روزنامه استقلال شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵

تصویر ندارد

طی عملیات تعقیب و گریز بین مردان قانون و قانون گریزان باز هم پلیس پیروز شد

تصویر ندارد

طی عملیات تعقیب و گریز

بین مردان قانون و قانون گریزان

باز هم پلیس پیروز شد

با حضور به موقع سرهنگ علیرضا دلیری
و  نیروهای یگان ویژه  پلیس و در یک عملیات تعقیب و گریز، فرد متخلفی که
در حال فرار از دست مامورین بود و در مسیر فرار، بخاطر سرعت بالا جان
همشهریان را نیز به خطر انداخته بود توسط مردان قانون در چهار راه رودکی
دستگیر شد.

در عملیات دیگری نیز فرد مسلحی که قصد قدرت نمایی داشت
توسط مامورین موتور سوار نیروی انتظامی متوقف و در یک عملیات پلیسی رو در
رو بلافاصله خلع سلاح گردید.

در موارد بالا افراد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی تحویل داده شدند.


 


زباله های ناشناخته

تصویر ندارد

زباله های ناشناخته

سلام جناب داوودوندی.

این  عکس مربوط به جاده پشت روستای سراب است که راهش از کنار کوچه شهرک سنگ هست.

….. زباله های شیمیایی رو که اتفاقا ناشناخته هستن میاره و اینجا خالی میکنه که باعث مسمومیت کودکان شده و بسیار خطرناک هست.

 مردم روستای سراب راه این جاده رو بستن تا دیگه ماشینهای ….. نتونن مواد شیمیایی رو تخلیه کنن.

 همچنین مردم روستای سراب روی تپه ای که در عکس مشخص است چادر زده اند و شبانه روز از تخلیه مواد شیمیایی جلوگیری میکنند.

 لطفا در سایت خود این موضوع رو مطرح کنید


رئیس سازمان حج و زیارت: آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از نیمه مردادماه/ پیش‌بینی حضور ۲ میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال

تصویر ندارد
رئیس سازمان حج و زیارت:
آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین 
از نیمه مردادماه/ پیش‌بینی حضور
۲ میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از خبرگزاری تسنیم 

سعید اوحدی ظهر امروز در دیدار با مدیران دفاتر زیارتی این شهرستان، با اشاره به ظرفیت بالای زائران در ایران اظهار داشت: باید برای افزایش یافتن این ظرفیت اقدام اساسی صورت گیرد و شرکت‌ها و دفاتر خدمات زیارتی این ظرفیت‌ها را برای افزایش تعداد زائران به‌کارگیرند.وی بابیان اینکه سپرده‌های زائران نزد بانک‌های عامل حریم زائر است، افزود: براساس فتوای مراجع اجازه دخل و تصرف در این سپرده‌ها وجود ندارد اما براساس تفاهم‌نامه همکاری که ظرف 10 روز آینده با بانک ملت منعقد می‌شود، این سپرده‌های بانکی به‌عنوان ضمانت در بانک محسوب شده و به زائران 1.5 برابر آن تسهیلات تعلق خواهد گرفت تا بتوانند با استفاده از این اهرم‌های تشویقی در سفر عتبات عالیات ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: این سازمان امسال برای بیش از یک‌میلیون و 200 هزار زائر برنامه‌ریزی کرده اما ظرفیت تردد زائر در کشور بیش از این تعداد است. اعتقاد ما بر این است که این ظرفیت در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر است.وی با اشاره به ضعف موجود در حوزه بازاریابی حج و زیارت بیان کرد: اگر به سمت توسعه بازاریابی میدانی حرکت کنیم، می‌توانیم در راستای جذب زائران اقدام اساسی انجام دهیم بنابراین شرکت‌های زیارتی با جدیت در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
اوحدی از بهره‌برداری چند هتل وسیع در عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: هتل بزرگ امیرالمؤمنین(ع) در شهر نجف با ظرفیت 707 تخت‌خواب که یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های کشور عراق محسوب می‌شود، در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در حال احداث است همچنین هتل کربلا نیز انتهای مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.وی با اشاره به بهره‌برداری از زائرسرای چزابه تا 15 مردادماه امسال، بیان کرد: این زائرسرا با ظرفیت حدود 4000 نفر برای اسکان زائران اربعین با بالاترین کیفیت بانام شهدای طریق‌القدس در این مرز به بهره‌برداری می‌رسد و اقدامات مشابهی نیز در مرزهای دیگر همچون مهران در دست انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر ضرورت پشتیبانی و توسعه خدمات و امکانات موردنیاز زائران اربعین گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 2 میلیون زائر ایرانی برای حضور در مراسم اربعین ثبت‌نام کنند که این تعداد زائر نیاز به خدمات وسیع دارد. با استفاده از سامانه هوشمند “سماح” در هنگام ثبت‌نام خدمات موردنیاز زائران از قبیل پارکینگ نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.وی با اشاره به زمان ثبت‌نام زائران اربعین خاطرنشان کرد: اول مردادماه فراخوان حج و زیارت آغاز شده و زمان ثبت‌نام زائران اربعین 15 مردادماه، چهار ماه زودتر از سال گذشته است. اول شهریورماه نیز در چهار استان تهران، خراسان، خوزستان و کرمانشاه ویزا برای زائران صادر می‌شود و اول مهرماه در 20 نقطه کشور کنسولگری‌ها مستقر می‌شوند تا ویزای زائران اربعین را صادر کنند.
اوحدی از احداث  پنج پروژه بزرگ در عراق با سرمایه‌گذاری بانک‌های کشور خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با طراحی سازمان حج و زیارت شامل بزرگ‌ترین آشپزخانه مرکزی در نجف اشرف با ظرفیت 27 هزار پرس غذا در هر وعده در دست اجراست.

نتایج پژوهش ها نشان می دهد؛ کاهش فشارخون با مصرف مکمل منیزیم

تصویر ندارد
نتایج پژوهش ها نشان می دهد؛
کاهش فشارخون با مصرف مکمل منیزیم
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از سلامت نیوز از مهر
تحلیل و بررسی محققان دانشگاه ایندیانا امریکا نشان می دهد افرادی که در طول مطالعه مکمل منیزیم مصرف کرده بودند در مقایسه با کسانی که این مکمل را دریافت نکرده بودند، بعد از سه ماه فشارخون پایین تری داشتند.

دکتر یی کینگ سانگ، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می گوید: «مصرف مکمل منیزیم می تواند به عنوان گزینه ای برای کاهش فشارخون در افراد پرخطر یا بیماران فشارخونی درنظر گرفته شود.»

در مطالعه، محققان ۳۴ مطالعه قبل که در مجموع شامل ۲۰۰۰ بیمار بود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. طول مدت تحقیقات از ۳ هفته تا ۶ ماه بود و هریک از شرکت کنندگان در طول مطالعه، بین ۲۴۰ تا ۹۶۰ میلیگرم منیزیم در روز دریافت کرده بود.

محققان دریافتند مصرف روزانه ۳۶۸ میلیگرم منیزیم به مدت ۳ ماه موجب کاهش فشار خون سیستولیک تا mm Hg۲ و فشارخون دیاستولیک تا mm Hg ۱.۸ می شود.بعد از تحلیل بیشتر داده ها، محققان دریافتند مصرف روزانه ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به مدت یک ماه می تواند موجب کاهش فشارخون و افزایش میزان منیزیم در خون شود.

خاصیت منیزم در کاهش فشارخون در مطالعات آزمایشگاهی به اثبات رسیده است. این ماده معدنی به پیشگیری از تنگ شدن عروق خونی که موجب افزایش فشارخون می شود، کمک کرده و جریان خون را بهبود می بخشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجرد مرکز فرهنگی نمونه هفته بروجرد و لرستان

تصویر ندارد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجرد

مرکز فرهنگی نمونه هفته بروجرد و لرستان

فرهاد داودوندی- بروجرد:

گردهمایی اعضا قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجرد می تواند بعنوان یک الگو برای دیگر ادارات و نهاد های بروجرد و حتی لرستانی انتخاب شود.

این مراسم که در حضور مسوولین محترم کشوری و استانی برگزار گردید با توجه به بضاعت برگزار کنندگان در حد بسیار عالی برگزار شد.

در این روز تعدادی از اعضا قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجردگرد هم آمده بودند تا یادی از گذشته خود کنند و غرق در دنیای کودکی خود خاطرات خود در سالیان دور در این مکان فرهنگی را مرور کنند.

در این میان آنچه به چشم می آمد زحمات تمامی دست اندرکاران برگزار کننده این مراسم و بخصوص سرکار خانم خاکی مسوول محترم کانون پرورش فکری شماره یک بعنوان میزبان برگزاری بود که در محیطی بسیار ساده مراسمی را برگزار کردند که مطمئنا بخاطر جذابیتش برای همیشه در اذهان شرکت کنندگان خواهد ماند.

متاسفانه سالهاست که در شهر ما بعضی برگزار کنندگان مراسم های مختلف به مناسبت های گوناگون اینقدر مراسم های خود را رسمی و خشک برگزار می کنند که اکثر شرکت کنندگان از حضور در چنان مراسم هایی بعنوان هدر دادن وقت نام می برند!

اما آنچه در برنامه گردهمایی اعضاء قدیمی کانون پرورش فکری بروجرد می شد دید، نو آوری در برگزاری یک مراسم ساده، جذاب، متنوع با سخنرانی های بسیار کوتاه بود که باعث شد حوصله شرکت کنندگان نیز سر نرود.

نگارنده بعنوان یکی از قدیمی ترین اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجرد که در بسیاری از مراسم های ریز و درشت شهر برای کسب خبر و ثبت آن در سایت شخصی ام حضور پیدا می کنم به وضوح فرق بسیار مثبت این گردهمایی خاطره انگیز با بسیاری از دیگر گردهمایی ها را تائید می کنم. برای اولین بار بود که پس از اینکه مرا بطور کاملا غیر منتظره برای ذکر خاطره ای از قدیم کانون به پشت تریبون فرا خواندند، بسیار لذت بردم  حدس می زنم حضار محترم شور و شعف مرا از حضور در چنین مراسم زیبایی را می توانسته اند از حرکات توام با شوق من حدس بزنند.

به هر حال صمیمانه برای برگزار کنندگان گردهمایی اعضا قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجرد آرزوی موفقیت روز افزون دارم و اعتراف می کنم از گرفتن هدیه این مراسم که به تمامی اعضا قدیمی اهدا شد بسیار خوشحالم. 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب



گوگل یاهو!