در دیدار مسئولان و متخصصان وزارت دفاع؛ رهبر انقلاب: توان دفاعی و تهاجمی را افزایش دهید تا زورگویان احساس تهدید کنند

در دیدار مسئولان و متخصصان وزارت دفاع؛
رهبر انقلاب: توان دفاعی و تهاجمی را 
افزایش دهید تا زورگویان احساس تهدید کنند

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
حسینیه امام خمینی(ره) امروز (چهارشنبه) میزبان نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود و حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا بیش از دو ساعت از فناوریهای پیشرفته، بومی و دانش بنیان که محصول تلاش، ابتکار و دانش محققان و متخصصان داخلی است و اثر مستقیمی بر افزایش توان رزمی نیروهای مسلح دارد، بازدید کردند.

در این نمایشگاه، دستاوردهایی در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه ها و تجهیزات پیشرفته «موشکی»، «راداری» ، «دریایی» ، «اپتیکی» ، «زرهی» ، «پهپاد» و «مراکز ارتباطاتی» به نمایش گذاشته شد.گزارش از توانایی ها و تولیدات سامانه های پدافند موشکی در «بُردهای کوتاه، متوسط و بلند» بخش اول این نمایشگاه بود.

بخش «انواع سونارهای پیشرفته شناورهای سطحی» که به دست متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، غرفه دیگری بود که مورد بازدید فرمانده کل قوا قرار گرفت.سامانه های راداری در انواع «مراقبت، کنترل شکاری و کنترل آتش الکترواپتیکی»، قسمت بعدی از نمایشگاه بود. در این بخش، مسئولان وزارت دفاع گزارشی در خصوص بخش راداری سامانه پدافند و تولید داخلِ «باور ۳۷۳» نیز ارائه کردند. این سامانه قابلیتهای بالاتری نسبت به مشابه خارجی دارد.

«سیستم عامل بومی نیروهای مسلح»، «رایانه امن و ضدبدافزار ملی»، «ارتباطات برد بلند و دیجیتال امن»، «پیشرفتهای ماهواره ای»، «تجهیزات جنگ الکترونیک پیشرفته» و «موشکهای دوش پرتاب»، دستاوردهای دیگری بود که گزارشی از آنها در نمایشگاه به اطلاع رهبر انقلاب اسلامی رسید.در غرفه های دیگر نمایشگاه، دستاوردهای فناورانه متخصصان داخلی در زمینه «افزایش دقت و نقطه زنی موشکهای بالستیک» گزارش شد.


رهبر انقلاب اسلامی سپس در جمع وزیر، مسئولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع، افزایش توان «دفاعی و تهاجمی» را حق مسلم و قطعی کشور دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه مسیر افزایش توان دفاعی گفتند: در دنیایی که قدرتهای «زورگو، سلطه گر و دارای کمترین جوهره ی اخلاق، وجدان و انسانیت» حاکم هستند، و از تجاوز به کشورها و کشتار انسانهای بی گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرتها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی را شیرین و خرسند کننده خواندند و افزودند: علت این خرسندی، علاوه بر دیدن تواناییهای دفاعی که نقش به سزایی در افزایش سطح و ضریب اقتدار کشور دارد، مشاهده نیروهای عالِم، محقق، پژوهشگر، اهل فکر و اقدام، و با ایمان است که بسیار خوشحال کننده و لذت بخش است.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!