روزانه ۹۰ نفر در بروجرد به کرونا مبتلا می‌شوند

روزانه ۹۰ نفر در بروجرد به کرونا مبتلا می‌شوند
احمد گودرزیان | پایگاه خبری تحلیلی روزهای بروجرد

به گزارش وبسایت خبری بروجرد

سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: وضعیت این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا در موج سوم از شرایط قرمز گذشته و روزانه ۹۰ نفر در بروجرد به کرونا مبتلا می شوند.
احمد گودرزیان روز یکشنبه با اشاره به اینکه آمار روزانه مبتلایان به کرونای شهرستان در موج دوم روزی ۴۰ نفر بود، اظهار داشت: تختهای فعلی بیمارستان ایت الله بروجردی با توجه به افزایش تعداد بستری شدگان پاسخگو نیست، و امروز کرونا در میان ما جولان می‌دهد و مدام قربانی می‌گیرد و شرایط قرمز و بحرانی بروجرد تشدید محدودیت‌های کرونایی را ضروری کرده است.

وی افزود: وضعیت قرمز و فوق حاد بروجرد موجب شده تا ۳۵ تخت در ۲ بیمارستان امام خمینی(ره) و کوثر علاوه بر ۱۵۰ تخت بیمارستان ایت الله بروجردی آماده پذیرش بیماران کرونا شود. 

سرپرست فرمانداری بروجرد سیر صعودی بیماران کرونایی بستری شده در بروجرد را نگران کننده دانست و بیان کرد: علاوه بر محدودیت‌های تعطیلی صنوف از ساعت ۱۸ و دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی و ادارات و عدم پذیرش ارباب رجوع ٌبه زودی محدودیت‌های بیشتری اعمال خواهد شد.

گودرزیان اضافه کرد: همه اقشار باید بیشتر از قبل پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا موج سوم کرونا قشر بیشتری را از مردم را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: با هرگونه کارناول عروسی و تشییع جنازه و همراهی کردن مردم برخورد و نصب بنر و اگهی ترحیم ممنوع است.

سرپرست فرمانداری بروجرد جمع آوری دستفروشان و اجرای محدودیتهای جدید را از دیگر برنامه های ستاد کرونا در بروجرد عنوان کرد که به زودی عملیاتی می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و قرار گرفتن مردم در فضای بسته و مسقف و برپایی مهمانی و دورهمی زمینه گسترش بیشتر بیماری فراهم می‌شود.
گودرزیان  ادامه داد: اگر فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و رعایت بهداشت و شستشوی مکرر دستها صورت گیرد، به کنترل بیماری کمک می‌کند.

سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: با توجه لزوم تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، بانک‌ها و مراکز پر رفت‌وآمد سطح شهر و به جهت کنترل و پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا گشت و بازرسی از صنوف با مشارکت اداره تعزیرات حکومتی شبکه بهداشت و درمان اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان انجام می‌شود./ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!