چرا بروجرد پایتخت ورزش لرستان است؟

چرا بروجرد پایتخت ورزش لرستان است؟


فرهاد داودوندی- بروجرد:


شیوا همایونی با دو مدال ارزشمند جهانی تکواندو بانوان ( به مانند سال گذشته) در حال ورود به بروجرد است که خبر می رسد محمد رضا شاکری نونهال کشتی گیر بروجرد موفق به کسب مدال طلای آسیا شده است.

در حال استقبال از رضا شاکری هستیم که خبر می رسد الهام کاکلی بعنوان عضو تیم ملی بانوان دو و مدیانی ایران عازم مسابقات آسیایی جاکارتا می شود تا در رشته ۲۰۰ متر برای شهر و کشور خود افتخار آفرینی کند.

از آنطرف آروین معظمی گودرزی با توجه به مصدومیت شدیدی که ماه قبل در تمرینات دوچرخه سواری در خطه شمال داشت و خوشبختانه خطر جدی رفع شد، همچنان بخت اول ایران برای کسب مدال در بازی های آسیایی است.


به همه اینها بیفزایم یک رویداد ملی در عرصه ورزشی خبری را،

۱۷ مرداد برابر است با سالگرد شهادت ورزشکار و خبرنگار بروجردی” شهید محمود صارمی” و در این روز در تمام ایران بخاطر یک ورزشکار بروجردی که توانسته در لباس خبرنگاری خود را جاودانه کند، مراسم های مختلف برگزار برای تجلیل از این ورزشکار بروجردی بر پا می شود.


به همین خاطر است که جامعه ورزش بروجرد بر خود می بالد که یک قهرمان ورزشی را توانسته به دنیای خبرنگاری معرفی کند تا این شهید قهرمان با اهدای جان ارزشمندش بتواند نام بروجرد را جهانی تر کند.

به هر حال در این مقاله نمی گنجد که بخواهیم از موفقیت های دیگر کشوری بانوان و آقایان ورزشکار بروجردی طی همین هفته های اخیر مطالب دیگری به نگارش در بیاوریم، کسب مقام های ارزشمندی که هر کدام می تواند برگ زرین دیگری بر ورزش بروجرد و لرستان بیفزاید.

شاید بتوان به این باور درست رسید که آنقدر عناوین ارزشمند ورزشی در بین ورزشکاران بروجردی در سطح استان، کشور و بین المللی کسب می شود که این امر در بروجرد دیگر به یک مورد عادی تبدیل شده است.

با اینکه در حق ورزش و ورزشکاران بروجردی آنچنان که باید و شاید عدالت رعایت نمی شود و در سالیان گذشته کمترین بودجه های ورزشی همیشه به هیئات ورزشی بروجرد تعلق گرفته، اما تنور ورزش بروجرد همیشه به دستان پرتوان ورزشکاران غیورش روشن مانده و خواهد ماند.

در یک جمع بندی دقیق و با ارائه آمار ریز و درشت از ورزش بروجرد و کسب عناوین مهم کشوری و بین المللی توسط ورزشکاران این شهر،( که نمونه اش کسب موفقیت های آسیایی طی دو سه روز اخیر بود که در بالا به آنها اشاره شد) می توان به درستی ادعا کرد که کسب عناوین قهرمانی توسط جامعه ورزش بروجرد آنقدر فراوان است که راهی باقی نمی گذارد بجز اینکه با تاکید بگوئیم: بروجرد پایتخت ورزش لرستان زیباست.

  باقی بقای شما 


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!