سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد: تبدیل ایده به کالا از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد:
تبدیل ایده به کالا از اهداف 
اصلی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش وبلاگ خیری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با اشاره به نامگذاری امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: تبدیل ایده به کالا و محصول تجاری از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.
علی کورانی فر روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بروجرد در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه ویژه قرار گیرند. وی استفاده مسئولان از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری خواند و اظهار کرد: مدیران و صاحبان فکر و اندیشه باید ارتباط خوبی با جهاد دانشگاهی برقرار کنند.وی بروجرد را شهر مفاخر و فرزانگان دانست و افزود: ایده های زیادی برای تبدیل شدن به محصولات تجاری در این شهرستان وجود دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجردی با تاکید بر لزوم حرکت به سوی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برای واگذاری زمین به جهاد دانشگاهی و استفاده مراکز رشد اعلام آمادگی کرده است.وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ها قبل در راستای اقتصاد مقاومتی وارد عمل شده و موفقیت های بسیار خوبی در این زمینه کسب کرده است.

کورانی فر گفت: اعتبارات اقتصاد مقاومتی با نظارت دقیق بین واحدهای تولیدی توزیع می شوند تا این اعتبارات در مسیر درست هزینه شوند.وی افزود: استان لرستان در سال های اخیر جنب و جوش خوبی در بحث اقتصاد مقاومتی داشته که این موضوع باعث انتخاب این استان به عنوان یکی از سه استان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور شد.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: نماز جمعه ثمره انقلاب اسلامی و یادگار امام خمینی(ره) است که با توجه به حضور همه اقشار مردم، حرف دل جامعه را بیان می کند.وی افزود: تمام مسئولان برای شنیدن حرف دل مردم باید در این اجتماع باشکوه شرکت کنند تا از این طریق، ارتباطی دوسویه بین مردم و مسئولان ایجاد شود.

کورانی فر با بیان اینکه فرصت خدمت رسانی به مردم برای مسئولان محدود است، اظهار کرد: خداوند فرصت خدمت رسانی را برای گره گشایی از مشکلات مردم فراهم کرده است لذا مسئولان باید نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشند.وی سرگردانی ارباب رجوع و مراجعه آنها به دفاتر نمایندگان، امام جمعه و فرماندار را نشان از ناموفق بودن دستگاه مربوطه در حل مشکلات دانست و گفت: ادارات یا باید کار ارباب رجوع را انجام دهند یا آنها را توجیه نمایند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد توانمندی، برنامه محور بودن و سلامت را از مشخصه های یک مدیر موفق خواند و افزود: مدیران باید از روزمرگی دوری کنند و با برنامه محور بودن از حقوق مردم دفاع کنند.وی با بیان اینکه ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی کشور ملی است، گفت: مدیران باید تلاش کنند سهم شهرستان را از این اعتبارات جذب کنند.

کورانی فر با اشاره به نزدیکی ۱۷ مرادماه روز خبرنگار از مسئولان خواست بیشترین همکاری را با رسانه ها داشته باشند.وی رسانه ها را یار مدیران خواند و افزود: مدیران باید گزارش عملکرد خود را به رسانه ها ارائه دهند تا مردم از اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید آگاه شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد نیز در این نشست گفت: سپاه به عنوان مجری فرامین مقام معظم رهبری طرح های خوبی از جمله پرورش ماهی و قارچ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا کرده است.

سرهنگ محمد پاپی نژاد افزود: در واگذاری تسهیلات اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی باید توجه شود که این اعتبارات در واحدهای دیگری هزینه نشوند.وی اظهار کرد: در ۶۳ طرح عمرانی اقتصاد مقاومتی شهرستان بروجرد طرح شاخصی دیده نمی شود لذا لازم است مسئولان طرح های بهتری در این خصوص ارائه دهند.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!