مربی بی اخلاق به جایی نخواهد رسید


مربی بی اخلاق، به جایی نخواهد رسید
به قلم: فرهاد داودوندی


بعضی مربیان ورزشی فکر می کنند دریافت حکم حضور در کلاس های دانش افزایی و یا شرکت صرف در کلاس های مربی گری به تنهایی کافیست تا به یک ورزشکار کلمه مربی اطلاق شود.

سالها قبل دکتر اکرامی موسس باشگاه شاهین، اصل حضور ورشکاران و مربیان در این باشگاه را به سه عامل اول اخلاق، دوم درس و سوم ورزش منحصر کرده بود تا جائیکه این سه اصل بسیار مهم بعدها پایه گذار مکتب شاهین در ورزش ایران شد.

ورزشکاران جوانی که تحت نظر دکتر اکرامی در مکتب شاهین پرورش یافتند بعد ها تقریبا همگی از افراد اخلاق مدار و تحصیل کرده رده بالای فوتبال ایران شدند.

متاسفانه بعضی از مربیان ورزشی، هوار و داد، جار و جنجال، توهین به دیگران، تخریب دیگر مربیان و …. را عامل مطرح کردن خود در ورزش می پندارند و غافل هستند که تنها مربیانی می توانند در عرصه ورزش جاودانه و تاثیر گذار باشند که رعایت اصول اخلاقی را همیشه و در همه حال سرلوحه فعالیت های مربیگری ورزشی خود قرار بدهند.

ختم کلام اینکه مربی که بر اعصاب خودش مسلط نباشد و سخنان بی پایه و اساس و توهین آمیز را خطاب به دیگران بر زبان بیاورد، هیچگاه به جایی نخواهد رسید، حتی اگر هزار حکم مربیگری از حضور در کلاس های مختلف مربی گری را در صندوقچه منزل شان روی هم تلنبار شده داشته باشد. والسلام.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!