مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان: بیش از نیمی از طلاق ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی 
خانواده وزارت ورزش و جوانان:
بیش از نیمی از طلاق ها در پنج
سال اول زندگی اتفاق می افتد



به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت مشاوره پیش از ازدواج گفت: بیش از نیمی از طلاق ها در پنج سال اول زندگی زوج ها اتفاق می افتد.
ناصر صبحی روز دوشنبه در شصت و سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اعلام این خبر افزود: آموزش های منسجم در خصوص مشاوره پیش از ازدواج موجب آگاهی و مهارت زوج ها شده و در نتیجه به پایداری ازدواج ها و کاهش طلاق منجر می شود.وی خاطرنشان کرد: براساس آمارهای سال ۹۰، از هر یکصد ازدواج، ۱۶ مورد به طلاق می انجامید درحالیکه آمار فعلی نشان می دهد از هر یکصد ازدواج ، ۲۴ مورد منجر به طلاق می شود.صبحی ادامه داد: البته این آمارها در مناطق مختلف کشور متفاوت است و اگر آمار طلاق ها در استان تهران و البرز را کنترل کنیم ، نرخ ازدواج و طلاق کشور معقول می شود.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: تمام استان های کشور دارای مراکز مشاوره پیش از ازدواج نیستند. باید ۱۶ استانی که دارای مراکز مشاوره پیش ازدواج نیستند را به این مراکز مجهز کرد.
وی گفت: در حال حاضر ۵۳ مرکز مشاوره ازدواج در کشور داریم که در ۱۵ استان در حال فعالیت هستند و علاوه بر آن تا ماه آینده مجوز ۶۰ مرکز مشاوره ازدواج صادر می شود. 

صبحی گفت: قرار است ۲۰۰ مرکز دیگر نیز با اولویت استان های فاقد مرکز مشاوره راه اندازی شود. علاوه بر این مجوز فعالیت ۲۰۰ مرکز مشاوره ازدواج که از سازمان ملی جوانان وقت مجوز فعالیت گرفته بودند دو هفته پیش به طور موقت تمدید شد تا پروانه فعالیت خود را تکمیل کنند و به سازمان نظام روانشناسی ارائه دهند. وی با بیان اینکه شیب طلاق در کشور در حال افزایش است ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ درصد از طلاق ها زیر یک سال و ۵۰ درصد از طلاق ها زیر پنج سال از آغاز زندگی مشترک به وقوع می پیوندد. وی گفت: این آمار نشان دهنده این است که بسیاری از ازدواج ها نابسامان صورت گرفته است، اگر ازدواج موفق و پایدار باشد آسیب ها کمتر می شود. 

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!