قابل توجه مدیران شهری بروجرد

قابل توجه مدیران شهری بروجرد

موضوع کودکان آدامس فروش را می شد


در همان دقایق اولیه ختم بخیر کرد،اما…


فرهاد داودوندی – بروجرد:

موضوع “کودکان آدامس فروش بروجردی” که توسط شهرداری دستگیر و تصاویرشان بطور “کاملا سهوی” رسانه ای شده بود، حالا دیگر از مرزهای شهرمان گذشته و در سطح کشور به خبر بسیار مهمی تبدیل شده و امروز و فرداست که خبر کاملا جهانی هم بشود!

متاسفانه هر گاه اصحاب رسانه مستقل در شهر ما خواستند به موضوع مدیریت شهری ورود پیدا کنند با هزار! تهمت و تهدید به شکایت و … مواجه می شوند!

بعضی از مدیران شهری هیچگونه تعاملی با رسانه های مستقل ندارند، با اینکه خودشان هم حداقل از گوشی های مجهز به تکنولوژی دنیای مجازی استفاده می کنند، اما به آن مرحله نرسیده اند که عصر عصر ارتباطات است

و در این عصر، حرکت دستجمعی پنگوئن های قطب شمال، کتک کاری دو نفر در خیابان های سانفرانسیسکو، آتش سوزی یک کلبه در وسط بیابان های آفریقا و … در کمتر از یک ثانیه در نقاط دیگر زمین قابل مشاهده است.

با تمامی این تفاصیل، اما در بروجرد، همچنان درب به روی پاشنه ” مصلحت نیست شهروندان در جریان قرار بگیرند” می چرخد، اینجا هنوز “رسانه های مستقل را غیر دوست می دانند” غافل از اینکه در این عصر، هیچ چیز در دنیا از چشمان تیز بین تکنولوژی های پیشرفته ارتباطات دور نیست!

و با اطمینان می توان گفت: به دوره ای از عصر ارتباطات رسیده ایم که حتی اگر رسانه های بومی بروجرد هم به هر دلیل چشمشان را بر روی موضوعی شهری ببندند، اما رسانه های وسیع کشوری را نمی توان به هر دلیل به بی تفاوتی فرا خواند!

دستگیری چند نوجوان آدامس فروش در بروجرد اینک سوژه اول رسانه های داخلی شده و نام بروجرد متاسفانه در این مورد هم “بد” دررفته است و اینک پای هنرمندان و سازمان های اجتماعی و حتی معاونین وزرا  هم به میان آمده است،

اما هنوز در بروجرد، عده ای در عرصه مدیریت، خود را تافته جدا بافته می دانند و فکر می کنند می توان با سر پوش گذاشتن بر مشکلات بی پایان این شهر، طوری رفتار کرد که دیگران متوجه نشوند!


مطمئنا بعضی مدیران شهری از این تجربه تلخ، بازهم درس نخواهند گرفت!

همین معضل پیش آمده در رابطه با کودکان دستگیر شده آدامس فروش، در همان دقایق اولیه می شد با یک عذر خواهی رسمی از طرف مدیران ارشد شهری ختم بخیر شود، اما از آنجا که بعضی مدیران شهری ما با فرهنگ عذر خواهی کاملا بیگانه هستند و چشم دیدن “رسانه های مستقل بروجردی” خودمان را هم ندارند، یک موضوع  آنچنان پیچیده می شود که پای بزرگان کشور را هم به موضوع باز می کند!

موضوعی که می شد با کمترین هزینه منفی برای شهرمان در همان دقایق اولیه رفع شود، اینک آنچنان در سطح کشور بصورت گسترده رسانه ای شده که حتی دیگر نمی شود، جمعش کرد! والسلام .  


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!