تمجید بی سابقه سرمربی اسپانیا از ایران

ایران و کی روش فوق العاده هستند

لوپتگی دقایقی پیش فهرست نهایی تیم ملی اسپانیا را برای جام جهانی اعلام کرد که در آن نام چهره هایی چون موراتا، سرجی روبرتو و مارکوس آلونسو دیده نمی شود.

به گزارش “ورزش سه”، لاروخا در جام جهانی با تیم ملی کشورمان، مراکش و پرتغال هم گروه است و شانس اول صعود و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می شود.

 

سرمربی تیم ملی اسپانیا پس از اعلام فهرست نهایی در نشستی خبری شرکت کرد و به سوالات پاسخ داد.

 

 

 

 

غایبان لیست:« می خواهم یادی کنم از بیرون مانده های فهرست نهایی و باید بگویم که یکی از تلخ ترین تصمیمات زندگی ام را گرفتم. همه آنها شایسته حضور در جام جهانی بودند. موراتا، ویتولو، ایارامندی و….. در نهایت فقط ۲۳ نفر می توانستند در فهرست نهایی قرار بگیرند و معتقدم این بازیکنانی که دعوت شده اند، می توانند بیشترین کمک را به من در جام جهانی بکنند.

تردیدها که همیشه وجود دارند و انتخاب فهرست نهایی اصلا ساده نبود. شاید برای شما انتخاب مونرئال عجیب باشد اما او در تمام اردوهای ما حضور داشت و به توانایی هایش ایمان کامل دارم.»

 

دلیل غیبت موراتا:« با کسانی که نیاز دیدم صحبت کردم و نیازی نیست که نام شان را فاش کنم. به اعتقاد من اینهایی که در فهرست نهایی قرار گرفتند، شایسته ترین ها بودند. بازیکنان دیگری در پست موراتا بودند که می توانند به تیم ملی کمک بیشتری کنند. البته قصد منفی نگاری علیه موراتا را ندارم ولی باید قبول کرد که او این اواخر شرایط پیچیده ای در چلسی داشت. خط زدن او برایم دردناک بود ولی نمی خواستم ۴ مهاجم را به رقابت ها ببرم.»

 

 

 

 

ایران:« هیچ حریف ساده ای در جام جهانی وجود ندارد. هر بازی برای ما فینال است. ایران و کی روش را به خوبی می شناسم. آنها در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده اند. یک حس وحدت تیمی بزرگی در ایران وجود دارد که آنها را به تیمی بسیار سختکوش و رقابت طلب تبدیل کرده است. از نظر من ایران در جام جهانی قبلی فوق العاده بود و مطمئنم که حریف سختی برای مان خواهد بود.»

 

 

 

 

 آسپاس، رودریگو و کاستا در خط حمله: « هر سه به ما کمک زیادی خواهند کرد. آنها توانایی های متفاوتی دارند. آسپاس در بیرون و داخل محوطه جریمه بازیکن خطرناکی است. کاستا مهاجمی سختکوش است که فشار زیادی به مدافعان حریف وارد می کند و رودریگو نیز می تواند در همه مناطق فاز تهاجمی به خوبی خودش را وفق دهد.»

 

تعطیلات بازیکنان رئال:« می دانم که بازیکنان رئال به دلیل حضور در فینال لیگ قهرمانان دیرتر به ما اضافه می شوند. به جای آنها چند بازیکن از تیم زیر ۲۱ ساله ها کنار ما تمرین خواهند کرد. امیدوارم که رئال قهرمان اروپا شود.»

 

مدعی قهرمانی:« این تیم به عقیده من بهترین بازیکنان ممکن را در خودش دارد. فروتنی، عشق و انگیزه در این مجموعه موج می زند و بازی به بازی بر اعتبار تیم افزوده خواهد شد. هدف ما قهرمانی است و با همین انگیزه به روسیه خواهیم رفت. در حال حاضر شرایط همه بازیکنان بسیار خوب است و تا شروع رقابت ها بهتر هم خواهد شد.»


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!