معاون فرماندار بروجرد: مبارزه با قاچاق کالا حمایت از تولیدات داخلی است

معاون فرماندار بروجرد:
مبارزه با قاچاق کالا 
حمایت از تولیدات داخلی است

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا 
احمد گودرزیان روز پنجشنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان افزود:در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و بازرسی از واحدهای تجاری باید شان و آبروی بازرایان حفظ شود.وی اظهار کرد:طرح مبارزه با قاچاق کالا به طور جدی در دستور کار قرار دارد لذا بازاریان و اصناف در خرید اجناس خود دقت کنند و از خرید کالاهای قاچاق که مجوز رسمی ندارند خودداری کنند.


رییس تعزیرات حکومتی بروجرد نیز در این جلسه گفت: استفاده از کالاهای قاچاق موجب می شود تا واحدهای صنعتی داخلی توان تولید و رقابت را از دست بدهند و در نتیجه واحدهای تولیدی تعطیل شده و کارگران بیکار شوند.

کیومرث حسن پور افزود: بیکاری زمینه ساز بسیاری از جرایم در جامعه است و زمانی که یک واحد صنعتی به دلیل نبود بازار فروش تعطیل می شود تعداد بیکاران افزایش یافته در نتیجه طلاق، اعتیاد و بسیاری از جرایم دیگر در جامعه رواج می باید.

به گفته وی با اجرای طرح برخورد با قاچاق لوازم خانگی که همزمان با سراسر کشور از سوم مهر ماه در بروجرد نیز آغاز شده ، ابتدا به صاحبان عرضه کالاهای خارجی بدون هویت و نیز بدون برگه گمرک تذکرداده می شود و در مرحله بعد طبق ماده ۱۸ متخلفین موظف به پرداخت جریمه نقدی به حساب خزانه و در مرحله دوم موظف به پرداخت ۲ برابر قیمت کالا می شوند.وی همچنین گفت: در مرحله نهایی ، متخلف علاوه بر جریمه نقدی ۶برابر قیمت کالا و نصب پلاکارد بر سر درب مغازه و تعطیلی محل کسب به مدت ۶ماه محکوم خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: مبارزه با قاچاق کالا یک بحث ملی است و باید اجرایی شود.محمدرضا علوی افزود:امسال ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان انجام شده و ۲۹ پرونده تخلف به ارزش ۱۱۷ میلیون ۹۴۰ هزار ریال در این ارتباط تشکیل شده است.



دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!