تقوی:مربیانی به مانند بنتیز و دی‌ماتیو که تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارند در این رده مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فوتبال نیوز۱۲۰-علیرضا منصوریان در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده از لیگ دسته اول انگلیس یک پیشنهاد مربیگری دارد که این صحبت‌های او بازتاب زیادی در رسانه‌ها پیدا کرد و واکنش‌های مختلفی به وجود آورد که در یکی از آنها محمد تقوی مدافع سابق تیم ملی و باشگاه استقلال عنوان کرد منصوریان هیچ پست رسمی نمی‌تواند در انگلیس بگیرد.

تقوی در پیامی که شب گذشته منتشر کرده نوشته است:

«پس از مصاحبه امروز علی منصوریان مبنی برداشتن پیشنهاد مربیگری درلیگ یک انگلستان دوستان زیادی تماس گرفتند و در این مورد نظرم را جویا شدند. ابتدا باید بگویم لیگ یک در کشور انگلستان وجود خارجی ندارد. پس از لیگ برتر، چمپیون شیپ است که شاید آن را در ایران لیگ یک می‌گویند. بنابر نظر تمامی کارشناسان و مربیان فوتبال چمپیون شیپ انگلستان با ٢۴ تیم سخت‌ترین لیگ دنیاست و مربیانی به مانند بنتیز و دی‌ماتیو که تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارند در این رده مشغول به فعالیت هستند. پس از چمپیون شیپ، دیویژن ۱و دیویژن ۲ است که فوتبال اصیل و فیزیکی انگلستان را در آن می‌توانید ببنید. در لیگ برتر داشتن پرولایسنس از اروپا و انگلستان اجباری است و در رده‌های پایین‌تر (ای) لایسنس کمترین مدرک مورد قبول فدراسیون فوتبال انگلستان است. ممکن است با توجه به ارتباطات موجود بین اجنت‌های بین المللی و مالکان باشگاه افرادی برای کسب تجربه در کنار باشگاه فعالیت کنند اما هیچ پست رسمی نخواهند داشت.

با این شرایط مربیان آسیایی و آفریقایی هیچ شانسی برای کارکردن در انگلستان را ندارند. با مثالی موضوع را کاملا روشن می کنم.
هر زمان کشتی ایران در هررده‌ای از کشور انگلستان مربی وارد کرد می توان گفت انگلستان از مربیان ایرانی در فوتبال استفاده خواهد کرد.
البته شخصا خیلی خوشحال می‌شوم اگر چنین پیشنهادی برای علی وجود داشته باشد اما باید بسیار مراقب باشد و فریب اجنتها و کارگزاران که همان دلالان است را نخورد.»


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!