محمود نادری ملایری پیشکسوت خوش نام فوتبال بروجرد با دنیایی خاطره ورزشی


محمود نادری ملایری

پیشکسوت خوش نام فوتبال بروجرد

با دنیایی خاطره ورزشی


به قلم : فرهاد داودوندی- بروجرد:

برای معرفی آقای محمود نادری لازم نیست به مانند دیگر معرفی نامه ها از تاریخ تولد(۱۳۲۹)  و مثلا محل تولد( خیابان جعفری) و اینگونه موارد آغاز کنیم، بهترین جمله در رابطه با این پیشکسوت فوتبال بروجرد این است که بگوئیم:  محمود نادری پیشکسوت خوش نام فوتبال بروجرد با دنیایی خاطره ورزشی.

تقریبا تمامی زمان مصاحبه به نقل خاطرات بسیارجالب  ایشان از تاریخ فوتبال بروجرد و لرستان گذشت، اما نه از زبان خودش بلکه از زبان دیگر پیشکسوتان ورزش بروجرد!


فکر نمی کنم فوتبالیست پیشکسوتی در بروجرد باشد که چند خاطره بامزه و جالب از آقا نادری در حافظه نداشته باشد.

اصطلاح ” انگور بند” در فوتبال بروجرد مختص آقای محمود نادری است، فقط قدیمی های فوتبال بروجرد می دانند ” انگور بند” چه اتفاقی در موقع زدن گل توسط آقا نادری بوده است.

کاظم سید علیخانی فوتبالیست مطرح پرسپولیس در سالیان قبل دلخور شنیدن این کلمه ” انگور بند” می شود و علی پروین گلایه وی را به فوتبالیست های بروجردی منتقل می کند تا جائیکه آقا نادری برای دلداری کاظم سید علیخانی به تهران می رود.

و توضیح می دهد که گل های وی آنچنان سریع و قدرتی هستند که در زیر سقف دروازه برای چند لحظه توقف می کند و سپس به زمین می افتد و به مانند ” انگور بند” توپ های گل شده آقا نادری در میان زمین و آسمان معلق می ماند، تا جائیکه انگار که توپ را با یک بند به سقف دروازه آویزان کرده اند!

بسیاری از پیشکسوتان فوتبال بروجرد گل آقای محمود نادری در یکی از مسابقات باشگاهی را بهترین گل زده شده باشگاه های بروجرد می دانند


خودش می گوید: وسط زمین دقیقا کنار خط طولی در حال دویدن به عبداله باعزم که پا به توپ بود فریاد زدم” حالا”، و عبداله باعزم سریعا متوجه منظور من شد و آن پاس گل تاریخی را فرستاد که من هم با تمام توان توپ را با قوسی که به توپ دادم از همان وسط زمین با تمام شدت و قدرت به زیر سقف دروازه حریف کوبیدم، توپ برای لحظاتی به تور زیر سقف چسبید و از همان زمان اصطلاح  ” انگور بند” در فوتبال بروجرد برای گلهای زده شده من بر سر زبان فوتبالیست های آنزمان افتاد.


آقای محمود نادری در بین پیشکسوتان فوتبال بروجرد بسیار محبوب است، گل های بسیاری به تیمهای مطرح آن زمان استان به مانند خیبر و تیمهای کشوری به مانند استقلال اهواز زده است.

خودش معتقد است: فوتبالیست های بروجردی از خانواده ام و حتی برادرهایم به من نزدیک تر هستند و همه آنها بدون استثناء خاطرات ورزشی زیادی از فوتبال من دارند.


وقتی از وی می خواهم از بازیکنان و فعالان فوتبال دوران خودش نام ببرد، مکثی می کند و می گوید همه فوتبالیست های آنزمان دوستان بسیار عزیزم هستند و ممکن است در بیان نام آنها، اسامی از قلم بیفتد، و سپس می گوید،آقایان: کاروان، صحرانورد، حجتی، دیناروند، جهانگیری، حسن دستوری، عبداله باعزم، حسین فهیمی، برادران حدادی، مهدی غزالی، رضا ساعی، حسن پورعارف، علی سیف، سعید پیرهادی، مهران صحرایی، مصطفی ارشدی، سجادیان، میشی، موسی صابونچی و ……. ( اینقدر نامها زیاد هستند که در این مقاله نمی گنجد)

به هر حال برای آقای محمود نادری ملایری فوتبالیست پیشکسوت و خوش نام و دوست داشتنی بروجرد صمیمانه آرزوی موفقیت روز افزون داریم




دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!