فعالیت ۱۰۷ مشاور املاک بدون پروانه کسب در بروجرد

فعالیت ۱۰۷ مشاور املاک بدون پروانه کسب در بروجرد
فعالیت ۱۰۷ مشاور املاک بدون پروانه کسب در بروجرد

به گزارش وبسایت خبری بروجرد

رییس اتحادیه املاک بروجرد گفت: ۶۰۰ مشاور املاک در این شهرستان وجود دارد که ۱۰۷ واحد آن بدون پروانه کسب به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند.
علی دیوکان روز چهارشنبه افزود: اگر چه درخواست پلمب این واحدهای غیرمجاز از طرف اتحادیه املاک چندبار داده شده ولی هیچ‌گونه اقدامی از سوی مسئولان مربوطه تا کنون صورت نگرفته است. وی اظهار داشت: عدم نظارت روی عملکرد بنگاه های املاک از یک طرف و درج قیمت در آگهی های برنامه دیوار از طرف دیگر باعث شده نرخ های کاذب و غیر کارشناسی عرف بازار شوند. 

دیوکان بیان کرد: کارشناسان بخش مسکن با تایید اینکه ۵۰ درصدقیمت املاک کاذب است که معتقدند با وجود اپلیکیشن دیوار و نبود نظارت در معاملات نمی توان حباب قیمت مسکن را شکست. 

رییس اتحادیه املاک بروجرد اضافه کرد: برخی از مشاوران املاک با تشکیل کانال و گروه های واتساپی و تلگرامی بدون در نظر گرفتن ارزش زمین، مصالح به کار رفته و هزینه تمام شده با قیمت گذاری های غیر متعارف و کاذب به تشدید تورم مسکن کمک می کنند.                                                                                                                                                                       
دیوکان ادامه داد: عمل نکردن به اساسنامه داخلی اتحادیه نیز باعث ورود افراد غیر متخصص،نفوذ واسطه‌ها و سودجویان در معاملات ملکی و فعالیت بنگاه های بدون مجوز شده است. وی یادآور شد: شرایط  کنونی اصلاً به نفع مستاجران و خریدارن مسکن نیست و سود این رهاشدگی بازار دارد به جیب دلالان و سرمایه داران می ریزد.                                                                                                                                                    

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!