فرماندار بروجرد: ظرفیت‎های گردشگری با اقتصاد مردم بروجرد پیوند بخورد

فرماندار بروجرد:
ظرفیت‎های گردشگری با 
اقتصاد مردم بروجرد پیوند بخورد
به گزارش وبلاگ خبری بروجرد به نقل از فارس
علی کورانی‎فر صبح پنج شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت گردشگری هیچ ارتباطی با تحریم، تکانه‎های داخلی و خارجی، نوسانات سیاست خارجی و سیاست‎های انقباضی و انبساطی ندارد.وی عنوان کرد: بر این اساس قرار است، یک اندیشکده با محوریت گردشگری در دانشگاه آزاد واحد بروجرد ایجاد شده و در این حوزه به فعالیت بپردازد.

فرماندار بروجرد با اشاره به ظرفیت‎های بسیار عدیده این شهرستان در حوزه‎ گردشگری تاکید کرد: شهر فرزانگان حق دارد که مناطق گردشگری، بناهای تاریخی و دیگر ظرفیت‎های آن مستندسازی و در شبکه‎های ملی پخش شود.

کورانی‎فر همچنین از فعالان رسانه خواست که در جهت معرفی بروجرد اهتمام ورزیده، از انعکاس و بیان نکات منفی خودداری کنند، تا ضعف‎ها در داخل اصلاح شده و منتشر نشوند.وی سپس خطاب به مدیران دستگاه‎های اجرایی بروجرد خاطر نشان کرد: مسوولان اعتبارات عمرانی سال ۹۶ را تعیین تکلیف کرده و اگر به هر دلیل قادر به جذب آن‎ها نیستند، اعلام کنند تا دستگاه دیگری نسبت به جذب اعتبارات اقدام کند.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: مدیران همچنین از هم اکنون در خصوص جذب اعتبارات سال ۹۷ فعال شده و با پیشنهاد موضوعات شهرستان به مدیران کل اجازه ندهند که مدیران استانی برای آن‎ها تعیین تکلیف کنند.

کورانی‎فر بیان کرد: برخی مدیران نسبت به جذب اعتبارات بیخیال بوده و یا نخواسته‎اند که در این زمینه تلاش کنند، آنگاه در مصاحبه‎های خبری از عدم تخصیص اعتبار گلایه می‎کنند.وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای مثبتی برای حضور سرمایه‎گذار در حال شکل‎گیری و تقویت است، گفت: باید فضای منفی که در گذشته منتشر و مانع از حضور سرمایه‎گذاران شده بود، تغییر یافته و با حاکمیت فضای مثبت بستر برای ورود فعالان بخش خصوصی به این شهرستان هر چه بیشتر فراهم آید.

فرماندار بروجرد همچنین به موضوع کمبود منابع آب در کشور و بروجرد اشاره و تاکید کرد: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و اختصاص سهم ۱۰ درصدی به کشت محصولات آب‎دوست و ایجاد ایستگاه‎های پمپاژ آب برای آبیاری اراضی کشاورزی به مدیریت منابع آب کمک می‎کند.

کورانی‎فر با نازیبا خواندن ورودی‎های شهر بروجرد و انباشت گفت: شورای شهر باید فکری اساسی برای نخاله‎های ساختمانی و جمع‎آوری آن‎ها از حاشیه مبادی ورودی کند.وی در ادامه با قدردانی از فعالیت رسانه‎های فعال در حوزه شهرستان بروجرد عنوان کرد: فعالان رسانه‎ای پا به پای مدیران موضوعات مختلف را پیگیری و رصد کرده و در برخی موارد تسهیل‎گر و روشن‎کننده مباحث و موضوعات هستند.

فرماندار بروجرد از فعالان رسانه‎ای خواست که با انتشار خبرهای مثبت از بروجرد و پرهیز از نشر اخبار منفی نقش خود را در بسترسازی برای توسعه این شهرستان ایفا کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!