منصوریان یا مجیدی‌‌؛ هیچ‌کدام نباید بسوزند

تصویر ندارد

با توجه به نتایجی که استقلال در لیگ گرفته، بازار شایعات در مورد ایجاد تغییرات در کادرفنی این تیم داغ شده است

شایعاتی شنیده می شود مبنی بر اینکه استقلال باید به گزینه‌های دیگر به غیر از کادرفنی فعلی فکر کند. یعنی یا برود سراغ یک مربی خارجی یا به فکر همین مربیان ایرانی باشد‌‌؛ استقلال اما میان مربیان استقلالی چه گزینه‌هایی دارد؟ قرارداد علیرضا منصوریان با نفت تهران تمام شده، پس این می‌شود خودش یک گزینه.

فرهاد مجیدی به دنبال گرفتن مدرک مربیگری‌‌اش است. این هم می‌شود یک گزینه دیگر اما آیا استقلال نمی‌ترسد که این سرمایه‌ها را بسوزاند؟

با منصوریان کاری نداریم‌‌ چون او دیگر برای حضور در نیمکت استقلال به پختگی لازم رسیده و تجربه‌هایش را در نفت تهران کسب کرده اما در مورد فرهاد مجیدی چطور؟

طبعاً مجیدی برای استقلالی‌ها یک سرمایه است؛ سرمایه‌ای که باید به شدت از او مراقبت کرد. جوری هم محافظت کرد تا به راحتی نسوزد.

صدور یک حکم مربیگری ساده برای مجیدی کار سختی نیست. می‌شود برای فصل بعد از حالا به مجیدی آماده‌باش داد اما آیا خود فرهاد راضی به این کار است؟ یعنی بدون داشتن تجربه سرمربیگری ناگهان برود روی نیمکت پرطمطراق استقلال؟

فوتبال ما تجربه‌های بزرگی در زمینه سوزاندن سرمایه‌هایش دارد اما پیرامون موضوع ویژه استقلال باید اعتراف کنیم که این تیم سرمایه چندانی دارد. البته وضعیت استقلال در قیاس با لنگپولیس که روی نیمکت هیچ گزینه لنگپولیسی ندارد، بهتر است.

باز استقلالی‌ها یک منصوریان و یک مجیدی دارند که به آنها فکر کنند اما بابت هرگونه استفاده‌ای از این گزینه‌ها باید به شدت محتاط بود. باید خوب فکر کرد. خوب قضیه را مدیریت کرد و البته بی‌گدار هم به آب نزد.


شورای نگهبان لایحه بودجه سال ۹۵ را برای دومین بار رد کرد

تصویر ندارد
شورای نگهبان لایحه بودجه
سال ۹۵ را برای دومین بار رد کرد
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

معاون اجرایی شورای نگهبان گفت: لایحه بودجه کل کشور برای سال ۹۵ بار دیگر در جلسه امروز شورای نگهبان قانون اساسی رد و برای رفع ایرادهای باقی مانده به مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

سیامک ره پیک معاون اجرایی شورای نگهبان افزود: اشکالاتی که در مرحله قبل به لایحه بودجه 95 گرفته شده بود در مجلس شورای اسلامی بررسی و اصلاحاتی در آن ایجاد و به شورای نگبهان بازگردانده شد.

ره پیک افزود: این لایحه بار دیگر در جلسه امروز شورای نگهبان مطرح شد؛ برخی از اشکالات رفع شده بود اما برخی ایرادها همچنان باقی مانده است. عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: به همین علت لایحه دوباره به مجلس ارجاع شد تا ایرادات آن رفع شود.نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکشنبه گذشته با رفع ایرادات شورای نگهبان، لایحه بودجه را به این شورا ارجاع کرده بودند.

باران شهرآفتاب را به هم ریخت

تصویر ندارد
باران شهرآفتاب را به هم ریخت
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

عصرچهارشنبه در حالی‌ که هشتمین روز برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با استقبال نسبتا خوب مردم مواجه بود، باد شدید باعث شد تعدادی از ساز‌ه‌های موقت بخش رفاهی نمایشگاه شهر آفتاب مثل محل استقرار مسافران واژگون شود.

ریزش شدید باران در نمایشگاه بین المللی کتاب بازدیدکنندگان را غافلگیر کرد. در اثر ریزش شدید باران که یک ساعت پیش آغاز شده، محوطه های نمایشگاه از جمعیت خالی و مردم در زیر ساختمان ها پناه گرفته اند. در اثر این بارندگی، در خیابان های شهر آفتاب آب جاری شده و مردم با نایلون هایی به سر در حال تردد در بین سالن ها هستند. 

بارش باران همچنین باعث حرکت مردم برای خروج از نمایشگاه شده است.بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری در شهرآفتاب رو به روی حرم مطهر امام خمینی (ره) برپا شده و تا ۲۵ اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.پس از آنکه بازدیدکنندگان از باران شدید به سالن ها پناه آورده بودند، به یکباره با حجم عظیم آبی رو به رو شدند که در پشت بام برخی سالن ها ذخیره شده بود و شدت گرفتن آن موجب ریزش آب در برخی سالن ها شد. شواهد نشان می دهد که عدم تعبیه مناسب برای خروج آب موجب این آبگرفتگی ها شده است. این درحالی است که فقط از چند نقطه ستاد خبری و محل حضور خبرنگاران در روابط عمومی نمایشگاه چکه باران بیشترین ریزش را ایجادکرده است. 
**‌ ریزش بخشی از سقف بخش ملل نمایشگاه 

همزمان با این اتفاق از سقف برخی از بخش های این نمایشگاه قطرات باران رد شده و با شدت گرفتن باران و نمناک شدن سقف ها، سقف بخش ملل در سالن اصلی ریزش کرد. این سالن که غرفه های روسیه، ترکیه، ژاپن و … در آن مستقر هستند تقریباً خالی از بازدیدکنندگان شده است. خوشبختانه هیچ کتابی خیس یا به آنها آسیبی نرسیده است. باران تنها به برخی غرفه های مستقر در چادرها آن هم به کتاب ها زده بود که بیشترین آن خیس شدن کتب در چادرهای دانشگاهی و آموزشی بود. البته هم اکنون این چادرها نیز با مشکل آبگرفتگی مواجه هستند. 

خوشبختانه این حادثه زخمی یا تلفات انسانی در بر نداشت وهم اکنون نیز بیشتر بخش ها و سالن هایی که دارای نورگیر شیشه ای هستند میزبان چکه های باران ناخوانده اند. اکیپ های امدادی و شهرداری تهران با به کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات مشغول کمک و امداد رسانی برای برطرف کردن مشکلات، به ویژه رفع آبگرفتگی ها و ترمیم سقف ها و جلوگیری از چکه سقف ها هستند. 

** مترو شلوغ شد 



به علت وقوع این اتفاق بسیاری از بازدیدکنندگان از نمایشگاه خارج شده و به سمت مترو رفتند؛ هم اکنون خط متروی شهر آفتاب شلوغ شده است. با این وجود سیل مشتاقان و علاقه مندان به کتاب در نمایشگاه که با این باران بهاری غافلگیر شده بودند همچنان بصورت انبوه در سالن های اصلی و فرعی و حتی ستادهای اجرایی و تشریفات و … دیده می شود که منتظر قطع باران شدید هستند. 



با پذیرش استعفای سرافراز؛ رهبر معظم انقلاب علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیما منصوب کردند

تصویر ندارد
با پذیرش استعفای سرافراز؛
رهبر معظم انقلاب علی‌عسگری را به
ریاست سازمان صداوسیما منصوب کردند

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی با پذیرش استعفای محمد سرافراز و تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ ایشان، عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری دام توفیقه

نظر به استعفای جناب آقای محمّد سرافراز و با تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ دلسوزانه‌ی ایشان که هرگز نباید فراموش شود، جنابعالی را که برخوردار از پیشینه انقلابی و تجربیات مدیریتی در رسانه ملّی، هستید، به ریاست سازمان صداوسیما منصوب می‌کنم.

آنچه باید توصیه شود، در حکم اینجانب به جناب آقای سرافراز به تفصیل آمده است. لذا مؤکداً سفارش می‌کنم به برنامه‌ریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور مؤثر در فضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل و اعتماد کنید.
توفیقات شما را از درگاه ربوبی مسألت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای

۲۲ اردیبهشت ۹۵»

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین آقای سرافراز را به‌ عضویت در شورای‌عالی فضای مجازی منصوب کردند. آقای سرافراز پیش از انتصاب به ریاست سازمان صداوسیما، عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس : با دستور رئیس مجلس مسئولیتپیگیری پرونده دست درازی آمریکا به اموالایران از کمیسیون بودجه به کمیسیون امنیت محول شد.

تصویر ندارد
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس : 
با دستور رئیس مجلس مسئولیتپیگیری
پرونده دست درازی آمریکا به اموالایران از 
کمیسیون بودجه به کمیسیون امنیت محول شد
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از خانه ملت

علاء الدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از دستور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای پیگیری ویژه پرونده برداشت دو میلیارد دلاری ایران از سوی آمریکا خبر داد و گفت: تاکنون مسئول و متولی پیگیری این پرونده، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بود، اما با دستور رئیس مجلس از این پس، کمیسیون امنیت این موضوع را دنبال می کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه پرونده برداشت دو میلیارد دلاری ایران از سوی آمریکا در نشست هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد، افزود: این نشست روز (یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) با حضور مسئولان و متولیان مربوطه برای بررسی ابعاد مختلف حقوقی، اقتصادی و سیاسی این پرونده برگزار می شود.وی ادامه داد: از طرف دیگر مسئله انتقال پرونده برداشت دو میلیارد دلاری ایران از سوی آمریکا به دادگاه بین المللی لاهه، یکی دیگر از برنامه ها و اهداف نشست هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواهد بود.

بروجردی با بیان اینکه اقدام آمریکا در برداشت دو میلیارد دلاری ایران یک سوء استفاده بزرگ و اقدامی غیرقانونی است، تصریح کرد: به طورحتم در چارچوب توافق و مذاکرات صورت گرفته، این اقدام هیچ جایگاهی نداشته و وزارت امور خارجه باید با جدیت، حقوق ملت ایران را پیگیری کنند.

جشن دانش آموختگی ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه آیت الله بروجردی بروجرد برگزار شد

تصویر ندارد
جشن دانش آموختگی 400 دانشجوی 
دانشگاه آیت الله بروجردی بروجرد برگزار شد

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

مسئول امور دانش آموختگان دانشگاه آیت الله بروجردی در حاشیه برگزای این جشن گفت: این جشن، پنجمین دوره جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه آیت الله بروجردی می باشد.

ناصر شمس بخش افزود: امسال ۴۰۰ تن در رشته های مختلف از جمله علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی در دانشگاه آیت الله بروجردی فارغ التحصیل شدند که نیمی از آنها در رشته علوم انسانی و مابقی در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه بودند.وی اظهار کرد: دانشگاه آیت الله بروجردی حدود چهار هزار دانشجو دارد و تاکنون ۲ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

مسئول امور دانش آموختگان دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: حدود ۷۰۰ تن از فارغ التحصیلان دانشگاه آیت الله بروجردی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی کشور از جمله دانشگاه شریف و تربیت مدرس تهران قبول شده اند که این موضوع نشان از سطح بالای علمی این دانشگاه می باشد.وی اضافه کرد: این موفقیت ها حاصل تلاش اساتید و هیات علمی جوان و با نشاط این دانشگاه در راه علم آموزی دانشجویان است.


شمس بخش با اشاره به وجود ۱۴ رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: مسئولان دانشگاه به صورت جدی پیگیر اضافه کردن دوره های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری می باشند که در این راستا موافقت هایی دریافت شده است.اجرای ورزش باستانی، تجلیل از نفرات اول ورودی هر رشته تحصیلی و فعالان فرهنگی، قرائت سوگندنامه، اجرای تئاتر، تجلیل از تعدادی از جانبازان و خاطره گویی دانشجویان از دیگر بخش های این جشن بود.



گوگل یاهو!