نقد اجتماعی / کهنه سربازان جانباز، قهرمانان افتخار آفرین بروجردی

کهنه سربازان جانباز، قهرمانان افتخار آفرین بروجردی


فرهاد داودوندی – بروجرد:

بسیاری از کهنه سربازان جانباز و قهرمان بروجردی آمده بودند تا با همدیگر دیدار داشته باشند، یادی از دوران گذشته کنند و برای ساعاتی گل بگویند و گل بشنوند.

اینان همان همشهریان عزیزی هستند که سالیان سال قبل برای دفاع از جان و مال و ناموس مردم و حفظ مرزهای ایران زمین، و عشق به دین و مذهب، جان شان را بر کف دست گذاشته و حتی شجاعانه،  کف دست ها را نیز در میدان های مبارزه جا گذاشتند و مدتها بعد سرافرازانه به خانه برگشتند.

در تمامی دنیا رسم است که به سربازان برگشته از میدان های جنگ با دیده احترام فوق العاده می نگرند.

 به آنان القاب محترمانه می دهند، در بسیاری از کشورها به آنان لقب کهنه سرباز می دهند تا همه همیشه در جریان باشند که کشور مدیون سربازان جان بر کف گذاشته سالیان قبل نیز می باشد.

 مردم در تمامی جهان به مدافعین کشورشان که در جنگ دچار مشکلات جسمی شده اند به دیده قهرمان می نگرند.

 بهار بروجرد بسیار زیباست، دیدن یک دشت سر سبز، چیدن یک دسته گل، قدم زدن در کوچه باغ ها و نشستن بر لب جویبارها در این فصل بسیار دلپذیر است.

اما………

اما بسیاری از این کهنه سربازان جانباز قهرمان بروجردی که امروز در گرد همایی مجمع جانبازان بروجرد گرد هم آمده بودند، نه چشمی برای دیدن دشت سر سبز داشتند و نه دستی برای چیدن گل و نه پایی برای قدم زدن در کوچه باغ های زیبای بروجرد، حتی بعضی از آنها توان نشستن بر لب جویبار ها را نیز ندارند، که اگر بنشینند به تنهایی توان بر خاستن نیز ندارند.

  دفاع مقدس سالیان سال است که تمام شده، اما زخم های آن جنگ ۸ ساله هنوز هم در تمامی کوچه و خیابانها خود را در تن بهترین همشهریان مان به ما نشان می دهد.

آن زخم ها در تن بسیاری از جوانان آنروز که اینک دوران میانسالی و کهن سالی را می گذرانند نشان از غیرت ایران و ایرانی جماعت دارد و چه خوشبخت مردم بروجرد که در تاریخ جنگ تحمیلی ۸ ساله نمایندگان غیوری در حفظ این آب و خاک داشته اند، کهنه سربازانی که با اهدا عضوی از بدن شان، همه ما آنها را به نام جانبازان و آزادگان قهرمان بروجردی می شناسیم.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!