نقد اجتماعی / یکی می مُرد ز درد بی نوایی!

یکی می مُرد ز درد بی نوایی!

یکی می گفت:

 همایش تشکل مردم نهاد نمی خواهی؟!

فرهاد داودوندی- بروجرد:

 تعداد بسیاری از مجموع حدودا ۱۸۰۰ کارگر و کارمند زحمتکش شهرداری بروجرد می گویند شش هفت ماه است حقوق نگرفته ایم!

آسفالت خیابانها و کوچه ها در حد فاجعه است! در حالیکه دیگر شهرهای کشورمان با سرعت در حال رشد هستند، اما شهر ما انگار در زمینه پیشرفت سالهاست در  تونل زمان متوقف شده است!

مدیران محترم شهری از مردم درخواست کرده اند بخاطر مشکلات مالی شهرداری،  بدهی های خود را هر چه سریعتر به شهرداری بپردازند وگرنه ….! مدیریت شهری به جایی رسیده که اولین گروه بازرسان کشوری به سمت بروجرد سرازیر شده و خبرها حاکیست که گروه های بعدی هم در راهند!

 آنوقت در این اوضاع و احوال می شنویم که قرار است ۱۵۰ میلیون تومان از بیت المال، صرف هزینه همایش تشکل های مردم نهاد کشور در بروجرد بشود!

اینقدر تناقص در اعلام برگزاری این همایش در شهری که شهرداری اش میلیاردها میلیارد تومان بدهکار است دیده می شود که مانده ایم از کجای این همایش بنویسیم که رشته کلام از دست مان در نرود!

از اینکه قرار است چند ماه دیگر انتخابات شورا برگزار شود و عده ای قصد دارند خود را رسانه ای کنند تا چند قدم از دیگر کاندیداهای رقیب جلوتر باشند!

از اینکه می گویند قرار است استانداری این هزینه را بپردازد، اما نمی دانیم که آیا استانداری محترم بدهی های قبلی خود به شهرداری بروجرد را  پرداخت نموده است یا خیر؟ و از این مهمتر آیا اول قرار است این پول توسط برگزار کنندگان هزینه بشود و بعدا استانداری وجه آنرا بدهد یا اینکه استانداری محترم اول پول را به حساب برگزاری همایش خواهد ریخت!

 به هر حال دچار تناقص شده ایم از اینکه چرا  از ادارات بروجرد خواسته شده که برای این همایش تمام قد کمک کنند؟!

و اینکه …….

و اینکه اگر قرار بود وضعیت شهری ما با برگزاری این همایش ها بهتر بشود، که تا الان با این همه همایش ریز و درشت که در این شهر انجام گرفته، باید بروجرد بهترین شهر ایران می شد!

دریافت ایده های سرمایه گذاری در شهرستان از شرکت کنندگان از دیگر اهداف این همایش اعلام شده است!

 جل الخالق! در حالیکه صد ها بروجردی نخبه، بخاطر به بازی نگرفته شدن، در ابراز ایده های نوین مدیریت شهری، به گوشه رینگ رانده شده اند و هیچکس توجهی به  این  نخبگان بروجردی  نمی کند، آنوقت ۱۵۰ میلیون تومان در این وضعیت بد اقتصادی می خواهد هزینه شود تا شرکت کنندگان غیر بومی ایده سرمایه گذاری در این شهر را  بدهند!

گفته شده برگزاری تورهای بروجرد گردی از دیگر اهداف این همایش است، مگر دیگر مکان تاریخی و دیدنی  در این شهر سالم مانده که گردشگران بخواهند از آنها دیدن کنند؟!

خود ما بروجردی ها با دیدن میهمانان غریبه که به شهر ما می آیند و چند روزی در منازل مان سکنی می گزینند، سراپای وجودمان را شرمندگی در بر می گیرد که این میهمانان را برای گردش به کجا ببریم؟!

البته تنها مکان تاریخی که جذابیت بسیار خوبی برای توریست های خارجی و گردشگران داخلی در بروجرد خواهد داشت، که خود ما هم تاکید داریم حتما حتما برگزار شود، تور گردشگری از بیماران سرم در دست بستری شده در راهروهای بیمارستانهای صد ساله و مخروبه بروجرد خواهد بود که بد نیست حتما این تور برگزار شود، شایدمیلیونها گردشگر از اقصی نقاط دنیا برای دیدن این مکان منحصر بفرد، به شهرمان تشریف بیاورند!

الغرض! حکایت ما بروجردی ها با این وضعیت اقتصادی نابسامان شهرمان که از دیگر شهرهای کشور عزیزمان در حال عقب ماندن هستیم و عده ای تاکید دارند در آن همایش ۱۵۰ میلیون تومانی برگزار کنند، شده حکایت: یکی می مُرد ز درد بی نوایی…….!

راستی تا یادمان نرفته و ۱۵۰ میلیون تومان، کلا هزینه نشده، بد نیست ایده تور گردشگری از پل تاریخی چهار راه رودکی بروجرد که چهار سال است فقط ستون هایش نصفه و نیمه ساخته شده را نیز به برگزار کنندگان این همایش بدهیم، به هر حال ما هم دل مان برای شهر  زادگاه مان می سوزد، دوست داریم برای رشد شهرمان ایده بدهیم!!  والسلام!


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!