طنز. موضوع انشا اشکانیان بهتر است یا سامانیان؟


طنز

موضوع انشاء:

اشکانیان بهتر است یا سامانیان؟


فرهاد داودوندی- بروجرد:

آقا، اجازه؟! از آنجا که موضوع انشا برای مان در رابطه با سلسله های تاریخ ایران گفته اید، شب گذشته برای نوشتن انشای مان بازهم دست به دامان پدر عزیزم شدم و وقتی از آقا جوونم پرسیدم : بابا جوون راسته اولین حکومت تاریخ ایران اشکانیان بوده؟!!!

 ناگهان پدر جوونمون، مثل فنر از جا پرید و غرش کنان خطاب به من  گفت: اینقدر اشکانیان، اشکانیان می کنی که آخرش اشکت را در بیارند!

آقا اجازه؟! بعد پدرجوونمون در حالیکه زیر لب چند تا حرف آب دار که معنی اش را نفهمیدم!!! گفت، با عصبانیت ادامه داد: ” رووله جوو” این اشکانیان آخر باعث می شود با چند تا ” سُقُلُوچ” چند تا ” بامجُوو ” بَلَن زیر چِشات، تا یک کمی ” آیم ” بَشی و بَفمی  اشکانیان،نه  وِرَت مِشه نون و نه مِشه اوُو!

آقا اجازه؟! از اون جایی هم که من آدم خیلی ترسویی هستم و هر کسی یک ” پِخه ” کند، شش متر از جا می پرم، در حالیکه چهار ستون بدنم مثل بید می لرزید خطاب به آقا جوونم گفتم: به روی چشم، گرفتم منظورت چیه! گور پدر اشکانیان، اصلا اشکانیان کیلویی چند؟! حالا که اینجور شد همین الان می روم  در رابطه با ” سامانیان” تحقیق می کنم، شاید زندگی من هم بالاخره سر و “سامانی” گرفت!

آقا اجازه؟! وقتی این حرف را زدم آقا جوونم لبخندی زد و گفت: آفرین پسر چیز فهمم، حالا آدم شدی! سوالی دیگر برای نوشتن انشای زیبایت داری بپرس تا جوابت را بدهم!

آقا اجازه؟! البته نمی دانم چرا وقتی از پدرم پرسیدم نظرت چیه که در رابطه با دوران حکومت ” قراقویونلو” ها هم کمی تحقیق کنم، پدر جوونم در حالیکه با “لنگه دمپایی” دور حیاط به دنبالم می دوید، نعره می کشید و با عصبانیت می گفت: بگو دنبال شر می گردی! آخه تو اصلا بلدی ” قراقویونلو” را درست تلفظ کنی که می خواهی در رابطه با آنها تحقیق تاریخی هم داشته باشی؟! مگر دستم بهت نرسه! ای…..


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!