تشییع پیکر حاج جواد مهرافزون و حاجیه خانم فاطمه روزبهانی / احترام و آبرویی که خداوند هدیه می دهد

به بهانه حضور گسترده مردم بروجرددر مراسم های جداگانه

تشییع پیکر حاج جواد مهرافزون و حاجیه خانم فاطمه روزبهانی

احترام و آبرویی که خداوند هدیه می دهد


فرهاد داودوندی- بروجرد:

مرحوم حاج جواد مهرافزون شهریور ۱۳۹۳ جان به جان آفرین تسلیم نمود و همسر گرامی اش مرحومه فاطمه روزبهانی همین سه چهار روز قبل ( با فاصله حدودا ۲ سال ) به دیدار حق شتافت
 

 گستردگی حضور مردم در مراسم تشییع،تدفین و ختم زنده یادان حاج جواد مهرافزون و مرحومه حاجیه خانم فاطمه روزبهانی مادرشهید غلامعباس مهرافزون شاید برای بسیاری تعجب انگیز بود که مگر این زن و شوهر سالخورده چه مسوولیتی در شهر داشتند؟ که پیر و جوان، زن و مرد، شهری و روستایی برای وداع با آنها آمده بودند؟

مرحوم حاج جواد مهرافزون کارگری ساده و بازنشسته و همسر گرامی اش نیز زن پاکدامن و خانه داری بود، اما نکته ای که باعث شده بود این زن و شوهر مراسم تشییع شان اینقدر پرشکوه برگزار شود مربوط به رفتار و کردار زمان زندگی شان بود.

این زوج سالخورده در قبال جامعه اطراف شان خود را مسوول می دانستند، با اینکه هیچ مسوولیتی در مدیریت شهری نداشند.

به همین خاطر بود که در پس یک عمر زندگی سالم، هیچگاه نام شان در هیچ اختلاسی شنیده نشد، هیچکس نشنید که این زن و شوهر به ناحق از بیت المال سوء استفاده کنند، هیچ جا شنیده نشد که  پول های میلیاردی خرج کنند تا برای خود شخصیت و احترام بخرند، دست شان در هیچ زد و بند پشت پرده شهری نبود! برای چسبیدن به میز ریاست به زمین و زمان التماس نمی کردند!

همانگونه که ساده زیستند، ساده و با آرامش در اوج داشتن احترام در بین مردم،  جان به جان آفرین تسلیم نمودند.

مرحوم حاج جواد مهرافزون همیشه به اطرافیان خود در جمع تاکید داشت که بدترین نوع زندگی “بریدن نان دیگران” است، مرحوم فاطمه روزبهانی که بعد از برخورد یک موتور سوار نوجوان با وی که منجر به مصدومیت شدید وی شد، درس زندگی به دیگران آموخت که می تواند الگویی برای همه ما باشد.

این بانوی سالخورده بلافاصله پس از تصادف به ضاربش رضایت داد و تاکید داشت که این نوجوان به هیچ وجه نباید پایش به مراجع قضایی و انتظامی باز شود زیرا آینده اش تباه خواهد شد.

 مرحوم فاطمه روزبهانی از حق خود گذشت تا زندگی مجددی به نوجوانی ببخشد که مرتکب اشتباه  شده بود، آن زنده یاد آنقدر دنیا دیده بود که بداند دیگر سلامتی را به دست نخواهد آورد، اما در حساس ترین تصمیم زندگی اش، زندگی  یک خانواده و بخصوص یک نوجوان را از تباه شدن در پشت میله های زندان نجات داد!

مرحوم حاج جواد مهرافزون و مرحوم فاطمه روزبهانی هیچگاه تحصیلات آکادمی نداشتند، عضو هیچ حزب و گروهی هم نبودند، مطمئنا هیچگاه هم در هیچ  متینگی با پز روشنفکری به مردم پند و نصیحت نداده بودند، اما………..

اما این زن و مرد بروجردی که اینک در جوار حق به دیدار شهید غلامعباس مهرافزون فرزند شهیدشان شتافته اند، نشان دادند که کوتاه ترین راه رسیدن به خداوند مهربان، ابراز عشق و محبت به دیگران است.

همین راز کوچک دوست داشتن دیگران که در عمل هم این زن و شوهر بروجردی به خوبی آن را انجام دادند و موفق از این آزمون سخت زندگی بیرون رفتند، رمز حضور انبوه بیشمار مردمی بود که آمده بودند در مراسم های جداگانه تشییع پیکر این زن و شوهر، از انسانیت مرحوم حاج جواد مهرافزون و مرحومه حاجیه خانم فاطمه روزبهانی به نیکی یاد کنند!

روحشان شاد و یادشان گرامی باد. 


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!