سنگ روی یخ


به بهانه انتخاب شهردار غیر بومی برای بروجرد

نکند سنگ روی یخ شویم؟!



به قلم: فرهاد داودوندی


دوستان عزیزی اصرار دارند که در رابطه با وضعیت انتخاب شهردار غیر بومی برای بروجرد توسط شورای شهر اظهار نظر کرده و مطلبی بنویسم.


راستش واهمه دارم، که ما نظر بدهیم و حرف بزنیم و اعصاب خودمان را خرد و خاکشیر کنیم و آنها کار خودشان را انجام بدهند!


از همان روزهای اول که تعدادی از اعضای شورای شهر از موضع قدرت با اصحاب رسانه برخورد کردند و رسانه های مستقل شهر را حتی برای حضور در جلسات شورا نامحرم دانستند، حساب کار دست مان آمد که از این شورا،  آبی برای رشد بروجرد گرم نمی شود.


حدود دو سال از عمر شورا گذشته و دریغ از یک کار اساسی که برای شهر انجام داده باشند. همه اش شده جنگ “حیدر نعمتی” و “کی بود کی بود من نبودم”!


شهر های دیگر در همین استان و استان های اطراف مان در حال رشد و توسعه همه جانبه شهری هستند و ما با این زمان از دست دادن ها توسط شورای شهرمان، حداقل هیچ تغییر محسوسی در ظاهر شهر را هم شاهد نیستیم. 


از یکطرف از بی پولی می نالند و از طرف دیگر میلیارد میلیارد برای ساخت پل زیر گذر برای بخش خصوصی در کمربندی بروجرد هزینه می کنند، از یکطرف می گویند آه در بساط شهرداری نیست، از آنطرف هزینه هایی برای پروژه های بی حاصل شهر صرف می کنند که دود از کله همه مان بلند می شود!


در پاسخ دوستانی که اصرار دارند من هم مطلبی در رابطه با آوردن شهردار غیر بومی برای بروجرد بنویسم می گویم که: واقعیتش این است شورای شهر به نظر دلسوزان شهر اهمیتی نمی دهد، اصلا برای شان مهم نیست که ما شهروندان چه می گوئیم و چه توقعاتی داریم، در واقع شورای شهر بروجرد آنطرف ایستاده و هر کاری دل شان می خواهد انجام می دهند و ما شهروندان هم اینطرف ایستاده ایم و داریم حرص و جوش می خوریم!


واقعیتش از “سنگ روی یخ” شده می ترسم.

می ترسم نظر بدهیم و به مانند دفعات قبل به نظرات ما شهروندان اهمیتی داده نشود و هر جور دل شان می خواهد شهردار انتخاب کنند و باز حکایت “روز از نو و روزی از نو” بشود سهم بروجرد.


بنابر این منتظر می مانیم که تا شاهد دستپخت جدید شورای شهر در انتخاب شهردار جدید باشیم، هر چند که  تعدادی از اسامی کاندیداهای احتمالی شهردار شدن را که در شبکه های مجازی دست به دست می شود را وقتی مرور می کنیم، احساس خوشایندی به ما دست نمی دهد. والسلام.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!