حضور پیکر مطهر یک شهید گمنام در آیین بزرگداشت شهدای منا در بروجرد

تصویر ندارد
حضور پیکر مطهر یک شهید گمنام در
آیین بزرگداشت شهدای منا در بروجرد


به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا 
حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی آیین بزرگداشت شهدای منا در دفتر خود افزود: حضور پیکر مطهر این شهید گمنام باعث باشکوه تر برگزار شدن آیین بزرگداشت شهدای منا و پراکنده شدن عطر شهادت در این آیین می شود.

وی درخصوص جلوگیری آل سعود از سفر زائران ایرانی در مراسم حج امسال گفت: در پیروی از منویات رهبری، امت اسلامی نباید آل سعود را به حال خود بگذارند و آل سعود باید جوابگوی خون به ناحق ریخته حجاج باشد.وی افزود: ملت ایران همزمان با برگزاری مناسک حج ضمن بزرگداشت شهدای منا اعتراض خود را به بی تدبیری آل سعود در اداره حج اعلام می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت برگزاری حج امسال اظهار کرد: پیام رهبری بسیار کوبنده و راه گشا بود.

** ملت ایران پیوند عمیقی با شهدا دارند

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد نیز در این نشست گفت: ملت ایران پیوند عمیقی با شهدا به ویژه شهدای گمنام دارند و انتظار می رود با توجه به حضور شهید گمنام در آیین بزرگداشت شهدای منا این آیین با شکوه خاصی برگزار شود.

علی کورانی فر با بیان اینکه مردم ایران عاشق شهدای گمنام هستند، افزود: این شهدا در شرایط سختی به شهادت رسیدند و خانواده های آنان همچنان چشم انتظار آنها هستند.وی از دستگاه های اجرایی بروجرد خواست برای برگزاری هرچه باشکوه تر آیین بزرگداشت شهدای منا اطلاع رسانی مناسبی در این راستا انجام دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد نیز در این نشست گفت: قرار است ۱۱۴ شهید گمنامی که به تازگی به وطن بازگشته اند در ۱۱۴شهرستان کشور تشییع شوند که سهم استان لرستان ۲ شهید است که یکی از آنها به خرم آباد و دیگری به بروجرد منتقل می شوند.

سرهنگ مجید سوری افزود: برای باشکوهتر برگزار شدن آیین بزرگداشت شهدای منا و پراکنده شدن عطر شهادت در شهرستان، پیکر یک شهید گمنام در این آیین حضور خواهد داشت.به گفته وی استقبال از پیکر شهید گمنام روز یکشنبه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در میدان قیام بروجرد برگزار و به سمت مسجد امام(ره) تشییع می شود.وی اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام تا پایان آیین بزرگداشت شهدای منا و دعای عرفه در مسجد امام(ره) باقی خواهد ماند و مردم می توانند در کنار پیکر این شهید باشند.وی افزود: پیکر شهید گمنام بعد از آیین بزرگداشت شهدای منای بروجرد به تهران منتقل می شود.

هفته اول ذیحجه هفته بزرگداشت مقام شامخ شهدای منا است.

نخستین طرح کارت پارک لرستان در بروجرد اجرا می شود

تصویر ندارد
نخستین طرح کارت پارک 
لرستان در بروجرد اجرا می شود

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

مدیرعامل شرکت سامیار مجری طرح کارت پارک در بروجرد روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: این طرح با همکاری شهرداری بروجرد اجرا می شود.

فرهاد نجف پور افزود: همه شهروندان بروجردی می توانند با مراجعه به پارکبان های مستقر در خیابان های مشمول طرح و خرید یک کارت پارک از خدمات پارکبان مکانیزه استفاده کنند.وی اظهار کرد: قیمت هر یک از کارت پارک ها ۵۰ هزار ریال است که ۲۰ هزار ریال آن قیمت کارت و ۳۰ هزار ریال شارژ اولیه می باشد.وی افزود: این کارت در سمت چپ شیشه جلوی خودرو نصب می شود و در زمان توقف در حاشیه خیابان از سوی دستگاهی که در اختیار پارکبان ها است مبلغی به عنوان حق پارک از شارژ کارت کم می شود.

نجف پور بهای توقف یک ساعته در حاشیه خیابان های بروجرد را پنج هزار ریال اعلام کرد و افزود: در مراحل بعدی مالکان خودرو فقط اقدام به شارژ کارت پارک خود می کنند و نیاز به خرید کارت جدید ندارند.وی گفت: طرح کارت پارک الکترونیک براساس مصوبات شورای ترافیک، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری بروجرد اجرا می شود و در روزهای غیرتعطیل از ساعت هفت صبح تا ۲۱ ادامه دارد.وی افزود: این طرح در مرحله نخست در خیابان های شهدا، بحرالعلوم، حافظ شمالی و جنوبی، بهار، آیت الله کاشانی و صفا اجرا و تمامی مسیرها با خط کشی مشخص می شوند.

مجری طرح کارت پارک در بروجرد اظهار کرد: خودروهای فاقد کارت درصورت پارک کردن در خیابان های مشمول طرح با اعمال جریمه قانونی راهنمایی و رانندگی مواجه می شوند.به گفته وی با اجرای این طرح فضای مناسب برای استفاده از حاشیه معابر و پارک خودروها مهیا و از توقف طولانی مدت برخی خودروها که فضای پارک دیگران را سلب می کنند، جلوگیری می شود.


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد: اخراج ۲۰۰ کارگر نساجی بروجرد از ابتدای مهرماه صحت ندارد

تصویر ندارد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد:
اخراج ۲۰۰ کارگر نساجی 
بروجرد از ابتدای مهرماه صحت ندارد

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اخراج تعدادی از کارگران نساجی بروجرد گفت: اخراج ۲۰۰ تن از کارگران این کارخانه از ابتدای مهرماه امسال صحت ندارد.
کامران فرشید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش مجموعه مدیریت شهرستان بروجرد بازگشت به کار ۴۸۳ کارگر نساجی است که از ابتدای امسال لغو قرارداد شده اند و تاکنون هیچ بحثی مبنی بر اخراج ۲۰۰ کارگر دیگر این واحد تولیدی مطرح نبوده است.وی افزود: تلاش بر این است ۴۸۳ کارگر اخراج شده نساجی طبق اعلام کارخانه ابتدای مهرماه بازگشت به کار شوند.

به گزارش ایرنا چند روزی است که در شبکه های مجازی بحث اخراج ۲۰۰ کارگر نساجی بروجرد از ابتدای مهرماه مطرح شده که این موضوع باعث نگرانی کارگران مشغول به کار این واحد تولیدی شده است.نساجی بروجرد ابتدای سال جاری به دلیل نبود سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه ۴۸۳ تن از کارگران خود را لغو قرارداد کرد.کارخانه نساجی بروجرد در حال حاضر با حدود ۵۰۰ کارگر به صورت نیمه فعال مشغول کار است.

بروجرد میزبان شهید گمنام قهرمان جنگ

تصویر ندارد

بروجرد میزبان شهید گمنام قهرمان جنگ

ورود پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با مراسم گرامیداشت شهدای منا در بروجرد

زمان استقبال: یکشنبه ۲۱ شهریور ساعت ۹:۳۰ صبح

مکان: میدان قیام (رازان)


بروجرد و بروجردی ها در گذر تاریخ

تصویر ندارد

بروجرد و بروجردی ها در گذر تاریخ

عکس های ارسالی از: آقای محسن یاراحمدی


سفرنامه شهرستان دورود / سرچشمه دورود و آقای غلامعلی حاجی وند

تصویر ندارد

سفرنامه یک ساعته به شهرستان دورود

سرچشمه دورود و آقای غلامعلی حاجی وند

(قسمت چهارم)

در پست های بعدی خواهم نوشت که چگونه آب سرچشمه شهرستان دورود که بسیار زلال و زیباست از این شهر به هدر می رود و بدون اینکه استفاده خاصی از آن بشود ظاهرا راهی خلیج فارس می شود.

اما…….

اما این پست مربوط است به آقای غلام علی حاجی وند که در هوای گرم دم ظهر شهرستان دورود، تنی به آب خنک سرچشمه داده بود.

 وقتی سر حرف را با ایشان باز کردم و در جریان قرار گرفت که بروجردی هستم، با ذکر خاطراتی از قدیم بروجرد برایم گفت که سال 1351 از دبیرستان پهلوی ( سابق) بروجرد دیپلم گرفته است.

آقای حاجی وند نام چند تن از دبیران آن دوره را برایم گفت و تعدادی از اسامی را هم فراموش کرده بود.

تعریف کرد که بعد از دوران درس، از آنجا که عاشق جاده و رانندگی بوده به آن شغل روی می آورد و سالیان سال راننده ماشین ماک بوده و  جاده های ایران را طی کرده است.

بسیار خوش تعریف بود و خاطرات زیادی از قدیم دورود و بروجرد در خاطر داشت.

ما نیز برای آقای غلامعلی حاجی وند آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.


گوگل یاهو!