نقد اجتماعی / قابل توجه روسای استان و بروجرد به خدا بروجرد هم در زمینه زیر ساخت های درمانی یک شهر محروم است

تصویر ندارد

قابل توجه روسای استان و بروجرد

به خدا، بروجرد هم در زمینه زیر ساخت های

 درمانی یک شهر محروم است

چرا معاون وزیر بهداشت به بروجرد نمی آید؟


فرهاد داودوندی- بروجرد:

ظاهرا یا بروجرد از نقشه لرستان بیرون رفته یا اشتباها به اطلاع وزیر و وزراء این مملکت رسانیده اند که بروجردی ها از لحاظ دارو و درمان  غرق در نعمت هستند!!!

جدیدا هر وزیر و معاون وزیر بهداشتی که به لرستان می آید انگار نه انگار که بروجردی هم وجود دارد، انگار نه انگار که بروجردی ها در راهرو بیمارستان های مخروبه صد سال قبل شهر بستری می شوند!

قردا ( چهارشنبه ۲۴ شهریور) قرار است یک معاون دیگر وزیر بهداشت به لرستان بیاید، فقط ظاهرا بجز بروجرد و قله اشترانکوه که به راحتی قابل دسترس نیست، قرار است این معاون محترم از بسیاری از نقاط استان دیدن کند.

به هر حال اگر یک مسوولی دستش به معاون وزیر رسید از طرف ما شهروندان بروجردی به ایشان سلام برساند و بگوید: بیماران بروجردی بجز خدا دیگر هیچ امیدی به مدیران شهری و استانی ندارند، لااقل بیائید محرومیت ما بروجردی ها در زمینه زیر ساخت های درمانی را ببینید، شاید دل تان به حال ما سوخت و ما بروجردی ها را هم در بین شهرهای استان لرستان به حساب بیاورید!!!


رهبرمعظم انقلاب: همه مردم در طرح سرشماری شرکت و اطلاعات دقیق را بیان کنند

تصویر ندارد
رهبرمعظم انقلاب:
همه مردم در طرح سرشماری
شرکت و اطلاعات دقیق را بیان کنند
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیم گیری کارآمد برای کشور خواندند و خاطرنشان کردند: همه مردم عزیز باید به طور جدی در طرح مهم سرشماری عمومی مشارکت کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای پیش از ظهر امروز – سه شنبه – در این دیدار با تاکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، آمار را ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه ریزی در خصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده کشور دانستند.ایشان افزودند: آحاد مردم عزیز برای آن که تصمیم گیری ها در کشور، «درست، به جا و کارآمد» باشد، هم در این طرح مهم شرکت کنند و هم آمار و اطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق در اختیار دستگاه های آماری قرار دهند و آمارها نیز همچنان که مسئولان گفته اند جنبه محرمانه دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه خطاب به متولیان آمار در کشور خاطرنشان کردند: در آمارها هم باید وضعیت موجود تبیین شود و هم «روند تغییرات» شناسایی شود تا در روزگار کنونی که سرعت تغییرات در آن بسیار زیاد است، مسئولان و تصمیم گیران کشور در اثر تغییر روندها غافلگیر نشوند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اهمیت دقت و صحت آمارها، و ضربه سنگینی که آمار غلط به کشور می زند، افزودند: متأسفانه کشور از لحاظ آمارگیری عقب است و حتی برخی مسئولان از حقایق و آمارهای واقعی در بعضی بخشها مطلع نیستند.

ایشان به عنوان نمونه به اهمیت آمار در اقتصاد دانش بنیان اشاره کردند و گفتند: اقتصاد دانش بنیان که راه پیشرفت کشور است، متکی به «عنصر انسانیِ با سواد و مبتکر» است و باید مشخص شود که در هر یک از شاخه های اقتصادی و فنی چه تعدادی از جوانان و نیروهای با استعداد و دارای ابتکار و انگیزه وجود دارند.


مدیرکل حج و زیارت لرستان: هنرمندان مظلومیت شهدای منا را با آثار هنری خود ماندگار کنند

تصویر ندارد
مدیرکل حج و زیارت لرستان:
هنرمندان مظلومیت شهدای منا
را با آثار هنری خود ماندگار کنند

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا 
محمد خسروی عصر سه شنبه در همایش شعر مهاجر الی الله در سالن دکتر زرینکوب بروجرد افزود: حادثه منا و کشتار حاجیان خانه خدا حادثه ناگواری بود که بیش از هفت هزار خانواده را داغدار کرد.

به گفته وی بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود باعث وقوع این حادثه شد و این موضوع باید توسط آثار هنری به جهانیان تفهیم شود.وی اظهار کرد: شهادت حجاج ایرانی در منا زیباترین نوع مرگ بود زیرا حجاج در اجرای مناسک حج پاک شدند و سپس به شهادت رسیدند.

خسروی افزود: زائران خانه خدا با لباس آخرت در حین اجرا و پاسخ به دستور خداوند به شهادت رسیدند و این بهترین نوع مرگ است.مدیرکل حج و زیارت لرستان اظهار کرد: در وصف شهدای منا باید قصیده ها غزل ها و کتاب ها نوشته شود.

همایش شعر مهاجرالی الله با حضور شعرا و خانواده های شهدای منا در بروجرد برگزار شد و جمعی از شعرای بروجرد سروده های خود را در وصف شهدای منا قرائت کردند.شهرستان بروجرد ۱۳ شهید در حادثه منا داشته است.

خیابان بهار در بروجرد ماندنی شد

تصویر ندارد
خیابان بهار در بروجرد ماندنی شد
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
به دنبال اعتراض مردم بروجرد درمحافل و شبکه های اجتماعی به تغییر نام خیابان بهار این شهر به شورا، شورای اسلامی شهر بروجرد به خواسته مردم احترام گذاشت و نام این خیابان را به بهار تغییر داد.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی بروجرد روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تغییرنام خیابان بهار به بلوار شورا مصوبه شورای شهر بروجرد بود که با واکنش منفی مردم همراه شد.

عباس شمس الدینی با عذرخواهی از مردم بروجرد برای این تغییر نام افزود: مهمترین هدف شورای اسلامی شهر بروجرد احترام و رعایت حقوق مردم است لذا همواره در راستای خواسته های مردم و رفع مشکلات آنها گام بر می دارد.

پس از گذشت سه روز از تغییرنام خیابان بهار بروجرد به بلوار شورا پویش هایی در شبکه های مجازی علیه این تغییرنام صورت گرفت که شورای اسلامی شهر بروجرد در راستای احترام به حقوق مردم تابلوی بلوار شورا را برداشت و تابلوی قبلی با نام بهار را نصب کرد.

خیابان بهار بروجرد حدود ۵۰ سال قدمت دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد: آمار دقیق نقش مهمی در توسعه و برنامه ریزی کشور دارد

تصویر ندارد
سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد:
آمار دقیق نقش مهمی در 
توسعه و برنامه ریزی کشور دارد

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا 
علی کورانی فر روز سه شنبه در نشست توجیهی آموزشی طرح سرشماری نفوس مسکن در سالن همایش های فرمانداری ویژه بروجرد افزود: این سرشماری هیچ ارتباطی به قطع شدن یارانه، خارج شدن از پوشش کمیته امداد و اشتغالزایی ندارد.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با بیان اینکه سرشماری امسال به 2 صروت اینترنتی و حضوری انجام می شود، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مردم را به مشارکت اینترنتی در این طرح تشویق و هدف این سرشماری را برای مردم تفهیم کنند.وی با اشاره به حرکت دولت تدبیر و امید به سمت دولت الکترونیک افزود: باید شرایط به گونه ای شود که مردم جز برای تفریح و عبادت از منزل خارج نشوند و همه کارها را از طریق اینترنت و پست الکترونیک انجام دهند.وی اظهار کرد: هرجا که مردم همراهی خوبی با مسئولان داشته اند، تصویر و افق روشنی ترسیم شده است لذا باید از توان جامعه در اجرای طرح های توسعه ای و اقتصادی بیشتر استفاده شود.

کورانی فر با بیان اینکه زیرساخت های توسعه، اشتغال و آبادی در روستاهای لرستان فراهم است، گفت: اگر سرمایه های خرد مردم در روستاها برای انجام فعالیت های اقتصادی تجمیع شوند، دولت سه برابر همان سرمایه را در قالب تسهیلات به آنها ارایه می دهد.وی اضافه کرد: شهرستان بروجرد در حوزه صنعت دارای تولید کنندگان خوش فکر و در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های عظیمی است که باید در این حوزه ها بیشتر فعالیت شود.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با اشاره به انتخاب استان لرستان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: این اقدام دولت یک فرصت بی نظیر برای رشد و تعالی استان است.
** مردم می توانند به صورت اینترنتی در طرح سرشماری مشارکت کنند
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه وبودجه استانداری لرستان گفت: هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن در لرستان همزمان با سراسر کشور از سوم تا بیست و چهارم مهرماه به صورت اینترنتی و از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان ماه به صورت حضوری انجام می شود.

حسین نورالدینی افزود: افرادی که از طریق اینترنتی مشخصات خود را درج می کنند، کد رهگیری به صورت پیامک به آنها داده می شود و هنگام مراجعه ماموران فقط این کد را به ماموران ارایه می دهند.وی گفت: این طرح مبنای برنامه ریزی و تصمیم گیری مدیران برای ۱۰ سال آینده است که ارایه آمار دقیق توسط شهروندان می تواند در برنامه ریزی های آینده کشور موثر باشد.وی افزود: هرگونه برنامه ریزی برای مسکن، ازدوج، تحصیل، اشتغال و سایر خدمات و برنامه ریزی ها براساس همین آمار و ارقام انجام می شود.

نورالدینی زمان پاسخگویی به سوالات طرح سرشماری نفوس و مسکن را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اعلام و اظهار کرد: در دوره های گذشته ۷۰ سوال از خانواده ها پرسیده می شد که امسال تعداد این سوالات به ۲۷ سوال کاهش یافته است.وی با تاکید بر مشارکت اینترنتی مردم در طرح سرشماری گفت: اگر مردم از طریق اینترنت در این طرح همکاری کنند از زمان، وقت و هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.وی با بیان اینکه این طرح هیچ ارتباطی با یارانه و سایر مسایل مالی خانواده ها ندارد، افزود: خانواده ها مطمئن باشند که تمامی این اطلاعات محرمانه و محفوظ خواهد ماند.
وی افزود: ماموران طرح سرشماری لباس های طوسی رنگ و کارت شناسایی مشخص دارند.

نورالدینی اظهار کرد: در شهرستان بروجرد ۱۰۰ تن به عنوان مامور، ۲۰ تن کارشناس و ۳۰ راننده در طرح سرشماری مشارکت دارند.وی از ادارات، دهیاری ها و بخشداری ها، اصحاب رسانه، بهورزان، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش خواست تا ضمن تفهیم این طرح برای عموم مردم، افراد را به مشارکت اینترنتی در طرح سرشماری تشویق نمایند.

بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان بروجرد در سال ۱۳۹۰ برابر با ۳۳۷٬۶۴۱ نفر بوده است که ۱۹٫۳ درصد جمعیت استان لرستان را شامل می شود.

حاج محمد خسروی مدیرکل حج و زیارت لرستان

تصویر ندارد

مدیرکل حج و زیارت لرستان:

هنرمندان مظلومیت شهدای منا

را با آثار هنری خود ماندگار کنند

بروجرد – ایرنا – مدیرکل حج و زیارت لرستان با یادآوری فاجعه
منا و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام گفت: هنرمندان مظلومیت
شهدای منا را با آثار هنری خود ماندگار کنند.

 

به گزارش ایرنا محمد خسروی عصر سه شنبه در همایش شعر مهاجر
الی الله در سالن دکتر زرینکوب بروجرد افزود: حادثه منا و کشتار حاجیان
خانه خدا حادثه ناگواری بود که بیش از هفت هزار خانواده را داغدار کرد.
به گفته وی بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود باعث وقوع این حادثه شد و این موضوع باید توسط آثار هنری به جهانیان تفهیم شود.
وی اظهار کرد: شهادت حجاج ایرانی در منا زیباترین نوع مرگ بود زیرا حجاج در اجرای مناسک حج پاک شدند و سپس به شهادت رسیدند.
وی افزود: زائران خانه خدا با لباس آخرت در حین اجرا و پاسخ به دستور خداوند به شهادت رسیدند و این بهترین نوع مرگ است.
مدیرکل حج و زیارت لرستان اظهار کرد: در وصف شهدای منا باید قصیده ها غزل ها و کتاب ها نوشته شود.
به
گزارش خبرنگار ایرنا همایش شعر مهاجرالی الله با حضور شعرا و خانواده های
شهدای منا در بروجرد برگزار شد و جمعی از شعرای بروجرد سروده های خود را در
وصف شهدای منا قرائت کردند.
شهرستان بروجرد ۱۳ شهید در حادثه منا داشته است.


گوگل یاهو!