روایت مبتلایان به کرونا از روزهای سخت بیماری

روایت مبتلایان به کرونا از روزهای سخت بیماری
 روایت مبتلایان به کرونا از روزهای سخت بیماری

به گزارش وبسایت خبری بروجرد به نقل از ایرنا

حالا دیگر کرونا دغدغه همه افراد در سنین مختلف شده همه ما به نوعی این کنجکاوی را داریم که مبتلایان چه شرایطی را تجربه می‌کنند؛ پاسخ به این کنجکاوی را می‌توان در گفت و گو با بیماران مبتلا شده دریافت کرد.
بیمارانی که کرونا را از سر گذرانده اند در بسیاری موارد خود نیز دوست دارند روایت تلخی روزها و شبهایی را که طی کرده اند، برای بقیه بازگو کنند؛ بنوعی هم احساس خرسندی دارند که پیچی سخت را پشت سر گذاشته اند و هم با بازگو کردن احساسهای دوری و دلتنگی که مجبور بودند دور از خانواده و عزیزان خود و در قرنطینه به سر ببرند به نوعی آرامش خاطر میرسند.

این بیماران از لحظات سخت سپری شده بر اثر این ویروس ناشناخته و چند چهره کرونا می گویند تا تلنگری برای بقیه باشد؛ کسانیکه این بیماری را یا هنوز باور ندارند و یا اینکه آن را جدی نگرفته اند و گاه بخاطر زدن یک ماسک ساده هزاران بهانه عنوان می کنند و شاید حاضر به رعایت ابتدایی ترین اصول بهداشتی در این خصوص نباشند.

به هر روی شنیدن صحبت های مبتلایان به کرونا روایت راستینی از وضعیت ویروس کرونا است که همانگونه که بازگشایی ها انجام شده است می توان گفت میزان چرخش و انتقال این ویروس هم بیشتر شده است و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی را بیشتر می کند.

در همین راستا، برخی بیماران کرونایی در بروجرد تجربه های خود از این بیماری را برای استفاده دیگران با خبرنگار ایرنا این چنین بیان کردند.

روایت بیماران از دوران بیماری

در همین خصوص یکی از بیماران کرونایی به نام امیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بعد از اطلاع از اینکه به ویروس کرونا مبتلا شده ام سریعا خودم را در اتاقی در منزل قرنطینه کرده و از ارتباط با پدر و مادر و همسر و فرزندم خودداری کردم.

وی اظهار داشت: هر روز طبق دستورات بهداشتی و پزشکی که از پزشک معالجم گرفته بودم عمل می کردم و در طول ۱۵ روز قرنطینه از رویاروی با خانواده اجتناب کردم و فقط همسرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی غذا در اختیار من قرار میداد.

وی بیان کرد: روزانه برای هوا خوری به پشت بام خانه می رفتم و حدود یک ساعت خود را در معرض نور آفتاب قرار میدادم، بر روی پشت بام حتی به کبوتر هایم نیز نزدیک نمی شدم.

امیر افزود: بعد از مدت ۱۵ روز پایان قرنطینه و دادن تست دوباره کرونا و منفی شدن تست توانستم به آغوش گرم خانواده برگردم و فرزندم را بعد از گذشت ۱۵ روز در آغوش بگیرم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با رعایت همه پروتکل های بهداشتی هیچ یک از اعضای خانواده ام به ویروس کرونا مبتلا نشدند و از این موضوع خوشحال هستم زیرا سختی هایی که در دروان قرنطینه متحمل شدم باعث شد که هیچ کس را مبتلا نکنم.

سامان یکی دیگر از بیماران کرونایی در بروجرد گفت: بعد از مشاهده علائم بیماری به پزشک مراجعه کردم و پزشک دستور قرنطینه داد تا جواب تست کرونا آماده شود، بعد از این موضوع از رفتن به سر کار خودداری کرده و در خانه ماندم.

وی اظهار داشت: اشتباه من در مواجهه با این بیماری این بود که نتوانستم خودم را از خانواده جدا کنم و متاسفانه همسر و مادرم و برادرم نیز به این ویروس مبتلا شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد که خود نیز به کرونا مبتلا شده است درباره این بیماری گفت: برای مبارزه با ویروس کرونا باید مقاومت بدن را بالا برد و هر روز از هوای مناسب و کافی و آبمیوه های طبیعی و داوری های ویتامین و تقویتی استفاده کرد.

محمد کرمی افزود: در ابتدا این بیماری با علائم آنفلونزا با بدن درد و تب و لرز شروع میشود که باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه و تست کرونا را انجام داد تا مشخص شود که به ویروس مبتلا شده ای یا خیر.

وی اظهار داشت: در مراکز درمانی با آزمایش خون و سیتی ریه و تست و نمونه برداری از بینی و حلق مشخص می شود که فرد مبتلا شده است.

وی بیان کرد: واکنش بدن افراد به ویروس کرونا متفاوت است و به سیستم ایمنی بدن بستگی دارد، در برخی افراد با تنگی نفس و حملات ریوی همراه است و در برخی افراد با بدن درد و تب و لرز خاتمه می یابد ولی همه افراد ناقل این بیماری هستند.

کرمی افزود: این بیماری در افراد با قرنطینه در خانه از ۱۴ تا ۲۱ روز طول می کشد ولی ظاهرا برای کسانی که مبتلا می شوند تا سه ماه امکان درگیری دوباره با این ویروس وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: افراد مبتلا در مراحل قرنطینه باید از ظروف یکبار مصرف استفاده کنند و هر روز پتو و وسایل خود را در نور مستقیم آفتاب قرار دهند.

کرمی  اظهار داشت: افرادی که در این فصل کرونا می گیرند بهتر است در فضای باز استراحت کنند که دچار افسردگی  و استرس نشوند.

وی بیان کرد: افراد مبتلا باید بعد از دوش گرفتن و استفاده از سرویس های بهداشتی محل را با ضد عفونی کنندها ضد عفونی کنند و محلول کلر و آب و وایتکس با درصد های مشخص بهترین ها می باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد اظهار داشت: برای شستشوی لباس از ماشین لباس شویی از سرکه استفاده شود تا ویروس از روی لباس  پاک شود.

بنا بر گفته مسئولان لرستان، بیشتر شهرهای استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و در شهرستان بروجرد تعداد مبتلایان به کرونا در حال افزایش است در همین خصوص رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد می گوید: از ابتدای اسفند ۹۸ و شروع بیماری در شهرستان بروجرد ۱۴۲ هزار و ۸۶۸ نفر بیمار ویزیت شده اند که از این تعداد هفت هزار و ۶۶۴ نمونه گرفته شده است.

به گزارش ایرنا بسیاری از افرادی که ناخواسته به دام بیماری کرونا افتادند روزها و دقایق طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتند، لحظاتی که بنا به اظهارات آنها فکر نمی کردند گریبانشان را بگیرد و به این اندازه هم سخت باشد که صد البته از خانه ماندن و سپری کردن اوقات در منزل که برای برخی صرفا گله و شکایت به همراه دارد، بسیار سخت تر بوده است.

اکنون تعدادی از این بهبودیافتگان که از نزدیک ویروس کرونا را لمس کرده و چند روزی میزبان ناخواسته آن بوده اند تجربیات و حال و احوال خود را برای همگان به اشتراک گذاشته اند تا آنان که هنوز بی خیال آسیب های این ویروس هستند به خود آیند و بیشتر دقت کنند و کسانی که در آغاز راه مبارزه هستند نیز بتوانند با بهره گیری از این مطالب، سکان مبارزه با کرونا را در دست گرفته و این بیماری را بهتر کنترل کنند.

آنچه که بهبودیافتگان کرونا و خانواده‌های آنان به دیگران در عوامل شیوع و انتشار ویروس کرونا گوشزد می کنند ترس و دلهره، حجم زیاد مراجعات به مراکز درمانی، ناآگاهی مردم از بیماری، کمبود اقلام بهداشتی و رسیدگی در قرنطینه خانگی، ناآگاهی از بیماری و رعایت نکردن بهداشت فردی است، مواردی که شاید با اندکی دقت و بها دادن به مسائل بهداشتی بسیار ساده بتوان به قطع شیوع این ویروس کمک کرد./ایرنا

 

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!