عباس نیک باف قهرمان بروجردی دهگانه ایران



آقای “عباس نیک باف”

قهرمان بروجردی دهگانه ایران

هفته ” دو و میدانی “بروجرد

۳ الی ۹ اسفند ۱۳۹۸


عباس نیک باف، متولد ۱۳۶۹ در شهرستان بروجرد هستم
در حال حاضر در رشته دوومیدانی حرفه ای فعالیت دارم.

شروع  فعالیت ورزشی  من  از سال ۱۳۷۵  در کنار پدرم و مربی ام، اقای کریم نیک باف شروع شد و در دوران مدارس ابتدایی اولین مسابقه استانی  در سال ۱۳۷۸  در ماده ۶۰ متر مانع و ۸۰۰متر اول شدم.

در آن سال به مسابقات آموزشگاههای کشوری در رامسر  راه پیدا کردم و عنوان سومی و چهارمی را کسب کردم

در مسابقات نونهالان قهرمانی کشور سال ۱۳۸۲ سنندج در  ماده،۶۰۰ متر با زمان یک دقیقه وسی ثانیه به مقام دومی رسیدم و  در۱۰۰۰ متر  با زمان۲:۵۸ ثانیه به عنوان دومی رسیدم.

پس از گذر از دوران نونهالی و در دوران نوجوانانی در مسابقات قهرمانی کشور سال ۱۳۸۵تهران در ماده ۸۰۰متر با زمان ۱:۵۸:۰۰ به مقام چهارمی رسیدم و در ۴۰۰متر بامانع با زمان ۵۵:۰۰ثانیه به مقام دومی رسیدم

در دوران جوانانی عضو باشگاه نفت تهران شدم و عنوان مقام اولی ۴۰۰مانع را کسب کردم و در سال ۱۳۸۸ به اردوی تیم ملی دعوت و به مسابقات بازیهای قهرمانی جوانان آسیا در جاکارتای اندونزی اعزام شدم و در آن مسابقات اولین فینالیست تاریخ جوانان ۴۰۰ مانع  ایران شدم و به مقام چهارمی دست پیدا کردم

بعد از برگشت از اندونزی و یک ماه بعد  در  مسابقات قهرمانی المپیاد ایرانیان در تهران بعنوان ستاره مسابقات شناخته شدم.

 در آن مسابقات در دوی ۴۰۰متر با رکورد ۴۸:۹۵  به مقام سومی رسیدم و  در  ۴۰۰ متر بامانع با رکورد ۵۳:۵۰ به مقام اولی  رسیدم

حدود ۱۲ سال در ماده ۴۰۰ متر بامانع فعالیت کردم و طی این مدت با تعدادی از باشگاه های مطرح ایران مشغول مسابقات بودم، از جمله دو سال عضو باشگاه نفت تهران بودم، یکسال با باشگاه هتل ورزش قزوین، یکسال با باشگاه مخابرات بوشهر، یک سال باشگاه نیروی هوایی، یکسال باشگاه نیروی زمینی ارتش و یکسال از طرف اداره ورزش بروجرد که  در هر مرحله  از مسابقات  روی سکوی  اولی  و دومی و سومی لیگ باشگاههای کشور قرار می گرفتم.

 بعد از چندین سال فعالیت حرفه ای، در سال گذشته ۱۳۹۷ برای اینکه تجربه ای از ماده های دیگری در دو و میدانی به دست بیارم خودم را در رشته دهگانه محک زدم، بخاطر اینکه واقعا این ماده ورزشی  را دوست داشتم  و می دانستم موفق می شوم.

 استعداد و آمادگی جسمانی قوی داشتم چون پدرم در دوران  کودکی  در حد حرفه ای به من تمرین می داد و از لحاظ توان  بدنی من را در سطح بالایی برای پیشرفت قرار می داد، حتی در دوران خدمت سربازی در سال ۹۲ عنوان مقام  اولی  آمادگی جسمانی نیروهای مسلح  را کسب کردم  و از آنجا که متوجه شدم  توانایی استقامت و چابکی و قدرت و جهش را دارم  پس شروع به تمرینات دهگانه کردم.

و با تمرکز و توانایی و استعدادم این رشته را ادامه دادم و با پشتکار توانستم پیاپی رکوردهای خودم را ارتقا بدهم و به این ترتیب به مقام اولی ایران رسیدم.

و در طی یکسال رکورد بالای ۶ هزار امتیاز برای من امید بخش بود،

 تمام سعی ام این است که با تمرکز و تمرینات تکنیکی بتوانم به بالای رکورد ۷ هزار امتیاز برسم و مدال آسیایی را در رشته دهگانه  کسب کنم.

البته با اینکه در حدود دو ماه پیش ( دی ۱۳۹۸ )  در مسابقات بین المللی داخل سالن تهران در هفت گانه با اختلاف ۱۲امتیاز چهارم شدم اصلا برایم مهم نبود چون پدرم که حق بسیار بزرگی برگردنم دارد و تمام موفقیتم را مدیون وی هستم متاسفانه فوت کرده بود

و  به واقع اصلا آمادگی روحی و روانی  نداشتم و بنوعی فقط برای کسب تجربه در این مسابقات  شرکت کردم  هر چند که  حتی درهفت گانه سالن باز توانستم در چند ماده ( ۶۰ متر مانع ، پرش ارتفاع و پرتاب وزنه) تعدادی از رکوردهای خودم را ارتقا بدهم  


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!