لطفا دست نگهدارید، حرمت ها را از بین نبرید

لطفا در گروه های تلگرامی دست نگهدارید

حرمت ها را از بین نبرید

فرهاد داودوندی- بروجرد:

بسیاری از گروه ها و کانال های تلگرامی در بروجرد شده صحنه کارزار بی در و پیکری که امروز و فرداست همه را با خود بسوزاند.

احترام کوچک و بزرگی کلا از بین رفته و هر کسی هر سوژه ای پیدا می کند، بدون رعایت حال دیگران سریعا با پخش کردن آن در گروه های مختلف مجازی، با شدیدترین حالت آنرا به دُهل می زند!

خدا رحمت کند قدیمی ها را که می گفتند: ” ابر باشید، اما نبارید”، ” احترام دیگران را نگه دارید تا احترام تان را نگه بدارند” و …….

هیچکس منکر نقد و انتقاد نیست، اما این انتقاد ها به چه قیمتی؟ در عرصه نقد منصفانه اگر همه با نام و مشخصات واقعی شب و روز همدیگر را نقد کنند، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و چه بسا باعث رشد شهر نیز بشود، اما اگر قرار بر رفتار ناجوانمردانه و تخریبگرانه و موزیانه باشد، شک نکنیم که بزودی در عرصه عدم حفظ حرمت ها، سنگ روی سنگ بنا نخواهد شد!

فقط می توان ابراز تاسف عمیق کرد از اینکه عده ای برای تخریب دیگران، بدون توجه به سوابق درخشان اجتماعی آن افراد، ناجوانمردی را به نهایت رسانیده و پای اقوام نزدیک شخص مورد نظر را نیز به بهانه های واهی و کاملا بی اساس به میان می کشند.

در این میان عده ای با اسامی جعلی و نامشخص نیز آتش بیار معرکه شده اند و بخاطر منافع کاملا شخصی، هر گاه فیتیله مناظرات تند افراد و گروه ها پائین کشیده می شود، با ترفند های مختلف آتش اختلاف بین طرفین را دوباره شعله ور می کنند و چنان ماهرانه کار خود را انجام می دهند و به همه انگ می زنند که هیچ نیروی مستقلی هم نتواند جرات کند که برای میانجیگری قدم پیش بگذارد.

به هر حال ختم کلام اینکه اگر طرفین هر چه سریعتر دست نگه ندارند و همینطور که هم اکنون هست، حرمت ها را از بین ببرند، شک نکنیم بروجرد و بروجردی ها همه از این اختلافات ضربه خواهند خورد و شهر ضرر اساسی خواهد کرد. والسلام.

من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم

تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!