جاده کمربندی جدید بروجرد احداث شود

جاده کمربندی جدید بروجرد احداث شود
جاده کمربندی جدید بروجرد احداث شود


به گزارش وبسایت خبری بروجرد 

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های بروجرد، احداث کمربندی جدید در این این شهرستان ضروری است.
عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک لرستان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد افزود: کمربندی بروجرد با گذشت زمان در محدوده شهر قرار گرفته و کمربندی جدید باید در این نقطه احداث شود.

وی اضافه کرد: کمربندی بروجرد مسیر تردد چندین استان همجوار است و در طول شبانه روز حجم بالایی از خودروها در این محور تردد می کنندکه رسیدگی و برطرف کردن مشکلات کمربندی الزامی است.

رحیمی گفت: احداث زیر گذر پادگان مهندسی در بروجرد ضروری است و تا پایان امسال باید احداث شود.

فرماندار بروجرد با تاکید بر روشنایی جاده بروجرد اشترینان افزود: جاده بروجرد به اشترینان به طول ۱۲ کیلومتر نیاز به بهسازی آسفالت دارد و روشنایی این جاده باید تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: رفع مشکلات در محورهای مختلف شهرستان بروجرد با هدف حفظ سلامتی مسافران و رانندگانی که در این محورها تردد می کنند، ضرورت دارد و باید به گونه ای برای رفع مشکلات در محورهای تردد برنامه ریزی کنیم تا شاهد کاهش آمار تصادفات خصوصا تصادفات منجر به فوت باشیم.

در ادامه مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: تردد اتوبوس های دورن شهری و خودروهای آتش نشانی در جاده ها باید تسهیل شود.

مهدی پازوکی با اشاره به جلوگیری از خطر آتش سوزی در مراتع و جنگلها اضافه کرد: با توجه به افزایش دما و آتش سوزی در مراتع و جنگلها باید از همه ظرفیت های آتش نشانی استان استفاده شود.

شهردار بروجرد گفت: سد معبر شهر بروجرد یک معضل است و حدود ۵۰۰ نیسان در سطح شهر میوه فروشی می کنند.

رحیم جافری در جلسه شورای ترافیک استان که در فرمانداری برگزار شد افزود: یکی از معضلات شهر بروجرد، سد معبر است به طوری که در بسیاری از خیابان ها شاهد حضور دستفروشان هستیم و ۵۰۰ وانت بار در بروجرد مشغول به میوه فروشی هستند.

وی اضافه کرد: باید یک فکر اساسی برای رفع سد معبر بروجرد شود و  شهردای نمی تواند برخورد قانونی کند که لازم است در این راستا به شهرداری کمک هایی صورت بگیرد.

شهردار بروجرد بیان کرد: با توجه به نصب تابلو های هشدار دهنده ولی متاسفانه نتوانسته ایم انتظارات را برآورده کنیم.

جافری با اشاره به این که کمربندی بروجرد در محدوده شهر است افزود: کمربندی به دلیل این که محل عبور خوردوهای سنگین است، نباید تحویل شهرداری باشد و تا کمربندی جدید احداث نشود شهرداری نمی تواند آن را تحویل بگیرد و باید در این مدت تحویل راهداری باشد.

وی اظهار داشت: در شهر بروجرد برای ورود کامیون ها باید فکری شود و کامیون های سنگین زیرساخت های شهری را از بین می برند و  کسی در این زمینه جوابگو نیست.

شهردار بروجرد با اشاره به اجرای پروژه های آسفالت گفت: با توجه به گرانی قیر  برای اجرای پروژه های آسفالت با مشکلاتی روبرو هستیم اما در سال گذشته قسمت هایی از کوچه ها و خیابان ها شهر آسفالت شد.

جافری با تاکید بر رفع مشکلات در مسکن مهر بروجرد اضافه کرد: مسکن مهر رها شده و راه و شهر سازی هیچ اقداماتی در این منطقه انجام نداده اگرچه این موضوع باید توسط تعاونی ها انجام می شد، اما راه و شهر سازی نیز بحث آماده سازی معابر را انجام نداده است.

وی بیان کرد: پل هوایی میدان شهدا پس از جمع آوری قرار شد برای مناطق دیگری مورد استفاده گیرد که تاکنون این کار انجام نشده است.

شهردار بروجرد از احداث یک میدان در ورودی بروجرد از سمت اشترینان خبر داد و گفت: میدان آیت اله نجفی بروجرد در ورودی بروجرد از سمت غرب ضروری است که برنامه ریزی هایی در این راستا انجام شده است.

رییس پلیس راهور لرستان گفت: اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز ضروری است و در صورتی که امکان حذف نقاط حادثه خیز وجود ندارد باید از علائم هشدار دهنده استفاده شود.

سرهنگ فردین جهانی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان که در بروجرد برگزار شد افزود: نقاط حادثه خیز در استان و شهرستان باید رفع شود زیرا تصادفات و ضرر و زیان های ناشی از تصادفات عواقب زیادی برای جامعه دارند.

وی اضافه کرد: در صورتی که امکان حذف و یا اصلاح نقاط حادثه خیز نیست باید علائم های هشدار دهنده در این نقاط نصب شود تا به کاهش تصادفات کمک کند.

سرهنگ جهانی ورود کامیون ها به داخل شهر را ممنوع دانست و گفت: ورود و تردد کامیون ها داخل شهر ممنوع بوده و باید برای آنها پارکینگی در خارج شهر راه اندازی شود.

رییس پلیس راهور لرستان ساماندهی دستفروشان را ضروری برشمرد و افزود: فروش میوه با وانت بارها یک معضل شهری است که باید برای رفع این مشکل مکانی در نظر گرفته شود و وانت بارها در این مکان ساماندهی شوند.

وی بیان کرد: ایجاد و راه اندازی بازارچه های عرضه میوه و تره بار در مکان های مختلف در راستای کاهش مشکلات سد معبر بسیار موثر است.

سرهنگ جهانی اضافه کرد: این معضل در شهرهای بزرگ حل و فصل شده و می توانیم با برنامه ریزی و ایجاد مکانی برای دستفروشان وانت بارها، ساماندهی لازم را انجام دهیم.در ادامه رییس پلیس راهور بروجرد گفت: کمربندی بروجرد باید تعیین تکلیف شود چرا که این محور حادثه خیز است.

سرهنگ مهدی تقوی اضافه کرد: باید تقسیمات کار بین پلیس راه، راهداری و راهور مشخص شود و با برنامه ریزی و مشخص شدن کار هر دستگاه اقدامات لازم انجام شود.

معاون راهداری لرستان نیز در این جلسه گفت: ۴۵ هزار متر لکه گیری، ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت و پنج کیلومتر آسفالت راه روستایی در شهرستان بروجرد انجام شده است.

عارف امرایی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده تا ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در بروجرد نیز انجام خواهد شد.وی با اشاره به بهسازی راه ها اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد راه های شهرستان بروجرد بهسازی شده است.

معاون راهداری لرستان با اشاره به رفع مشکلات در جاده بروجرد اشترینان اظهار داشت: یک برج نوری در مسیر جاده بروجرد اشترینان در مسیر روستای گلچهران نیز نصب خواهد شد.

امرایی گفت: در جاده بروجرد اشترینان ۳۵۰ نیوجرسی در حال نصب است و در مجموع شهرستان بروجرد دارای ۶۹۲ کیلومتر راههای اصلی و روستایی است./ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!