بروجردی: آمریکا در برجام بارها نقض عهد کرد

بروجردی:
آمریکا در برجام بارها نقض عهد کرد


به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از خانه ملت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: ممکن است علی رغم مصوبه کارگروه اقدام مالی درباره ایران، آمریکایی ها به صورت شفاهی یا به صورت دستور العمل های محرمانه به سیستم های بانکی، همچنان دستور عدم تعامل با بانک های ایران را ارسال کنند.
علاء الدین بروجردی با اشاره به تصمیم اخیر کارگروه اقدام مالی درباره ایران مبنی بر تعلیق محدودیت ها و اقدامات تقابلی گروه ویژه مالی بین المللی، گفت: با توجه به اصل بدبینی به حق و همیشگی ایران به آمریکا، نباید در این زمینه قضاوت خوشبینانه و شتاب زده ای انجام بدهیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آن چه که حائز اهمیت بوده، این است که در صحنه عمل چه اتفاقی واقع می شود، از این رو تصویب مصوبه‌ای از سوی غربی ها برای برداشتن موانع و خرسندن شدن ما، امر و مسئله کافی نیست.وی گفت: متأسفانه آمریکایی در برجام به عنوان یک تعهد رسمی، امضاشده و بین المللی و با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت، بارها نقض عهد و پیمان شکنی کرده اند، از این رو مهم این است که در صحنه عمل چه اتفاقی رخ داده و رویکرد آمریکا در این رابطه چگونه است.

بروجردی تصریح کرد: ممکن است علی رغم مصوبه کارگروه اقدام مالی درباره ایران، آمریکایی ها به صورت شفاهی یا به صورت دستور العمل های محرمانه به سیستم های بانکی، همچنان دستور عدم تعامل با بانک های ایران را ارسال کنند و این قطعا آغاز یک بازی جدید خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: به نظر من نباید شتاب زده و خوشبینانه عمل کرد و باید منتظر باشیم تا ببینیم در صحنه عمل چه اتفاقی رخ خواهد داد.کارگروه اقدام مالی در بیانیه خود که روز جمعه منتشر شد، از تصویب و تعهد سیاسی سطح بالای ایران به یک برنامه اقدام برای رسیدگی به کمبودهای مربوط به مبارزه با پولشویی و مقابله با حمایت مالی از تروریسم و هم‌چنین تصمیم این کشور برای دریافت کمک‌های فنی در جهت اجرای این برنامه اقدام استقبال کرد و اقدامات تقابلی را به مدت ۱۲ ماه به حالت تعلیق درآورد تا در روند اجرای برنامه اقدام نظارت کند.

هم‌چنین در ادامه این بیانیه آمده است: ایران تا زمان اجرای کامل برنامه اقدام کماکان در بیانیه‌ عمومی کارگروه اقدام مالی باقی خواهد ماند. تا زمانی که ایران اقدامات لازم برای رفع کمبودهای تعیین شده در برنامه اقدام را کامل نکرده است، کارگروه اقدام مالی نسبت به خطر ناشی از حمایت مالی تروریسم از سوی ایران و تهدیدی که برای نظام مالی بین‌المللی ایجاد می‌کند، نگران خواهد بود.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!