله مناسب در عرض را تمرین کردند تا ارسال این پاس ها، کمتر بتواند به آنها ضربه بزند.

به این ترتیب اولین جلسه تاکتیکی آبی ها برای دیدار با السد بیش از هر چیزی به کنترل راه های اصلی ضربه زدن السد به این تیم مربوط بود و آبی ها زمان زیادی را تمرین کردند تا “لای در را ببندند”.


به بهانه برگزاری یادواره مردمی شهید محمد رضا بااختیار

تصویر ندارد

به بهانه برگزاری یادواره مردمی “شهید محمد رضا بااختیار”

….و همه آمدند تا حق برادری را به جا بیاورند

فرهاد داودوندی- بروجرد:

یادواره مردمی و خود جوش بزرگداشت  “شهید محمد رضا بااختیار” نقطه عطفی شد در برگزاری مراسم های مردمی برای قدردانی از شهدایی که جان خود را برای حفظ تمامیت ارضی ایران زمین، در راه خدا تقدیم نمودند.

امشب مردم همه از هر قشر و گروه با هر عقیده ای بدون دعوت و با سادگی خاصی آمدند، در گوشه گوشه مسجد بزرگ سید بحرالعلوم بروجرد نشستند، و در مراسمی کاملا متفاوت و برای اولین بار در بروجرد یاد و خاطره “شهید قهرمان محمد رضا بااختیار” را آنگونه گرامی داشتند که در خاطره ها بماند یاد شهدای گرانقدر این مرز و بوم را جایگاهی والاتر از آنچه که هست باید گرامی داشت.

امشب همه آمده بودند تا حق برادری را به جا بیاورند.

تنی چند از رزمندگان قدیمی بروجرد به نمایندگی از همرزمان شان  به ذکر خاطراتی از “شهید بااختیار” پرداختند و تلخ و شیرین های زندگی جوان دلاوری را بیان داشتند که در عصر خود، در نبرد با دشمنان ایران زمین و برای حفظ خاک و دین و ناموس هموطنانش، سر آمد دوران خود بوده است.

برای ثبت در تاریخ شیر زنان این مُلک، خواهم نوشت که مادر نابینای شهید، وقتی بوسه بر تصویر پسر زد انگار با تمام وجود فرزند رشید خود را در آغوش کشید و شاید می خواست گرد غبار از رخ فرزند برگشته از میدان نبرد خود بزداید.

برای ثبت در تاریخ “کهنه سربازان” این شهر می نویسم که با ذکر هر خاطره، اشک های بسیاری از دوری یار قدیمی، از چشمهای رزمندگان میانسال سرازیر شد و بر گونه ها غلتید.

برای ثبت در تاریخ بروجرد می نویسم که مردم این شهر در بزرگداشت “شهید محمد رضا بااختیار” نشان دادند که اختلاف نظرها برای عاشقان واقعی به این مرز و بوم، روی کاغذ فقط اختلاف نظر هستند و بس.

 صد البته برای ثبت در تاریخ شهرمان می نویسم که، مردمی که صمیمانه دل شان برای این شهر و این دیار می تپد، در بزرگداشت قهرمانان شان، همه یکصدا و بدون کوچکترین اختلاف نظری سنگ تمام می گذارند تا نشان بدهند شهدای قهرمان این مرز و بوم  همانگونه که در دوران زندگی زمینی خود کارهای بس بزرگ انجام داده اند، در دوران زندگی آسمانی خود نیز عاملی برای پیوند دوستی ها و مودت مردم این سرزمین پر افتخار هستند. همانگونه که زندگی و شهادت “شهید قهرمان محمد رضا بااختیار” اینگونه شد.

والسلام.


مدیرعامل استقلال شوم فرهاد مجیدی را سرمربی می کنم

تصویر ندارد

علی فتح الله زاده فرهاد مجیدی مدیرعامل استقلال شوم فرهاد مجیدی را سرمربی می کنم
مدیرعامل اسبق استقلال خیلی دوست دارد روزی مرد محبوب هواداران را سرمربی استقلال کند

علی فتح‌الله‌زاده همچنان یکی از محبوب‌ترین مدیران باشگاه استقلال است. او همچنان سعی دارد با حرف‌هایی که می‌زند و وعده‌هایی که می‌دهد محبوب‌تر هم بشود.
حاجی فتح‌الله اخیرا هم در مصاحبه خودش از این گفت که اگر روزی دوباره مدیرعامل استقلال شود، فرهاد مجیدی را روی نیمکت این تیم خواهد نشاند. وعده‌ای که در این روزها شاید خیلی استقلالی‌ها را تحت تاثیر قرار ندهد. اما به هر حال خبر ویژه‌ای خواهد بود.

برای برگزاری یادواره مردمی شهید محمد رضا بااختیار همه خواهیم آمد

تصویر ندارد
امشب همه خواهیم آمد

رزمندگان بروجردی دفاع مقدس حاضر در عکس از راست آقایان: احمد کردی، شهید بااختیار،جانبزرگی و احمد روزبهانی

همه خواهیم آمد

 برای برگزاری یادواره مردمی

شهید محمد رضا بااختیار

مراسمی که میزبانش یک شهید قهرمان است


فرهاد داودوندی- بروجرد:

میزبان مراسم فقط خود “شهید محمد رضا بااختیار” است و بس.

عجیب
است با هر رزمنده قدیمی بروجردی که همصحبت می شوی دست کم یکی دو تا خاطره
جالب توجه از “شهید محمد رضا بااختیار” دارد که برایت تعریف کند.

می
گویند اینقدر این جوان “جسور و پر دل و جرات دار و در عین حال شوخ طبع و
اهل بگو و بخند” بوده که هیچ رزمنده ای دلش نمی آمده از وی جدا بشود.

می گویند جسارتش به حدی بوده که ……

شنبه شب مصادف با ۱۶ بهمن ماه راس ساعت ۷ شب، همه به مسجد سید خیابان بحرالعلوم می آئیم

 تا  در یادواره کاملا مردمی بزرگداشت “شهید محمد رضا بااختیار” و
گرامیداشت شهدای عملیات والفجر مقدماتی  در یک برنامه متفاوت با دیگر
برنامه های اجرا شده، خاطراتی جذاب و تاکنون ناشنیده از این رزمنده دلاور
بروجردی را از زبان تعدادی از همرزمانش بشنویم.

همه خواهیم آمد تا
در مراسمی که میزبانش “شهید محمد رضا بااختیار” است نشان بدهیم که قهرمانان
واقعی این شهر و دیار که جان شیرین شان را در راه خدا نثار حفظ این مرز و
بوم کرده اند، همیشه در دل تاریخ ایران زمین جایگاه ویژه ای دارند.

همه ما بدون توجه به هر فکر و اندیشه رایجی در شهر، به احترام “شهید محمد رضا بااختیار”خواهیم آمد، بدون دعوت رسمی……


به یاد کولبران

تصویر ندارد

به یاد کولبران

به یاد کولبران کردستان

کوهنوردان بروجردی آقایان: رضاپناهی حسن شرقی مجتبی یگانه و محمدنیک اعتقاد

 قله شکارچی منطقه سربند


ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گرامی باد

تصویر ندارد
ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گرامی باد


گوگل یاهو!