در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان پاسخگوی سؤالات فرماندار بروجرد شدند

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان 
مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان
پاسخگوی سؤالات فرماندار بروجرد شدند


به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد
مسلم پورقاسمیان یکشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان سوالاتی درخصوص رفع مشکلات شهرستان بروجرد و پروژه‌هایی که سال‌ها است تمام نشده‌اند، پرسید و مسؤولان مورد خطاب پاسخگو شدند.

فرماندار بروجرد اولین سوال خود را در خصوص سد آبسرده این شهرستان مطرح کرد و گفت: برای سد آبسرده در سال گذشته شش میلیارد تومان اعتبار اخذ شده بود که متاسفانه مبلغ مورد نظر تخصیص نیافت.وی ادامه داد: انتظار می‌رفت که علاوه بر اعتباری که امسال به همان میزان شش میلیارد تومان برای سد آبسرده در نظر گرفته شده اعتبار سال گذشته نیز تخصیص یابد اما متاسفانه این‌گونه نشد، دلیل آن چیست؟

علی امید سیفی مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در پاسخ گفت: سد آبسرده در سال گذشته هشت میلیارد تومان اعتبار داشته است که تنها ۱۰ درصد آن تخصیص یافت.این مسؤول افزود: در سال جاری دو میلیارد تومان جهت انحراف آب این سد پیش‌بینی شده است و اعتبار در نظر گرفته برای این سد در سال ۹۵ نیز همان هشت میلیارد تومان است.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز بیان کرد: در صورت توانا بودن پیمانکار سد آبسرده، می‌تواند از اوراق مشارکت و اسناد خزانه برای ساخت این سد استفاده کند.

پورقاسمیان همچنین خواستار بیان کردن دلیل دیده نشدن اعتبار برای سد شهید بروجردی را در بودجه ۹۵ از مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان شد.

سیفی در پاسخ مطرح کرد: سد شهید بروجردی تنها ۱۰۰ هزار تومان اعتبار دارد ولی با این حال پیمانکار با وجود یک میلیارد طلب به کار خود ادامه می‌دهد و این سد فراموش نشده است.

استاندار لرستان نیز در این خصوص گفت: سد شهید بروجرد با اعتبار دولتی احداث نمی‌شود و باید برای آن یک سرمایه‌گذار پیدا شود.
فرماندار بروجرد سوال بعدی خود را درخصوص طرح توسعه کارخانه نساجی بروجرد پرسید و خاطرنشان شد: حداقل برای تجهیز و نوسازی دستگاه‌های این کارخانه به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.وی اضافه کرد: از مجموع هزار و ۷۰ نفر مشغول به کار در نساجی بروجرد ۵۰۰ نفر بیکار شده‌اند و قرار است که در ابتدای مهر ماه سال جاری به کار خود ادامه دهند، این درحالی است که اعتبارات کمی در اختیار است، برای حل این مشکل چه راه‌حلی وجود دارد؟

پورقاسمیان ادامه داد: ۸۰ کارخانه زانو زده‌اند و در صورت عدم رسیدگی همگی امسال از پای درمی‌آیند و مشکلاتی برای استان به‌وجود می‌آید.

محمدرضا صفی‌خانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در پاسخ گفت: نساجی بروجرد دارای ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه است که برای این امر ۱۱۴ میلیون یورو پیش‌بینی شده است.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه زیرساخت‌های راه‌آهن دورود – بروجرد انجام شده است و به مردم بدهکار هستیم، چرا انجام چنین طرحی در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی لحاظ نشده است؟

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در پاسخ به این سوال تاکید کرد: پروژه‌هایی در قالب اقتصاد مقاومتی لحاظ شده‌اند که تا پایان سال‌های ۹۵ و ۹۶ به پایان برسند که راه‌آهن دورود-بروجرد به زمان بیش‌تری نیاز دارد.این مسؤول افزود: اختیارات این پروژه به استان داده نشده است و به دلیل طولانی بودن زمان اتمام پروژه جزو پیشنهادات برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نبوده است.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!