نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس: حمایت از کالای ایرانی با مصاحبه و سخنرانی شدنی نیست

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس: 
نبود گزارش روشنی از طرح اشتغال 
پایدار روستایی/حمایت از کالای ایرانی 
با مصاحبه و سخنرانی شدنی نیست


به گزارش وبلاگ خبری بروجرد به نقل از فارس 
عباس گودرزی ظهر امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی میدان اسب‎دوانی و سالن تیراندازی مجموعه ورزشی شهدای کارگر این شهرستان اظهار کرد: با وجود اهمیت طرح اشتغال پایدار روستایی گزارش روشنی از چگونگی اجرای آن وجود ندارد.وی عنوان کرد: با وجود تصویب اعتبار در خور توجه برای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و وجود منابع اعتباراتی در بانک‎ها اتفاق خاصی در این زمینه مشاهده نمی‎شود و هیچ گزارش قابل ارائه روشنی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرآیند اعطای تسهیلات طرح اشتغال روستایی برای روستائیان شفاف و روشن نیست، خاطر نشان کرد: نه تنها در بروجرد و لرستان بلکه در کل کشور موضوع و مشکل اصلی در این حوزه به بانک‎ها برمی‎گردد.

گودرزی افزود: بر اساس تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس در روزهای آینده جلسه‎ای با حضور وزرای کار و جهاد کشاوری، مدیران کل استانی، فرمانداران ۲۳ حوزه انتخابیه، اعضای کمیسیون اجتماعی، مدیران عامل استانی بانک‎های رفاه و توسعه تعاون، روسای صندوق کارآفرینی امید و پست بانک در خصوص آسیب‌شناسی طرح‎های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی برگزار می‎شود، تا سهم موثری در شناسایی موانع و رفع آن‎ها داشته باشد.وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حمایت از تولید ملی با مصاحبه، جلسه، میزگرد و گفتگو شدنی نیست، افزود: شایسته نیست که مسوولان در دفاع از حقوق کارگران فریاد کرده و داعیه طرفداری از آنان را داشته باشند، اما از کالاهای خارجی استفاده کنند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شایسته نیست که با خرید کالاهای خارجی برای بیگانگان اشتغال ایجاد کنیم، در حالی که حمایت نکردن از تولید داخلی موجب بیکاری کارگران هموطنمان شده است.

گودرزی حمایت از کالای ملی را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: این مهم باید به گفتمان عمومی و شعار ملی تبدیل شده و در حد توان و امکان مصرف کالاهای تولید داخلی را در سبد خرید خانوارهای خود بگنجانیم.وی اظهار کرد: با حمایت از تولید بومی و افزایش مصرف کالاهای ایرانی به خودی خود زمینه برای ارتقاء کیفیت محصولات داخلی فراهم شده و رضایت خریداران تامین می‎شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصورتیکه ملت ایران نسبت به مصرف و خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشد، بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور حل می‎شود.وی بازار ۷۰ میلیونی داخلی و ۳۰۰ میلیونی خارجی را ظرفیتی بزرگ برای کشور دانست و گفت: نمی‎گویم که ما می‎توانیم،‌ بلکه عمر ۳۹ ساله انقلاب اسلامی ایران ثابت کرده است که ما توانسته‎ایم.

این مسوول عنوان کرد: یکی از مولفه‎های تقویت تولید ملی ارتقاء‌ سطح مهارت افراد و ایجاد بسترهای لازم برای برخورداری از جامعه کارگری شاداب و پر انرژی است و در این راستا مجموعه‎های کارگری در سطح کشور ایجاد شده‎اند.

گودرزی تاکید کرد: پس از احداث میدان اسب‎دوانی و سالن تیراندازی در مجموعه ورزشی شهدای کارگر باید به دنبال توسعه هر  چه بیشتر این مجموعه ورزشی و بهره‎مندی بهتر جامعه کارگری و شهروندان بروجردی از امکانات آن باشیم.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!