تهران در تسخیر هنرمندان بروجردی


پرچم بروجرد در هنر کشور همیشه بالاست

تهران در تسخیر هنرمندان بروجردی

به یاد استاد محمدابراهیم جعفری و برای نخستین بار؛

هنرمندان نقاش بروجردی در «گلدشت» گرد هم آمدند



به مناسبت افتتاحیه نگارخانه ققنوس، نمایشگاه نقاشی هنرمندان بروجردی  با عنوان «گلدشت»، با حضور هنرمندان مطرح کشور برگزار شد.

به مناسبت افتتاحیه نگارخانه ققنوس در شهرک اکباتان، نمایشگاه نقاشی هنرمندان بروجرد با نمایش آثاری از اساتید: لوریس چکناواریان، جواد بختیاری، مرتضی گودرزی دیباج، محسن احتشامی، غلامحسین سهرابی، محمود باجلان، شیما خشخاشی، فرشته غازی‌راد، بابک لطیفی، احمد مقدسی، محمد یاراحمدی، عباس یزدی، آرمان یعقوب‌پور و مهران یوسفی برگزار شد.

در این مراسم استاد جواد بختیاری ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق مبارک و تشکر از بانیان این محفل گفت: این مراسم  به یاد هنرمند نام آشنا و درجه یک کشور محمدابراهیم جعفری برگزار شده است.

 هنرمندی که یک تیپ و یک شخصیت ویژه بود. هنرمندی که جایگاه خاصی در هنر تجسمی معاصر دارد.

ایشان در پایان سخنانشان پیشنهاد یک گروه منسجم با عنوان «نقاشان سیار با تبار بروجردی»، با هدف حضور جدی و مستمر در برپایی نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری را دادند،

که این پیشنهاد با استقبال زیادی روبه‌رو شد.

استاد لوریس چکناواریان نیز با حضور در این مراسم گفت: باعث افتخار من است که یک بروجردی‌ام و هرچه دارم از این سرزمین دارم. بروجرد هنرمندان و شخصیت‌های بزرگی در همه زمینه‌ها دارد و تاریخ این دیار بسیار قدیمی است.

این سرزمین، مرکزی از هنر و فرهنگ بوده است و امروز می‌بینیم که هنرمندان بزرگی در این نمایشگاه حضور دارند و حضور شما مهمانان نشانه‌ای از فرهنگ‌دوستی مردم این دیار است.

مهران یوسفی مدیر آموزشگاه هنری ققنوس نیز ضمن خیرمقدم و ابراز خوشحالی از این رویداد مهم بیان کرد: بسیار خرسندم از اینکه همه اساتید حاضر در نمایشگاه، با تنوع و تفاوت نگاه هنری و با درجه بالایی از هنر و معرفت برای اولین بار در کنار هم دیده شدند.

 امید است این اتفاق در همه عرصه‌های هنری استمرار یابد.

نکته قابل توجه و خاص این نمایشگاه، اجرای نقاشی زنده توسط استاد چکناواریان در حضور حاضرین و خلق اثری به نام «بهار بروجرد» بود که مورد استقبال مهمانان قرار گرفت. این اجرا با نوازندگی دلنشین پیانو توسط مهران یوسفی همراه بود.

عبدالرضا فریدزاده از شاعران خوب کشور در این مراسم به شعرخوانی پرداختند.

اجرای زنده موسیقی کلاسیک در حضور استاد چکناواریان توسط: تینا یوسفی (ویولن)، امیرعلی محمودی (پیانو) و مهتا علی نیان (ویولن سل) از دیگر نکات قابل توجه این محفل بود.

همچنین سیاوش قدسی، میلاد قدسی و پویا صفایی نیز، به اجرای موسیقی سنتی پرداختند.
استاد عباس جمال‌پور و علی‌قلی محمودی بختیاری نیز در سخنانی از این اتفاق زیبا ابراز خرسندی کردند.

فرشاد پیروزپی از مدیران هنری کشور و دکتر مصطفی راستینه رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی و دکتر افروز، در این مراسم حضور داشتند.

در این آیین، هنرمندان: محمود باجلان، شیما خشخاشی، احمد مقدسی، غلامحسین سهرابی، شمس‌الدین مرادی، مسعود سعادت، فرشید صمدی‌پور، حسین کیانی، احمد زالی، محمد باجلان، محمد احتشامی، مجید شتی، محمد حمزه‌ای، داود یاراحمدی، محمود صفایی، علیرضا حبیبی، دکتر محمود صادقی‌زاده، سعید شجاعی، علیرضا پورابراهیم، رضا انتظاری، عبدالرضا برق‌‌دهنده، مهرداد یاراحمدی، احسان صادقی، آذر مهدور، مریم احدی و… حضور داشتند.

لازم به ذکر است برگزاری این محفل با تلاش ویژه مهندس جواد کماسی فرماندار سابق بروجرد، همراه بود.

اجرای خوب این مراسم بر عهده محمد یاراحمدی، از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه بود.

گفتنی است، نمایشگاه نقاشی «گلدشت» از ۲۸ تیرماه تا ۳ مردادماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در نگارخانه ققنوس واقع در شهرک اکباتان، فاز یک، بلوار شهید نفیسی، روبه‌روی B1، پلاک ۳۷ برقرار می‌باشد.

















دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!