‍ سرمایه های بروجرد/ زنده یاد غلامرضا فهیمی

‍ سرمایه های بروجرد

(قسمت ۱۷)

زنده یاد غلامرضا فهیمی


به قلم فرهاد داودوندی:


مرحوم غلامرضا فهیمی در سال ۱۳۲۶ در بروجرد دیده به جهان گشود.

وی پس از گذراندن دوران دانش آموزی ، وارد دانشگاه تربیت معلم (دانش سرای عالی سابق) تهران شد و در سال ۱۳۵۵ مدرک لیسانس تربیت بدنی و علوم ورزشی را از این دانشگاه اخذ نمود.

در سال ۱۳۵۶ همراه با دو تن دیگر (خانم ها دکتر شفیع نیا و دکتر پریوش نوربخش) به عنوان دانشجویان اولین دوره کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی مشغول به تحصیل شدند و همزمان به استخدام دانشگاه شهید چمران اهواز در آمدند. وی با توجه به تعطیلی دانشگاه ها و انقلاب فرهنگی سرانجام در سال ۱۳۶۴ موفق به اتمام دوره کارشناسی ارشد شد و پس از آن ۲۶ سال در این دانشگاه خدمت نمود.


برادران فهیمی افتخار ورزش ایران، از راست: زنده یاد مرحوم استاد غلامرضا فهیمی، استاد ناصر فهیمی و استاد حسین فهیمی

فهیمی در این دوران به ورزش دو و میدانی و والیبال علامند شد و توانست افتخارات زیادی را در سطح کشوری و بین المللی بدست آورد.

او بیش از ده سال به عضویت تیم ملی دوومیدانی کشور  در ماده ۴۰۰ متر با مانع درآمد و در مسابقات مهمی از جمله بازی های آسیایی ۱۹۷۴ تهران ، مسابقات قهرمانی آسیا در سنگاپور و… حضور یافت و در کنار این رشته ورزشی توانست در والیبال نیز خوب بدرخشد و سال های سال در تیم ملی دانشجویان کشور بازی کند.

وی پس از گذراندن دوران ورزش قهرمانی به مربیگری و تدریس در زمینه ورزشی و دانشگاهی پرداخت و در اکثر عرصه های ورزشی کشور کارنامه درخشانی داشت.

عنوان اولین نایب‌ رییس فدراسیون دوومیدانی بعد از پیروزی انقلاب ، مدرس ورزشی دارای مدارک A آسیا ، مدیر تیم های ملی دوومیدانی ، سرمربی تیم ملی جانبازان و معلولان کشور ، سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان امارات متحده عربی به مدت ۵ سال و مدرس فدراسیون دوومیدانی و جانبازان از جمله مسئولیت‌های این پیشکسوت بروجردی بود.

مرد اخلاق ورزش استان ، مدتی را نیز در خوزستان خدمت کرد و مربی بدنساز تیم های فوتبال فولاد‌ نوین خوزستان ، استقلال اهواز ، صنعت نفت آبادان ، دیهیم اهواز و نفت امیدیه ،
عضو کمیسیون برنامه ریزی تربیت بدنی خوزستان ،
قائم مقام تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز ،
۴ دوره مدیر تربیت بدنی و علوم ورزشی و همچنین مدیر گروه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه شهید چمران اهواز ، حاصل حضور وی در استان خوزستان بود.

از دیگر فعالیت‌های استاد فهیمی می‌توان به مربی بدنساز در تیم فوتبال نساجی مازندران اشاره کرد.


زنده یاد غلامرضا فهیمی موفق شد قهرمانان زیادی از جمله برادر خود ناصر فهیمی که سالها قهرمان و رکوردار دهگانه کشور بود را تحویل جامعه دوومیدانی بدهد و در بخش معلولین و جانبازان نیز صاحب ۲۱۲ مدال رنگارنگ در مسابقات پارالمپیک ، جهانی و آسیایی شود.

وی که توانسته بود خدمات ارزشمندی را برای ورزش کشور به ارمغان بیاورد ، متاسفانه دچار بیماری سرطان لوزالمعده شد و پس مدت ها دست و پنجه نرم کردن با این بیماری ، در ششمین روز از مرداد ماه ۱۳۹۵ و در سن ۶۹ سالگی دیده از جهان فروبست.

پیکر مرحوم فهیمی در میان حضور گسترده ای از مردم ، در قطعه ورزشکاران آرامستان (دارالسلام) بروجرد تشییع شد.

از زنده یاد غلامرضا فهیمی ۳ فرزند به یادگار مانده که هر کدام در زمینه های مختلف زندگی در سطح بالایی در جامعه قرار دارند.



تیم والیبال بروجرد سال ١٣۵٠ از رأست به چپ:

 زنده یاد مطهری،  یاراحمدی. زنده یاد محمود سرتیپی یاراحمدی، حنفی.  زنده یاد غلامرضا فهیمی. سعید عهدی. ماشا اله فرخ منش


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!