جپاروف: شاید من خوش‌شانسی استقلالم

سرور جپاروف جپاروف: شاید من خوش‌شانسی استقلالم

ما برای برد به قطر آمده‌ایم و برای برد همه به میدان می‌رویم و تا دقیقه آخر هم برای برد می‌جنگیم

 سرور جباروف در بازگشت به ترکیب استقلال بار دیگر یک برد پرگل را با این تیم تجربه کرد تا تأثیرگذاری‌‌اش بر روند نتیجه‌‌گیری این تیم برای چندمین بار اثبات شود. هرچند او خود این اعتقاد را ندارد و بردهای تیمش را حاصل کار گروهی و شکست‌ها و تساوی‌ها را ناشی از بدشانسی خود و هم‌تیمی‌هایش می‌داند.
جپاروف درباره لیگ قهرمانان آسیا هم حرف زد..

*استقلال- الریان‌؛ این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
قطعاً فضا و شرایط این دیدار با مسابقاتی که تا امروز در این فصل داشتیم متفاوت است. نه جام‌حذفی است که یک بازی کنیم و تمام شود نه لیگ است که بازی برگشت‌مان چند ماه بعد برگزار شود. باید ظرف چند هفته دو بار با الریان دیدار کنیم و بتوانیم حداکثر امتیاز را در دو دیدار رفت و برگشت بگیریم تا به دور بالا برویم.

* چقدر از حریف‌تان شناخت دارید؟
کادر فنی خوبی که داریم با دقت هرچه تمام‌تر الریان را آنالیز کرده و می‌دانیم چه برنامه‌ای باید برای‌شان داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه لازم را در زمین آنها بگیریم. البته می‌دانیم کار آسانی هم نیست.
 
* چطور؟
خب آنها در خط هافبک یکی، دو بازیکن خوب دارند که «تاباتا» هم یکی از آنهاست که من بارها در این سال‌ها روبه‌رویش بازی کرده‌ام. یک کره‌ای و یک مراکشی دیگر هم در خط هافبک دارند و در خط حمله هم فوروارد مراکشی‌شان ۱۲ گل تا اینجا برای تیم‌شان زده است. در کل با تیم خیلی خوبی بازی داریم که سوم لیگ ستارگان قطر است و می‌خواهد هر طور شده بازی خانگی را با برد تمام کند ولی ما هم برای کسب همه امتیازات بازی به قطر می‌رویم و نمی‌خواهیم دست خالی به بازی بعد برویم.

* این روزها همه معتقدند استقلال با بودن جپاروف بهتر نتیجه می‌گیرد. نظر خودت چیست؟
این لطف همه است. من کار خاصی نمی‌کنم و بدون من هم بازیکنان تیم همه تلاش‌شان را کرده‌اند. شاید من برای استقلال خوش‌شانسی می‌آورم (خنده)! ولی از شوخی گذشته همه بازیکنان استقلال با تمام وجودشان تمرین می‌کنند و من از نزدیک در تمرینات شاهد این موضوع هستم.

* چند بازی نبودی! الان بهتری؟
مشکل خاصی نبود و مصدومیت شدیدی نداشتم. کمی گرفتگی کشاله بود که با تمرین و فیزیوتراپی برطرف شد. باید از دکتر نوروزی هم تشکر کنم که خیلی به من کمک کرد. اگر هم کادر فنی در دیدارهای قبلی می‌خواست بازی می‌کردم ولی خود شفر گفت نمی‌خواهد به من فشار بیاورد. من هم تابع تصمیم کادر فنی هستم.

* ویژگی این کادر فنی چیست؟
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها آنالیز دقیق رقباست. شفر خیلی خوب حریف را تحلیل می‌کند و همه اتفاقاتی که قرار است در بازی حریف بیفتد را پیش از دیدار به ما می‌گوید. فکر می‌کنم کنار همه ویژگی‌هایی که او در کار مربیگری دارد این هم یکی از بارزترین‌های آنهاست که خوب می‌داند چه کاری انجام بدهد.

* نتیجه بازی با الریان؟
نمی‌دانم. ما برای برد به قطر آمده‌ایم و برای برد همه به میدان می‌رویم و تا دقیقه آخر هم برای برد می‌جنگیم. امیدوارم با برد هم زمین را ترک کنیم. فقط می‌دانم همه تیم سرشار از انگیزه برد هستند و نه از الریان و نامش و نه از ستاره‌هایش هراسی ندارند.

* شادی گلی برای خودت در آسیا در نظر گرفته‌ای؟
آسمان همه جا یکرنگ است. در آسیا هم گل بزنم پشتک خواهم زد.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!