برای انتخاب شورای شهر تاثیر گذار معتمدین واقعی بروجرد کجا هستند؟!

تصویر ندارد

برای انتخاب شورای شهر تاثیر گذار

 معتمدین واقعی بروجرد کجا هستند؟!

 
فرهاد داودوندی- بروجرد:

نگارنده معتقد است که بروجرد از نداشتن معتمدین با نفوذ، در رنج است!

انتخابات شورای شهر پنجم در راه است و بسیاری در این شهر که حتی وظایف شورای شهر را نیز بخوبی نمی دانند، اسب شان را زین کرده اند که بنا به تکلیف!!! با حضور در شورای شهر بعدی بروجرد را یاری کنند! و عجیب اینکه این ادای “تکلیف” چهار سال یکبار و دقیقا از نزدیکی های انتخابات تا روز بعد از انتخابات احساس می شود و بعد از آن دیگر “تکلیفی” احساس نمی شود تا ۴ سال بعد!

اما در این میان آنچه می تواند به آگاهی مردم برای انتخاب درست و غیر احساسی کمک کند سخنان معتمدین مو سپید کرده در سطح شهر است که با مقبولیتی که در محلات دارند می توانند حضور موثری در انتخاب صحیح مردم برای یک شورای شهر واقعی داشته باشند.

اما به واقع بروجرد چنین معتمدینی دارد که  نفوذ سخن در بین عامه مردم داشته باشند؟

بنظر نگارنده، خیر، چنین معتمدینی در بروجرد وجود ندارد و یا اگر وجود داشته باشد به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد و حضورشان اصلا محسوس نیست!

در اول نوشته تاکید کردم که بروجرد از نداشتن معتمدین بانفوذ در رنج است، معتمدینی که فرا جناحی باشند، در طول سال در عرصه های مختلف اجتماعی حضوری تاثیر گذار داشته باشند، قدرت بیان و مقبولیت عمومی شان باعث رفع کدورت ها در بین خواص و عوام شده باشد و ختم کلام اینکه حضور مثبت شان در لحظه لحظه اتفاقات شهر به چشم بیاید.

متاسفانه بسیاری از مو سپید های شهر ما که  باید در  مواقع حساس به مانند انتخابات مهم شورای شهر حضورشان بیطرفانه باشد به گونه ای پیش رفته که با طرفداری از فرد یا افراد خاص تاثیر عمومی خود را از دست داده اند!

امیدواریم در مدت باقی مانده شرایط به گونه ای پیش برود که اگر بزرگان معتمدی در شهر وجود دارند، قدم پیش بگذارند و نقش تاریخی خود در انتخاب یک شورای شهر موثر و جلوگیری از ورود افراد غیر کارشناس به شورای شهر پنجم را به خوبی ایفا کنند!


یادواره شهید حامد آزما

تصویر ندارد

یادواره شهید حامد آزما

یادواره شهید حامد آزما

پنجشنبه ۳۰ دی ماه بعداز نماز مغرب و عشاء(بصرف شام)

مسجد حضرت ولیعصر(عج)

پایگاه مقاومت المهدی(عج)


بعداً متوجه می‌شوی چه کلاهی سرت رفت آقای «بختیار»! / وقتی بدهکار، طلبکار هم می شود!

تصویر ندارد
مشکل امثال بختیار رحمانی این است که فکر می کنند هر کاری می‌کنند، درست است و هر تصمیمی می‌گیرند را باید عاقلانه خواند

گاهی وقت‌ها آدم چیزهایی را می‌خواند که واقعاً دلش می‌خواهد سرش را بزند به دیوار! یک نمونه‌اش همین صحبت‌های بختیار رحمانی است که گفته: «همه دیدند که چطور با نام من بازی کردند. مشکلی با منصوریان ندارم اما چرا یک بار هم نگفت در فهرست مازاد قرار دارم؟
شما خودت بیانیه دادی که می‌خواهی جدا شوی! بعد هم منصوریان که اصلاً اسم شما را در فهرست مازاد قرار نداد! سرمربی استقلال روز چهارشنبه گفت فهرست مازاد شامل دو بازیکن است. یکی امین حاج‌محمدی و دومی میثم مجیدی! نه کسی اسمی از شما برد و نه اصلاً کسی کاری با شما داشت! 
شما بودی اینستاگرام خودت را پاک کردی تا همه شک کنند که می‌خواهی جدا شوی! شما بودی یک ساعت بعد از اینکه منصوریان، جدایی شما را تکذیب کرد، بیانیه درخواست رضایتنامه دادی تا او را مضحکه خاص و عام کنی! حالا داری برای این و آن کُری می‌خوانی که من شاکی هستم و با اسم من بازی کردند؟ انگار هنوز متوجه نشدی که دارند شما را با مشاوره‌های غلط بازی می‌دهند؟! انگار هنوز نفهمیدی که داری چه اشتباهی می‌کنی! 
مشکل امثال بختیار رحمانی این است که فکر می کنند هر کاری می‌کنند، درست است و هر تصمیمی می‌گیرند را باید عاقلانه خواند. اینگونه نیست. شما پیراهن استقلال را مفت از دست دادی، درست مثل خیلی از بازیکن‌هایی که پیراهن استقلال و پرسپولیس را مفت از دست دادند و بعدها فهمیدند چه کلاهی سرشان رفته است.
میزان

آندو با استقلال به توافق رسید

تصویر ندارد
آندو با استقلال به توافق رسید
آندرانیک تیموریان به استقلال پیوست

تیموریان امشب در جلسه ای با سید رضا افتخاری برای پیوستن به جمع آبی پوشان به توافق دست یافت.
وی قرار است فردا تست پزشکی بدهد.

منصوریان:جپاروف و آندو، به تیم ریتم می دهند

تصویر ندارد
منصوریان:جپاروف و آندو، به تیم ریتم می دهند/ با بختیار حرف می زنم
همیشه هواداران محکم پشت سر ما بودند
علیرضا منصوریان در نشست خبری قبل از بازی مقابل استقلال خوزستان در سازمان لیگ اظهار داشت:  ببخشید بابت ترافیکی که به وجود آمد. درباره بازی فردا باید بگویم که یار دوازدهم نداریم. همیشه هواداران محکم پشت سر ما بودند. امیدوارم این آخرین بار باشد که محروم می‌شویم. هوادار وقتی از کوره در می‌رود باید خودش را کنترل کند. تحقیر فرهنگ و کلام‌مان را باید استارت بزنیم و بیشتر روی تشویق تیم تمرکز کنیم. هواداران از تشویق تیم عقب‌نشینی نکنند تا ما مجبور نشویم بگوییم یار دوازدهم نداریم.هواداران استقلال و پرسپولیس باید در ادبیات شان تغییر ایجاد کنند.
وی ادامه داد:همه بازیکنان باید تمرکزشان روی بازی با استقلال خوزستان باشد. از هواداران هم می خواهم تمرکزشان را روی تشویق تیم خودی بگذارند. به آقای سیروس پورموسوی خوشامد می گویم.به عنوان قهرمان فصل گذشته باید از آنها یاد کنیم. از این تیم شناخت کافی داریم.امیدواریم بتوانیم از لحاظ تاکتیکی روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کنیم و سه امتیاز را به دست بیاوریم. 
وی درباره داور بازی فردا بیان داشت: شیب داوری به سمت بالاست نه پایین. ما به فضای داوری وارد نمی شویم. ما به داوران احترام بسیار زیادی می گذاریم. وقتی در محکمه ای حاضر می شویم نباید روی حرف قاضی صحبت کنیم و باید این اصول را حفظ کنیم. در هفته های اخیر آنالیزها را ببینند. چند ضربه کاشته ما دیده نشد. به عملکرد داور در بازی فردا نیم نگاه هم نداریم. ما یک مقدار در مسایل داوری هم ضرر هم کرده ایم اما چیزی نگفتیم. اعتقاد دارم داوران ما از سطح آسیا هم بالاتر هستنداما در داخل نمی توانند توانایی بالای خود را نشان دهند چر اکه تمرکز ندارند.
سرمربی استقلال درباره مصدومیت رحمتی و وضعیتش برای بازی فردا بیان داشت: امروز او به فیزیوتراپی رفت. او به اردوی ما اضافه می شود امیدوارم که مشکل خاصی نداشته باشد.در اواخر تمرین قبلی دچار آسیب دیدگی از ناحیه انگشت دست شد. فکر می کنم او تا چند ساعت دیگر به اردوی ما اضافه می شود.
منصوریان خاطرنشان کرد: ما به نرخ بازیکنان توجه نمی کنیم و مهم برای ما این است که بتوانند وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام دهند. کسی که در تمرینات خوب نباشد بازی نمی کند و همیشه بهترین ها به میدان می روند. سطح توقع ما از بازیکنان هم وجود دارد. فوتبال ما متاسفانه کم  حوصله است وباید خودمان را به نقطه ای برسانیم که تا بقیه جاهای دنیا یکسان باشیم. 
وی درباره جذب جپاروف و آندو و جمع بندی از نقل و انتقالات استقلال گفت: ما جپاروف را به خدمت گرفته ایم. وقتی جوان در ترکیب دارید باید بازیکن باتجربه هم داشته باشید. شما به پاندول ساعت نگاه کنید بازیکن باتجربه حرکت روبه جلو دارد. در لیگی هستیم که تا ۳۴ و ۳۵ سال می توانند ستاره لیگ باشند. سیدجلال حسینی ، مهدی رجب زاده، ایمان مبعلی و مهدی کیانی چقدر تاثیرگذار هستند و چه ریتمی به تیم هایشان می دهند. ما هم باید این ریتم را به تیم مان بدهیم.دلیل نمی شود با این بازیکنان باتجربه از جوان هایمان غافل شویم. مقابل السد وارد چالش خوبی خواهیم شد. از طرفی فاصله بازی ها هم بسیار کم است و ما تلفیقی از نفرات باتجربه و جوان را در میدان قرار می دهیم.
سرمربی استقلال تصریح کرد: شاید بازیکنی خیلی پول گرفته باشد اما با تیم شکل نگرفته باشد. بازیکنان جوان ما قیمت آنچنانی ندارند مثل بهنام برزای. اینها تولیدات باشگاه خودمان هستند. هر تیمی آنها را بخواهد باید به اندازه یک ستاره به آنها پول بدهد. باید حواس مان به جوان های تیم هم باشد. به آقای افتخاری هم گفتم که از جوان هایمان خوب مراقبت کنیم تا آسیب نبینند. هیچ گارانتی برای بازیکن کردن برای هیچ بازیکن وجود ندارد. رحمتی ، خسرو حیدری و نفراتی چون آندو تیموریان و سرور جپاروف می دانند که باید در تمرینات خوب باشند.دوست دارم بزرگ ترهای تیم یار و یاور ما باشند و قطع به یقین هم همین گونه است. دو ، بازیکن خوب ۱۷ ساله پیدا کردیم ولی از آنها اسم نمی برم. چند بازیکن آینده دار در تیم پایه ها از تهران و تبریز و خوزستان داریم که آنها را کم کم اضافه می کنیم. اگر عمری بود و در خدمت استقلال بودیم در سال جدید به دنبال جذب نفرات جوان خواهیم بود. تا سال ۹۸ می خواهم گروهی درست کنم که مثل نسل خودمان باشد. اگر خداوند عمری دهد مینی کمپ های چند روزه تشکیل می دهیم. منطقه بندی می کنیم. می توانیم ۱۰۰ بازیکن معرفی کنیم.من این پایگاه را در خوزستان گذاشتم در آنجا راه بروید بازیکن بااستعداد پیدا می کنید. 
وی درباره جذب سجاد شهباززاده  گفت: همانطور که شما می دانید من هم اطلاع دارم فقط می دانم که از آلانیا می خواست جدا شود و دیگر خبر  جدیدی نیست. 
منصوریان در پایان درباره ماجرای حاج محمدی و مجیدی و همچنین بختیار رحمانی گفت: باید این ادبیات از بین برود. اینکه شما مقطعی یک نفر پیشت هست و بازی کند همه چیز اوکی است اما وقتی بازی نکرد بگوید گفتنی ها را می گویم و از این حرف ها درست نیست. تمام اتفاقات ما فنی است. اگر بازیکنی به ما نخورد قطعا از جمع ما جدا می شود حالا این دو  عزیز به لحاظ کاری در اختیار باشگاه هستند 5، 6 ماه خوب با یکدیگر داشتیم. درباره بختیار چنین چیزی نیست. او گفته فولاد او را می خواهد بختیار پسر خوبی است. می خواهم با او حرف بزنم. به باشگاه گفته ام اگر نمی خواهد بماند شرایط را برایش فراهم کنید

مجهزترین کلینیک دندانپزشکی کشور استاد ندارد

تصویر ندارد

تسنیم گزارش می‌دهد

مجهزترین کلینیک دندانپزشکی کشور استاد ندارد

 تهدید سلامت مردم در بروجرد

نبود استاد و هیئت‌علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد
اسلامی واحد بروجرد در شرایطی که دانشجویان آن به‌طور میانگین در هر ترم
هزینه‌ای بالغ‌بر ۶ میلیون تومان صرف می‌کنند علاوه بر ظلم در حق این
پزشکان آینده سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد،
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد از حدود سه سال پیش
با جذب دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد تا در سال ۹۴ با افزوده شدن
مجهزترین کلینیک دندانپزشکی کشور به این مجموعه آموزشی امید دانشجویان این
واحد به فراگیری آموزش‌های علمی افزایش یابد تا در آینده شاهد فارغ‌التحصیل
شدن پزشکانی کارآمد و مجهز به علم روز درزمینهٔ دندانپزشکی از سراسر کشور
باشیم.

مجهزترین کلینیک دندانپزشکی کشور بدون متخصص

اما رنگ و لعاب مجهزترین کلینیک دندانپزشکی کشور که سال گذشته با حضور
وزیر بهداشت و درمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت نتوانست مدت‌زمان زیادی
شهروندان این شهر را به داشتن مجهزترین کلینیک دندانپزشکی کشور امیدوار
سازد چراکه دانشجویانی که در این کلینیک دوره‌های آموزش عملی خود را سپری
می‌کردند چندان مهارت علمی کافی در درمان بیماری‌های دهان و دندان نداشتند و
عملاً این واحد درمانی به دلیل نبود سازوکارهای علمی لازم مراجعه‌کننده
بسیاری نداشت و در کانون توجهات شهروندان برای انجام امور درمانی قرار
نگرفت.

مشکل حدود ۲۰۵ دانشجویی که از سراسر کشور برای دندان‌پزشک
شدن در این دانشگاه جذب‌شده‌اند نبود استاد و هیئت‌علمی ثابت در این واحد
آموزشی است که فراگیری مهارت‌های علمی آن‌ها را با نزدیک شدن به دوران
فارغ‌التحصیلی با چالش جدی مواجه کرده به‌گونه‌ای که به اعتراف خود
دانشجویان این مرکز  مهارت تئوری آن‌ها بیش از عملی است.

این مرکز
با دارا بودن این تعداد دانشجو در حال حاضر تنها چهار عضو هیئت‌علمی
به‌صورت ثابت دارد که تنها اسم ثابت را روی آن نهاده‌اند و به‌صورت ثابت
حضور ندارند و  هر رشته حداقل یک عضو هیئت‌علمی نیمه‌وقت دارد که مسلم است
این تعداد استاد پاسخگوی دانشجویان این مرکز نیست.

تهدید سلامت مردم در اثر ناآگاهی پزشکان فارغ‌التحصیل از دانشگاه

نبود استاد و هیئت‌علمی در این دانشکده آن‌هم در شرایطی که دانشجویان
دانشکده دندانپزشکی به‌طور میانگین در هر ترم با خرید لوازم آزمایشگاهی
موردنیاز خود هزینه‌ای بالغ‌بر 6 میلیون تومان صرف می‌کنند علاوه بر ظلم در
حق این پزشکان آینده سلامت افراد جامعه را که قرار است در آینده‌ای
نه‌چندان دور به مطب‌های این پزشکان برای درمان خود مراجعه کنند با تهدید
جدی مواجه می‌کند و ممکن است این عدم آگاهی و دریافت آموزش‌های عملی لازم
در دانشجویان پزشکی حتی جان یک بیمار را توسط آن‌ها تهدید کند و این موضوعی
است که تاکنون توسط مسئولان این دانشگاه نادیده گرفته‌شده است.

این
مسئله موضوع تجمع ظهر امروز دانشجویان این دانشکده در واحد مرکزی دانشگاه
آزاد بروجرد بود تا با حمل دست‌نوشته‌هایی اعتراض خود را نسبت به
بی‌اعتنایی مسئولان این دانشگاه به نبود استاد در این واحد اعلام کنند.

۲۰۵ دانشجو با چهارتا پنج عضو هیئت‌علمی

یکی از دانشجویان مقطع دکتری حرفه‌ای این دانشکده در  گفت‌وگو با خبرنگار
تسنیم با اشاره به عواقب نبود استاد در مقطع دروس عملی خود گفت: این
دانشکده باوجود حدود ۲۰۵ دانشجو چهارتا پنج عضو هیئت‌علمی ثابت دارد که
تنها دو روز در هفته در این دانشکده حضور دارند و فقط اسم آن‌ها ثابت است
علاوه بر این تعداد اساتید کمکی هم حدود ۱۲ نفر است که آن‌هم به‌صورت
همیشگی در این دانشکده حضور ندارند.

وی افزود: دانشکده دندانپزشکی
استاد به تعداد کافی ندارد این اواخر نیز با رفتن تعدادی از اساتید
دانشکده، دیگر هیئت‌علمی ثابتی وجود ندارد و به‌رغم پیگیری‌های فراوان
دانشجویان این دانشکده و تجمع مقابل دانشگاه و پیگیری با رئیس دانشکده و
معاونت علوم پزشکی دانشگاه لرستان جوابی جز ناتوانی آن‌ها در رفع این مشکل
دریافت نکرده‌ایم.

این دانشجوی دندانپزشکی معتقد است این دانشکده با
نبود هیئت‌علمی به‌صورت کاملاً فرمالیته اداره می‌شود و در ادامه بیان
کرد: مسئولان دانشگاه با حداقل هزینه اساتید را معمولاً از شهرهای خرم‌آباد
و همدان به این مرکز دعوت می‌کنند و با ورود به بخش عملی آموزش‌ها استاد و
متخصص به تعداد کافی وجود ندارد چراکه هزینه دعوت از متخصصان این رشته
بالاست و مسئولان دانشگاه ظاهراً زیر بار پرداخت این هزینه‌ها نمی‌روند.

عواقب خطرناک عدم دریافت آموزش‌های صحیح در مقطع عملی دندانپزشکی

وی با اشاره به عواقب خطرناک عدم دریافت آموزش‌های صحیح در مقطع عملی
دندانپزشکی عنوان کرد: برخی درمان‌های دندان‌پزشکی همچون عصب‌کشی
به‌گونه‌ای است که برای سلامت جامعه بسیار مهم است که اگر یک دندان‌پزشک در
این کار مهارت کافی نداشته باشد ممکن است مشکلات جدی برای بیمار به وجود
آورد.

این دانشجوی مقطع دکتری دانشکده دندانپزشکی بروجرد با اشاره
به عدم توانایی جذب هیئت‌علمی در این دانشکده تصریح کرد: دانشجویان این
مرکز از سراسر کشور این واحد دانشگاهی را در هنگانم انتخاب رشته انتخاب
می‌کنند اما این مرکز باوجود داشتن امکانات آزمایشگاهی مجهز در کشور فاقد
اساتید متخصص است که این امر می‌تواند به نام شهرستان بروجرد در سطح کشور
نیز آسیب بزند.

یکی دیگر از دانشجویان این واحد دانشگاهی که اهل
کرمانشاه است و حدود سه سال پیش در این دانشگاه پذیرفته‌شده در گفت‌وگو با
خبرنگار تسنیم گفت: نبود استاد و هیئت‌علمی برای ارائه آموزش‌های لازم
حرفه‌ای جنایتی بزرگ در حق مردم است چراکه مدرک دندانپزشکی را می‌گیریم اما
توانمندی‌های لازم را کسب نکرده‌ایم.

وی بابیان اینکه این مرکز
دانشگاهی دارای مجهزترین امکانات کلینیک دندانپزشکی در کشور است، تصریح
کرد: درس عصب‌کشی دندان در این ترم با نبود استاد تعلیق شد که ظاهر امر
نشان می‌دهد اساتید به دلیل عدم‌حمایت مالی از سوی مسئولان دانشکده حاضر به
حضور و تدریس در این مرکز نیستند.

پیگیری دانشگاه برای جذب هیئت‌علمی

مجید شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار
تسنیم در این رابطه گفت: نامه‌ای به وزیر بهداشت و درمان برای اختصاص
نیروی طرحی دندان‌پزشک به دانشکده بروجرد نوشته‌شده است اما در حال حاضر
مشکلی که درزمینهٔ اختصاص این نیروها به این دانشکده وجود دارد این است که
نیروی طرحی دندان‌پزشک به استان لرستان اختصاص داده می‌شود اما مرکز استان
در اعزام آن‌ها به بروجرد سختگیرانه برخورد می‌کنند.

وی افزود: نامه
دیگری نیز خطاب به معاونت علوم پزشکی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نوشته‌شده
که بتوانیم نیروی بورس متخصص برای دندانپزشکی از این سازمان را جذب کنیم
اما این اقدامات از برنامه‌های میان‌مدت این دانشگاه محسوب شده و از سال 96
به بعد اجرا می‌شود.

جذب بیش‌ازاندازه دانشجو در دانشکده دندانپزشکی بروجرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برخورد با ترافیک و تراکم بیش‌ازحد
جذب دانشجو در سال‌های ابتدای فعالیت این دانشگاه را عمده علت نبود استاد
برای این مقاطع ذکر کرد و ادامه داد: نخستین ورودی‌های این دوره در سال‌های
۹۲ و ۹۳ دانشکده دندانپزشکی بین ۷۰ تا ۸۰ دانشجو بود که در سال ۹۴ و ۹۵ به
ترتیب میزان جذب دانشجو در این مقاطع به ۲۶ و ۱۷ دانشجو تقلیل پیدا کرد که
به‌راحتی می‌توان با این تعداد اساتید موجود دانشجویان را پوشش داد و
هماهنگی بین آن‌ها به وجود آورد.

شمس وعده‌ای هم برای دانشجویان
معترض داشت و گفت: البته خواسته و اعتراض دانشجویان در این زمینه کاملاً
به‌حق است که برای تأمین اعضای هیئت‌علمی و اساتید ترم بهمن دانشجویان قول
می‌دهیم با انجام هماهنگی‌های لازم اساتید موردنیاز جذب‌شده و مشکلات
حداکثر تا ابتدای اسفندماه رفع شود.

گزارش از الهام شاهدپور


گوگل یاهو!