دوست داشتم سجاداستقلالی میماند/بانفت زندگی کردم،این بازی برایم سخت است


نفت تهران به خاطر اینکه بدنسازی کمتری انجام داده از نظر شرایط بدنی نسبت به استقلال سرحال تر است

علی قربانی درباره آخرین شرایط تیم استقلال در آستانه حضور در مسابقات لیگ برتر همچنین جدایی سجاد شهباززاده از جمع مهاجمان این تیم و مسائلی مرتبط با استقلال صحبت کرد. متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید.

*چه خبر از جمع مهاجمان استقلال؟
تمرینات مان را انجام می دهیم و شرایط روز به روز بهتر می شود. با کاوه، آرش و جابر رقابت خوبی داریم البته سجاد هم که از جمع ما جدا شد.
*جدایی شهباززاده فضا را برای مهاجمان استقلال بازتر کرد؟
شخصا دوست داشتم سجاد در استقلال می ماند. در آن صورت رقابت هم تنگاتنگ تر می شد. همیشه رقابت باعث می شود تا رفاقت بیشتر شود. با این حال هرکسی خیر و صلاح خودش را بهتر می داند و سجاد هم تصمیم داشت که از استقلال برود. برایش آرزوی موفقیت می کنم.
*منصوریان در صحبت های اخیرش گفته تفکراتش با فصل قبل تفاوت کرد. تو که قبلا شاگردش بودی چنین تغییراتی را حس می کنی؟
خیلی خیلی فرق کرده است. منصوریان دائم در حال به روز شدن است. چه به لحاظ تاکتیکی و چه از نظر بحث تمرینی. او نرم افزارهای خیلی خوبی را در تمرینات به کار گرفته و از آنها در کارهای تاکتیکی هم سود می برد.
*یعنی این منصوریان با منصوریان فصل قبل تفاوت دارد؟
بله. صد در صد با پارسال فرق کرده است البته تفکرات همان تفکرات است اما به نوعی می توان گفت که کامل تر شده و به روز تر تمرین می دهد.
*فضای تیم استقلال تا چه اندازه با نفت فرق می کند؟
شرایط به طور کلی متفاوت است. نصف ایران روی تیم استقلال حساب می کنند. مباحث فنی و عملکرد کلی تیم دائم در حال آنالیز شدن از طرف کارشناسان و مردم عادی است. اگر بخواهید درجا بزنید خیلی سریع با واکنش مردم و کارشناسان مواجه می شوید. من در همین مدت کوتاه که به استقلال آمده ام به خوبی مسائل را متوجه شدم. به طور کلی وضعیت در استقلال با نفت متفاوت است.
*استیو جونز خوب تمرین می دهد؟
خیلی از بدنسازی که انجام می دهد راضی هستم. ظرف همین دو، سه هفته که به کادر فنی اضافه شده به خوبی خودش را نشان داده است. او روی تمام ماهیچه های بدن کار می کند.تمام کارهای کششی را مدنظر دارد و هیچ جایی از دستش در نمی رود. فکر می کنم با این بدنساز به مشکل بدنی نخوریم. 
*اگر مقابل تیم سابقت به میدان بروی کار را چطور پیش بینی می کنی؟
اگر این فرصت به من برسد فکر می کنم کار سختی دارم. من سه سال با نفت زندگی کردم و با همه بازیکنان شان ارتباط صمیمانه ای دارم و با آنها دوست هستم. نفت یک خانواده دوست داشتنی است که بازی مقابل این تیم نه به لحاظ فوتبالی بلکه از نظر روحی قطعا برایم سخت خواهد بود. اما فوتبال حرفه ای است و من حالا بازیکن استقلالم. اگر بازی کنم با همه وجودم رو در روی نفت به میدان خواهم رفت.
*حتما نقطه قوت تیمی که سه سال در آن بازی کردی را می شناسی؟
بهترین ویژگی نفت همدلی بازیکنانش است. آن ها از نظر فنی هم در همه پست ها بازیکنان خوبی دارند. البته تیم نفت به دلیل نداشتن سرمربی و شرایطی که همه از آن خبر دارند کمی دیر تمریناتش را شروع کرد. اما فکر می کنم این تا چند هفته اول حتی به نفع شان باشد.
*چرا؟تیمی که کمتر بدنسازی کرده وضعیت بهتری دارد؟
طبیعی است که آنها خیلی تحت فشار نبودند. به همین خاطر بدنشان آزاد است و فشردگی دوران بدنسازی را پشت سر نگذاشتند. به خاطر این می گویم که احتمال دارد آنها مقابل ما از نظر بدنی شرایط بهتری داشته باشند. هرچند که تیم ما هم به لحاظ بدنی روز به روز بهتر می شود.
*در بازی اول رحمتی را ندارید.به نظرت حسینی از پس کار بر می آید؟
زمانی که حسینی در ملوان دروازه بانی می کرد رو به رویش بازی کردم. او فوق العاده چابک و تیزبین است. من که خیلی قبولش دارم. بچه ها هم از حضورش درون دروازه خیال شان آسوده است. قطعا می تواند از پس کار بربیاید.
*غیبت تماشاگران تان در دیدار اول تا چه اندازه باعث ناراحتی ات شد؟
این یک اتفاق خیلی بد بود. من انتظار داشتم در استقلال و مقابل تماشاگران این تیم به میدان بروم ولی متاسفانه در اولین بازی با این وضعیت رو به رو شدم.  هواداران در بازی فوتبال یار دوازدهم هر تیم هستند. ما در نفت از داشتن چنین حمایتی محروم بودیم و حالا من باز هم باید در اولین بازی در یک ورزشگاه خالی به میدان بروم اما این همیشگی نیست و از بازی بعدی که در تهران داریم قطعا از حمایت هواداران مان بهره خواهیم برد.
*بازی در ورزشگاه خالی روی کارتان تاثیر منفی خواهد داشت؟
فکر نمی کنم بازیکنان ما همه حرفه ای هستند و بازی در همه شرایط را تجربه کرده اند. انشاالله مقابل نفت دست پر از میدان خارج می شویم.
*به نظرت کدام تیم ها برای قهرمانی بسته شده اند؟
هنوز زود است در این باره حرف بزنیم. فصل گذشته هیچ کس روی استقلال خوزستان حساب باز نمی کرد. اما دیدیم که چطور این تیم قهرمان شد. فکر می کنم چند هفته که از لیگ سپری شود بهتر می توان درباره تیم های مدعی قهرمانی صحبت کرد. تا اینجا هم در فصل نقل و انتقالات همه خوب یارگیری کردند. 

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!