امام جمعه بروجرد: سازمان های مردم نهاد، نماد مشارکت و انسجام جامعه هستند

امام جمعه بروجرد:
سازمان های مردم نهاد، نماد
مشارکت و انسجام جامعه هستند
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روز چهارشنبه در دهمین همایش ملی سازمان های غیر دولتی ومردم نهاد که درمجتمع فرهنگی هنری دکتر زرینکوب بروجرد برگزار شد افزود: انجام کار گروهی در راستای اهداف اسلام بوده و همه مسلمانان وظیفه دارند که در کارهای نیک و پسندیده همکاری نمایند.وی اضافه کرد: اگر اصل همکاری و تعاون در جوامع اسلامی نهادینه شود افراد بدون در نظر گرفتن خویشاوندی و منفعت شخصی کارهای ارزشمند را انجام داده و بسیاری از نابسامانی ها برطرف می شوند.

بگفته امام جمعه بروجرد سازمانهای مردم نهاد که مستقل از دولت فعالیت داشته و در راستای خدمت رسانی به مردم حرکت می کنند، نماد مشارکت و اتحاد بوده که بشتر نیز درارتقا سلامت و اموزش، کاهش فقر ومحرومیت وتوسعه همه جانبه نقش مهمی را ایفا می کنند.

حجت السلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: هیچ مشکلی در جامعه بدون مشارکت مردم حل نمی شود و تجلی گاه این مشارکت و همبستگی در سازمانهای غیر دولتی نمود دارد .وی رمزپیشرفت و توسعه یافتگی کشورها را در مشارکت شهروندان در امور جامعه و حضور مردم در فعالیت های داوطلبانه و عمومی دانست و افزود: باید بستر لازم برای فعالیت های سازمانهای مردم نهاد فراهم شود تا آنها نیز در اداره امور کشور نقش آفرینی نمایند.

امام جمعه بروجرد افزود: اگر این تشکل ها وسازمان های مردم نهاد مورد حمایت دولت ومسئولان باشند، در آینده بسیاری از وظایف دولت را تصدی گری نموده و از وظایف دستگاه ها اجرایی کشور کاسته می شود.

حجت السلام والمسلمین ترابی فعالیت ها و خدمات سازمانهای مردم نهاد را متنوع دانست و افزود: اگر این سازمانها و تشکلها نبودند دولت به تنهایی توان حل همه مشکلات ومعضلات اجتماع را نداشت.وی با اشاره به فعالیت تشکل خیرین مدرسه ساز کشور گفت: امروز بخش اعظمی از ایجاد فضای آموزشی، تعمیر ومرمت مدارس و تامین امکانات وتجهیزات محیط های اموزشی توسط خیرین انجام شده و فعالیت این تشکل ها باعث شده تا بحران کمبود فضای اموزشی و تعلیم و تربیت در کشورنداشته باشیم.

امام جمعه بروجرد در ادامه به نقش خیرین سلامت در توسعه و ارتقا سطح سلامت جامعه وتشکل های توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در زمینه ازدواج آسان و تامین جهیزیه جوانان محروم اشاره کرد و اظهارکرد: در کشوری که در حال توسعه بوده نمی توان نقش سازمانهای مردم نهاد را نادیده گرفت و باید بسترهای لازم را برای فعالیت های هر چه بیشتر آنها فراهم کرد.

حجت السلام والمسلمین ترابی افزود: از آنجا که اقتصاد کشورما ضعیف بوده و دشمن همیشه از این نقطه ضعف بر علیه ما استفاده می کند، نقش سازمانهای مردم نهاد در در سال اقدام وعمل در جهت تقویت اقتصاد کشور بسیارمهم وتاثیر گذاراست .


در این نشست ازسوی شورای تشکلهای مردم نهاد کشور،امام جمعه بروجرد به عنوان سفیر این شورا در ائمه جماعات معرفی شدند.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!