سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد: دستگاه های فرهنگی، مردم را با اقتصاد مقاومتی آشنا کنند

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد:
دستگاه های فرهنگی، مردم 
را با اقتصاد مقاومتی آشنا کنند

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا 
علی کورانی فر روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی بروجرد در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: اقتصاد مقاومتی فقط صرفه جویی نیست و باید دستگاه های فرهنگی آحاد مردم را با اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی آشنا کنند.وی با اشاره به کمبود اعتبارت حوزه فرهنگی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل تعدد متولیان فرهنگی در کشور موازی کاری های زیادی صورت می گیرد لذا دستگاه های فرهنگی باید با هماهنگی بیشتر در راستای فرهنگ سازی در جامعه گام بردارند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد افزود: اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان اغلب مردم و مسئولان تبدیل شود تا به یک فهم مشترک از اقتصاد مقاومتی برسیم.وی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به دنبال روش های اثرگذار منطبق با جامعه باشیم تا بتوانیم به اهداف عالی اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

کورانی فر با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید به عنوان یک پزشک متخصص عمل کند، اظهار کرد: این شورا با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان اقتصاد مقاومتی باید به خوبی مشکلات را بررسی و برای آنها درمان تجویز کند.
وی افزود: شورای فرهنگ عمومی باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی جهت دهنده و ریل گذار باشد.


** اقتصاد مقاومتی باید از ادارات آغاز شود
فرمانده انتظامی بروجرد نیز در این نشست با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید از ادارات آغاز شود، گفت: برای موفقیت در سیاست اقتصاد مقاومتی باید مدیران نخبه و خلاق به کار گرفته شوند.

سرهنگ علیرضا دلیری با تاکید بر لزوم تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی به همه آحاد ملت و مسئولان افزود: فرهنگی سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی باعث پیشرفت کشور می شود.

** آموزش و پرورش برای تحقق اقتصاد مقاومتی با کمبود اعتبار مواجه است

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بروجرد نیز گفت: باید برای گنجاندن مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی در کتب درسی و غیر درسی اعتبارات خاصی به آموزش و پرورش تزریق شود. 

شهاب روزبهانی افزود: اصلاح الگوی مصرف که یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی باید از مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شود.وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک حرکت ارزشمند باید به منظور کاهش وابستگی به بیگانگان تقویت شود.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و راهکارهای اجرای آن در جامعه در دفتر امام جمعه تشکیل شد.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!